wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:06

Papilio schreef:
Heeft iemand een printscreen gemaakt voor ts? Hij is inmiddels verwijderd. Of ts nu in ieder geval van de in cache versie doen! :)

Verder doen wat je gevoel zegt ts! Maar vooral ook je verstand. Sterkte!

Platte tekst:

Het zoekertje met de titel 'kwpn ruin' is helaas verwijderd.

Met veel spijt moet ik Ravottie mijn ruin van 18jaar verkopen hij kan nog goed recreatief of dressuurmatig gereden worden hij is alleen niet geschikt voor beginnelingen te veel karakter is lief in omgang en heeft geen stalgebreken hij is geschipt en heeft altijd alle spuiten en ontwormingen gehad is enkel niet altijd ingevuld op zijn papieren heeft een kwpn stamboom v. Clavecimbel v.m. g Ramiro Z ik zoek voornamelijk dat hij naar een goede thuis gaat

Tip: Op 2dehands.be vindt u altijd een goed alternatief. Kijk hieronder voor vergelijkbare zoekertjes.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:33

Afbeelding

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 02:45

Hoi ik vind dit echt heel erg om een paard zo te verkopen en zeggen dat hij een ervaren ruiten nodig heeft inplaats van dat hij zegt is gevaarlijk want dat is hij. Dit is zeer gevaarlijk dominant gedrag en hij deinst er dus duidelijk niet voor terug om aan te vallen vanuit het niets. Als dit paard dat bij mijn dochter had gedaan bij mn zoon en bij een stalhulp had ik hem weggebracht en hem zeker niet verkocht. Dus ja je mag hier heel kwaad om zijn. en ik denk dat je zelfs aangifte kan doen. Veel sterkte met de genezing

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 03:08

Ravottie18 schreef:
Renske_W schreef:
Ik weet niet of het in deze situatie mogelijk is om juridische stappen te ondernemen?
Mocht dat zo zijn, kan je wellicht nog contact opnemen met de vorige eigenaar.
Aangeven dat je het paard naar de slager wil brengen omdat het onbetrouwbaar is en je het niet op je geweten wil hebben dat er meer slachtoffers vallen.
En aangeven dat je het juridisch aan gaat pakken of dat hun een deel van het aankoop bedrag terug gaan geven.
Maar nogmaals, ik weet niet of het mogelijk is.

sterkte met je arm en de keuze over hoe nu verder.
Wat een nare situatie. :(:)

dank je wel!
het zal zeker geen gemakkelijke keuze worden nee..
de vorige eigenaar heeft al laten weten dat ze hem zeker niet terug gaat kopen (zal wel goed weten waarom)
en tegen verdere juridische stappen heeft ze zich goed ingedekt.
hebben namelijk een papier ondertekend waarop staat "alle gebreken of medische geschiedenis gekend" helaas wisten wij toen enkel het topje van de ijsberg. :n

Maar ze heeft je vals ingelicht ik zou ook zeker een letselschade advocaat vragen wat hier aan te doen is. want voor de kosten zou ze ook moeten betalen voor het ziekenhuis bv. Dit had voorkomen kunnen worden. Ik schrok erg van de foto's zo erg heb ik het niet vaak gezien. meid enorm veel sterkte en haal je paarden uit elkaar

JPS

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 04:25

Wat een vreselijk verhaal voor jou en ook voor het paard.
Ik wens je veel sterkte, wijsheid en beterschap!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 05:55

Verkoopster heeft niet de ballen gehad ravottie naar de eeuwige groene weides te laten vertrekken zo denk ik.. Een paard van 18 is denk ik qua geld geen wereldbedrag meer waard dus daar zal ze t niet voor gedaan hebben lijkt me! Ze vermeld in haar advertentie ( vol spelfouten overigens ) dat het paard karakter heeft..Ik ben bang dat ze op die manier zich heeft willen indekken! Ben benieuwd hoe dat juridische gezien wordt?
En laten we eerlijk zijn: bij de meeste paarden bij verkoop wordt niet het 100% eerlijke verhaal vermeld! Geen goedpratertje maar wel een feit! Gelukkig zijn er maar heel weinig paarden die tot dit soort dingen in staat zijn..En hoogstwaarschijnlijk is de mens debet aan dit gedrag! Toch zou ik lichamelijk willen uitsluiten of dit paard wat mankeert! Zou het paard een tumor hebben kun je dit gedrag wat meer begrijpen en is het makkelijker voor ts om in zijn algemeenheid vertrouwen in paarden terug te krijgen. Uiteraard op kosten van de tegenpartij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:27

Ik zou even met de advocaat overleggen of je hem mag laten inslapen/slachten en daarna nog minimaal het aankoopbedrag kunt terugvragen.
Dit aangezien de overeenkomst (jij koopt paard, die persoon verkoopt paard) niet 'ongedaan' kan worden gemaakt als het paard er niet meer is.

