Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jeetje mina ja die vent trapt waarscheinlijk echt 2 x zo hard als dat de pony's elkaar in de wei trappen, misschien gaat ie er wel dood aan
hoezo overdreven
Hanne001 schreef:nee! absoluut niet. Je moet op een behoorlijke en vriendelijke manier 'straffen'

runningkawa schreef:ik zou bij de eerste al pissig worden, je wilt er nog meer doen die dag
en de dag erop en de dag daarop ook

Jolliegirl schreef:een smid.. kan je je voorstellen : 10 paarden op een dag, waarvan er 6 irritant doen, jou paard is de 10e, en de 7e irritante
ik zou dan ook gewoon boos worden, smid doet z'n werk.
en JIJ hoort je paard opgevoed te hebben dat hij normaal is bij de smid.
Zo denk ik erover.
tevens hoeft de smid bij ons alleen al rechtop te gaan staan en ze doen normaal áls ze irritant deden.
Ben tevreden met de smid hierzo, nette handeling, en tsja nog nooit geschopt want dat is niet nodig, deel van opvoeding.
Sonja schreef:Als mijn paard zich bewust misdraagt, dan mag mijn smid hem een enorme rotschop voor z'n kont verkopen. Geen probleem. Het is ZIJN veiligheid, dat moeten we niet vergeten.
Onterecht straffen is altijd onacceptabel, wie het ook doet. Dan grijp ik overigens ook meteen in.
meneer de hoefsmid. Als je het geduld niet kan opbrengen voor een jong paard en je altijd maar gehaast bent, dan heb je de verkeerde job gekozen. Daarvoor had ik trouwens ook al een nare ervaring met een hoefsmid, bij mijn eerste pony. Die hoefde echt nooit meer. Wat een boeren, zeg, dat gescheld en ongeduldige gedoe.

no way !! Crazy_Angel schreef:Mijn pony werd vanmiddag bekapt en omdat hij nogal onrustig aan het doen was,
en niet luisterde, trapte de hoefsmit hem flink in zijn buik!
Ik was er heel erg van geschrokken, en mijn pony ook!
Hierna was hij al helemaal niet handelbaar meer. En ik had er ook genoeg van.
Is een paard schoppen voor de hoefsmit normaal?!