Bokkend traag paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 22:00

Nou vooruit, omdat er toch heel wat mensen zijn die me willen blijven volgen neem ik nog een keer een hap lucht en blijf ik updaten hier.
Even voor het overzicht.
Reageren mag, maar ideeën en commentaar liever niet en anders via pb. Zo houden we het topic luchtig.

Mijn trainers hebben voor morgen helaas last minute afgezegd en ben nu ook aan het twijfelen of ik wel met hun door wil gaan (de 2 mensen die eerder op de filmpjes te zien waren)
Ze houden hem vrij kort van voren en laten hem over zijn tempo lopen en meppen behoorlijk zodra hij bokt en vragen daarnaast 40eu voor 10min en kunnen maar 1 a 2 keer per week. Ofwel jullie hebben me aan hrt denken gezet of dit wel de juiste manier is.
Dus wat andere trainers gecontact maar ze zitten vol en pas ober 10 weken weer plek.

Mensen tips voor een goede trainer op walcheren? Geld is geen prombleem zolang er maar correct gereden wordt.

De voorgaande filmpjes heb ik verwijderd, kan ze weer online zetten als jullie willen?

Vanavond dubbele longe les gehad is moeilijker dan het lijkt. Was niet onze beste les. Geoefend met buiten stelling binnenstelling en dan versnellen. Afijn hieronder de link.

https://youtu.be/4KMK1djAj9E

Sherivey

Re: Bokkend traag paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:20

Vind het lastig zien op het filmpje ivm donker, maar lijkt wel goed te lopen.

Qua instructeur ken ik op Walcheren alleen een fijne instructrice die op eigen locatie lesgeeft.

En anders Zeeuws Paardengedrag. Die is volgens mij niet zozeer van het dressuurmatig lesgeven, maar helpt wel bij problemen met paarden :)
Zij heeft een Facebook pagina, misschien kan zij je helpen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:41

Als je twijfelt zou ik zeker stoppen en rustig eens kijken voor een ander. Kan diegene die je longeerles geeft geen rijles geven?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:44

Ik vind dit er juist heel goed uit zien TS!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:53

TS ik vind het juist wel interessant om de filmpjes te blijven beoordelen zo kan je de vooruitgang zien!

Je traint nu met lange lijnen in de cirkel mag je ook in de bak trainen? Het fijne van lange lijnen is dat je ze ook rechte stukken kan laten lopen en toch wat meer uitdaagt om ontspanning op te zoeken zo kan je ook slangen voltes lopen enz...

Wat betreft de commentaar gewoon eruit pakken wat je wat mee kan leg de rest langs je neer. Er zijn genoeg mensen die echt meedenken en je het beste gunnen! Je plan ligt er die werk je af en mochten daar geen veranderingen in komen ga je naar het volgende!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:12

Ik heb tijd :) Heb al eerder in het topic gereageerd over je houding en het zadel en wil zeker met je meekijken. Denk dat eerst live beoordeeld moet worden of het spanning opbouwen, dat hij het gevraagde gewoon snapt of zich moeilijk in balans kan houden, jouw houding of zijn lijf is wat in de weg zit (waarschijnlijk een combinatie van) en van daaruit verder werken.

Vind het een knappe beslissing als je stopt met het huidige team. Vanaf het eerdere filmpje te zien gaan ze je paard en jou niet vooruit helpen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:25

Ik denk ook dat het verstandig is te stoppen bij die mensen. Over zijn tempo slaan zie ik niet als oplossing.
Maar juist wat vele hier al aangeven. Laag over de rug, ontspannen, aan het been, aan het werk. En dat is wat anders dan dwingen.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 23:49

candalisa schreef:
TS ik vind het juist wel interessant om de filmpjes te blijven beoordelen zo kan je de vooruitgang zien!

Heb weer wat filmpjes online gezet op mijn kanaal.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:58

Omdat je groen licht hebt gekregen van meerdere deskundigen zou ik gewoon lekker gaan trainen en je op dit moment even niet meer druk maken of ie wel goed is of niet, die reacties niet eens lezen. Ik zou wel een instructie zoeken die ervaring heeft met het revalideren met paarden. Helaas ken ik niemand in jouw omgeving.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 06:33

Na al het goed bedoelde gezaag in dit topic....