Sterkte met de beslissingen! Zowel juridisch als met je paard :(:)

En nog even mijn mening over de discussie wel/niet hemelen..
Wel hemelen is misschien wel de mooiste daad die sinds jaren voor het paard gedaan kan worden. Hoe lastig het ook is.. Leven moet geen lijden worden. En ik gok dat dat het voor het paard wel is. En uiteraard voor de omgeving van het paard.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:51

JoskaH schreef:
Jammer dat mrie niet wilt reageren. De volwassenen zijn vaak minder volwassen dan ze lijken, helaas. Voor de rest; ik snap aan de ene kant wel waar jullie jeen willen, maar bijvoorbeeld of een paard vooruit denkt kun je niet weten. Heb je wel eens in de gedachten van -bijvoorbeeld -een paard gezeten?

Als zo'n dier was opgegroeid in een kudde (prehistorie) dan was het sowieso anders met het dier afgelopen. Dan was het waarschijnlijk afgemaakt door de leider of verstoten uit de kudde. En was het bij lange na geen 18 jaar geworden. Dat is de wet van de natuur namelijk. Als een pard (600kg) zou denken als een mens dan zou het nooit iemand op zijn rug laten rijden. Die kan een kilootje of 70 met gemak te baas namelijk.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:26

In laten slapen is in mijn ogen de beste oplossing zoals vele hier al zeggen. Degene die vinden dat het paard een eerlijke kans verdient zijn in mijn ogen teveel aan het vermenselijken.
Het paard heeft nu eenmaal geleerd dat zijn gedrag effect heeft en zal het hoe dan ook weer doen.
Het doet mij een beetje denken aan de zogenaamde "Maneaters" onder de roofdieren. Die zijn hun natuurlijke angst voor mensen verloren en zien mensen als een makkelijke prooi. Overigens worden deze dieren ook opgespoord en vervolgens afgemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:09

Winged schreef:
JoskaH schreef:
Jammer dat mrie niet wilt reageren. De volwassenen zijn vaak minder volwassen dan ze lijken, helaas. Voor de rest; ik snap aan de ene kant wel waar jullie jeen willen, maar bijvoorbeeld of een paard vooruit denkt kun je niet weten. Heb je wel eens in de gedachten van -bijvoorbeeld -een paard gezeten?

Als zo'n dier was opgegroeid in een kudde (prehistorie) dan was het sowieso anders met het dier afgelopen. Dan was het waarschijnlijk afgemaakt door de leider of verstoten uit de kudde. En was het bij lange na geen 18 jaar geworden. Dat is de wet van de natuur namelijk. Als een pard (600kg) zou denken als een mens dan zou het nooit iemand op zijn rug laten rijden. Die kan een kilootje of 70 met gemak te baas namelijk.

Gezien de fles geven in de natuur niet zo gangbaar is was ue sowieso maar een paar dagen/uren oud geworden in de natuur.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 11:10

Ik heb nog een vraag, er is gisteren iemand komen kijken naar Ravottie, een jongen die veel verstand heeft van dit soort paarden en hier best mee aan de slag wil. Nu volgens hem zijn de papieren niet volledig en dit weerhoudt hem om hem te kopen? Ik heb zijn paspoort (KWPN-boekje) erbij gekregen. Hierop vorige eigenaresse gestuurd of er bij haar papieren achter gebleven zijn, volgens haar is dat niet het geval? Iemand die me hiermee verder kan helpen? Hij zegt namelijk dat ik met deze papieren totaal niks ben..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:15

Ayasha schreef:
Gezien de fles geven in de natuur niet zo gangbaar is was ue sowieso maar een paar dagen/uren oud geworden in de natuur.

Klopt helemaal :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:16

Mijn merrie van nu 19 had nog zo'n geel papier met de gehele afstamming, misschien bedoelt hij dat?
Dat is later vervangen door een boekje dacht ik.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:18

Aan hem vragen welke informatie hij mist? Dan weet je precies wat hij bedoeld.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 11:19

Ayasha schreef:
Mijn merrie van nu 19 had nog zo'n geel papier met de gehele afstamming, misschien bedoelt hij dat?
Dat is later vervangen door een boekje dacht ik.

Ja het papier zou dezelfde kleuren hebben als het boekje maar zou meer info bevatten. En kan wel kloppen want bij mijn NRPS boekje staat veel meer info dan bij dat van de KWPN.. Onder andere medische gegevens en als hij eventueel voor slacht kan dienen. Daar staat nu niets van in het boekje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:19

Meestal krijg je er een paspoort bij, met al zijn entingen etc, maar vaak hebben paarden ook nog een stamboekpapier, dat is meestal een gesealt a-4tje waar zijn afstamming op staat.

Weet de jongen van alle problemen?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:22

is hij dan wel correct ingecodeerd in de centrale databank?
Als er niet in het paspoort staat dat hij geslacht kan worden, heb je wel een probleem, want gezien zijn leeftijd kun je dit nu niet meer verkrijgen en zal hij alleen nog ingeslapen kunnen worden...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:24

Nee hoor, hij kan best geslacht worden. Hij mag alleen niet voor menselijke consumptie gebruikt worden.