Ts ik vind dat je het goed doet hoor. Je probeert van alles wat in jouw macht en kennis zit. Je probeert er echt alles aan te doen. Er zitten hier zoooooo veel mensen op bokt. Nooit ten nimmer zal iedereen het met elkaar eens zijn. Velen denken alle wijsheid in pacht te hebben, maar er zijn altijd meerdere wegen naar Rome.

Ik vind het jammer dat je zo ver weg woont. Mijn instructrice heeft mij zo goed geholpen met het flegmentieke paard dat ik rijd, dat ik denk dat ze rijtechnisch jullie ook goed zou kunnen helpen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 07:34

TS ik ben totaal niet bekend in omgeving Walcheren, maar ik zou eens kijken naar een fijne springruiter die veel jonge paarden opleidt om je paard een nieuwe start te geven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:59

Wat tof dat je blijft updaten! Ik vind het filmpje er fijn uit zien, vooral een heel positief gevoel. Als het andere team vooral bezig is met over zijn tempo en slaan als hij bokt.. dat zou ook niet mijn manier zijn.

Het is jammer dat je helemaal aan de andere kant van het land woont, anders had ik je zeker mijn instructrice aangeraden. Het idee van een springruiter is ook zo gek nog niet.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:20

Ik ben je gaan volgen op instagram, advies geven kan ik je niet, daarvoor heb ik niet genoeg kennis maar mijn complimenten kan ik je wel geven!! Knap dat je toch steeds weer het beste met je paard voor hebt en dat je op zoek gaat naar andere instructie, hopelijk komen jullie er samen uit!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:25

Zo te zien in dubbele longe instructeur iemand van Emiel Voest(aan de lijnen te zien) zijn methode is er op gebaseerd dat je na de dubbele lange lijnen(en het grondwerk en loswerk) een basis voor het rijden hebt.
Wat ik zou doen, als hij na bijv. 20 minuten werken aan de dubbele longe goed voelt nog even 10 a 15 minuten gaan rijden. (samen met instructeur dan)

Ow én goed dat je er achter bent dat je zadel niet past, dat is eigenlijk stap 1 voor verbetering met het rijden.. eerst de basisvoorwaarden.
Hoop dat je snel een passer vind welke een fijn zadel voor je heeft.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:49

Zonnetje97 schreef:
Nou vooruit, omdat er toch heel wat mensen zijn die me willen blijven volgen neem ik nog een keer een hap lucht en blijf ik updaten hier.
Even voor het overzicht.
Reageren mag, maar ideeën en commentaar liever niet en anders via pb. Zo houden we het topic luchtig.

Mijn trainers hebben voor morgen helaas last minute afgezegd en ben nu ook aan het twijfelen of ik wel met hun door wil gaan (de 2 mensen die eerder op de filmpjes te zien waren)
Ze houden hem vrij kort van voren en laten hem over zijn tempo lopen en meppen behoorlijk zodra hij bokt en vragen daarnaast 40eu voor 10min en kunnen maar 1 a 2 keer per week. Ofwel jullie hebben me aan hrt denken gezet of dit wel de juiste manier is.
Dus wat andere trainers gecontact maar ze zitten vol en pas ober 10 weken weer plek.

Mensen tips voor een goede trainer op walcheren? Geld is geen prombleem zolang er maar correct gereden wordt.

De voorgaande filmpjes heb ik verwijderd, kan ze weer online zetten als jullie willen?

Vanavond dubbele longe les gehad is moeilijker dan het lijkt. Was niet onze beste les. Geoefend met buiten stelling binnenstelling en dan versnellen. Afijn hieronder de link.

https://youtu.be/4KMK1djAj9E

Marcelle de Kam! Doet ook veel met grondwerk. Die van mij was vroeger ook niet vooruit te branden met het been en had ook echt streken. Ben met haar toen heel ver gekomen. Vind haar (zover ik weet) ook de meest eerlijke ruiter/instructrice die er is.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:03

ik ben ook niet bekend in jou omgeving met instructeurs.
Wel wil ik graag zeggen dat ik het fijn en dapper vind dat je hier updates blijft geven.
Een jong paard valt niet altijd mee maar je bent er zo serieus mee bezig dat het vast goed zal komen!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:38

Fijn filmpje aan de dubbele longe. Zie wel duidelijk dat hij verstrakt in zijn beweging als hij gevraagd wordt meer voorwaarts te gaan. Maar als je daarna de druk eraf neemt zie je hem mooi over de rug gaan en een veel betere beweging krijgen. Als dit paard beter over de rug met ontspanning gaat lopen dan gaat het vast goedkomen.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:50

Ik kan je maar 1 iemand adviseren die je sowieso goed kan helpen, en dan moet je toch echt bij marcelle de kam wezen :j

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 21:04

Vandaag weer gereden. Hij was heel relaxed. Hij vind het echt heel moeilijk om te ontspannen aan de teugel en dan ook tempo te behouden. Zodra ik de teugels logooi durft hij iets meer te ontspannen, maar gaat dan heel erg terug in tempo, als ik de teugel dan weer aanneem of om meer actie vraag is de ontapanning weer weg.

https://youtu.be/naNjudThETY
https://youtu.be/W8DH6c3ekgo

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:12

Hoe galoppeert hij TS? Vindt ie dat leuk om te doen? Wordt hij er wakkerder van?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:13

Ik vind het er eerlijk gezegd niet verkeerd uit zien. Heb wel het idee dat ie heel erg zoekende is met zn hoofd. Onregelmatig vind ik hem niet. Maar hij zwaait/knikt nogal met zn hoofd

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:22

Ik vind het er al 100x beter uit zien zo! Losse teugel is ook zeker niet verkeerd om mee te rijden. Lekker op eigen benen leren lopen vanuit die ontspanning!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:28

Zonnetje97 schreef:
Vandaag weer gereden. Hij was heel relaxed. Hij vind het echt heel moeilijk om te ontspannen aan de teugel en dan ook tempo te behouden. Zodra ik de teugels logooi durft hij iets meer te ontspannen, maar gaat dan heel erg terug in tempo, als ik de teugel dan weer aanneem of om meer actie vraag is de ontapanning weer weg.

https://youtu.be/naNjudThETY
https://youtu.be/W8DH6c3ekgo

Ik heb alleen deze 2 video's gezien en niet alles gevolgd. Maar wil je op basis hiervan de tip geven om wat lichter te gaan lichtrijden. In dit zadel lijkt het voor jou moeilijk om je balans te houden en krijg je in het lichtrijden een tegenwerking vanuit je zit. Een oefening om dit jezelf aan te leren: start vanuit de positie van de verlichte zit, daarbij pak je een plukje van de manen, dicht bij de manenkam. Vanuit deze postie ga je lichtrijden terwijl je eigenlijk in de verlichte zit blijft. Daarna kan je hierin een tussenweg gaan zoeken naar het meer rechtop zitten. Dit zal je probleem niet geheel oplossen, maar kan wel helpen bij het stukje voorwaarts rijden. Veel succes.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 22:08

Dilan93 schreef:
Ik vind het er eerlijk gezegd niet verkeerd uit zien. Heb wel het idee dat ie heel erg zoekende is met zn hoofd. Onregelmatig vind ik hem niet. Maar hij zwaait/knikt nogal met zn hoofd

Dat doet hij zeker heel erg.. komt denk ik doordat hij niet actief genoeg is, maar die actie krijg ik gewoon niet. Lijkt alsof ik elke staf uit hem moet pushen..

Corelli schreef:
Hoe galoppeert hij TS? Vindt ie dat leuk om te doen? Wordt hij er wakkerder van?

Nee ook niet actief, als ik wat galopbalken neerzet is hij wel iets meer voorwaarts.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:14

En een sprongetje, balkjes oid? Mijn pony wordt ook sloom als ik altijd alleen maar dresuur rijd. Springen vindt ze superleuk om te doen, dus als ik merk dat ze wat aan de slome kant is dan spring ik een paar keer een klein kruisje en daarna loopt ze de sterren van de hemel. Dat is zo'n grote motivatie voor haar! Misschien kan jij ook iets vinden wat motiverend werkt, voor zowel jouw paard als jouzelf.