TS, weet je zeker dat je verkopen aan durft? Wat als die jongen minder zorgvuldig blijkt te zijn dan hij nu zegt en je hoort volgend jaar dat het paard een kind in de nek gegrepen heeft, kan jij jezelf dan nog in de spiegel aankijken? Ik zou dat niet kunnen namelijk.

En hou er rekening mee dat als je iets met de vorige eigenaar wil, je nog niet kan verkopen.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 11:26

Joolien schreef:
Meestal krijg je er een paspoort bij, met al zijn entingen etc, maar vaak hebben paarden ook nog een stamboekpapier, dat is meestal een gesealt a-4tje waar zijn afstamming op staat.

Ja hij weet alles!! Heb hem ook de fotos laten zien, toen schrok hij wel even.. Hij heeft ook eerlijk gezegd dat hij zelf niet weet als het wat wordt met hem, zoniet betekend dit het einde voor ravottie. Denk dat hij daarom dat papier mist, zonder dat papier zou hij niet voor slacht mogen dienen en is hij volgens hun dus minder waard. Maar hij is nog niet weg en heb met nog enkele mensen contact die alles weten en wel willen proberen met hem. Maar is dat wel een goed idee?? Ik weet het allemaal even niet meer zo goed

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:34

Ik zou dit paard zeker niet meer van eigenaar doen veranderen. Ik neem aan dat je niet de hoofdprijs hebt betaald voor een 18 jarige. Ik zou mijn verantwoording nemen en het paard laten hemelen. Je weet niet hoe een eventuele ander eigenaar het probleem wil gaan aanpakken. Het paard zal hier altijd de verliezer zijn. Veel succes met jou beslissing.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:37

Ik denk dat het medisch inlegvel mist zo aan de hand van je beschrijving.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:42

Ravottie18 schreef:
Joolien schreef:

<KNIP>Denk dat hij daarom dat papier mist, zonder dat papier zou hij niet voor slacht mogen dienen en is hij volgens hun dus minder waard. <KNIP>

Ik weet dat in het KWPN paspoort ervan uitgegaan wordt van 'opting out': het paard is in principe wel voor de slacht is tenzij aangegeven is dat dit niet zo is, bv om medische/vaccinatiegerelateerde redenen. Lijkt me ook de logische benadering.

Dat kan bij anderen zoals NPRS andesr geregeld zijn natuurlijk....maar het zou niet logisch zijn.

Maar ja, als het beestje niet voor de slacht zou mogen dienen (EDIT n.a.v. onderstaand bericht: voor menselijke comsumptie) en het zou op 'einde oefening' aan komen dan loopt de volgende eigenaar wellicht (een deel van) de slachtprijs mis ja......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 08-12-16 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 11:42

Lalidan schreef:
Nee hoor, hij kan best geslacht worden. Hij mag alleen niet voor menselijke consumptie gebruikt worden.

TS, weet je zeker dat je verkopen aan durft? Wat als die jongen minder zorgvuldig blijkt te zijn dan hij nu zegt en je hoort volgend jaar dat het paard een kind in de nek gegrepen heeft, kan jij jezelf dan nog in de spiegel aankijken? Ik zou dat niet kunnen namelijk.

En hou er rekening mee dat als je iets met de vorige eigenaar wil, je nog niet kan verkopen.

Ik begrijp volledig wat je bedoelt! En dat is nu ook mijn grote dilemma.. Er zijn vast wel mensen met goede bedoelingen die ook nog eens bekwaam zijn en weten waar ze aan beginnen. Anderzijds, wat als dit een handelaar is die zijn kans schoon ziet. Uiteindelijk is het een knap paard en loopt die goed onder het zadel. Het enige nadeel is zijn onvoorspelbaar karakter en staat dat er helaas niet van buiten op geschreven.
Wat is juist om te doen? Zoveel vragen maar jammer genoeg geen antwoorden :(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:44

Dit is toch een verborgen gebrek? Binnen 6 maanden gemeld..ze zou gem toch moeten terug nemen?

Dit paard is gevaarlijk en overbluffen met flink geweld maakt hem nog gevaarlijker.
Type predator...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:45

Ravottie18 schreef:
Lalidan schreef:

Ik begrijp volledig wat je bedoelt! En dat is nu ook mijn grote dilemma.. Er zijn vast wel mensen met goede bedoelingen die ook nog eens bekwaam zijn en weten waar ze aan beginnen. Anderzijds, wat als dit een handelaar is die zijn kans schoon ziet. Uiteindelijk is het een knap paard en loopt die goed onder het zadel. Het enige nadeel is zijn onvoorspelbaar karakter en staat dat er helaas niet van buiten op geschreven.
Wat is juist om te doen? Zoveel vragen maar jammer genoeg geen antwoorden :(

Er zijn heel veel knappe paarden die leuk kunnen lopen. Is dat dan DE reden om hem uiteindelijk wel te verkopen.
Hij is niet enkel 'onvoorspelbaar'. Het dier is oprecht gevaarlijk.