Dat paard zag echt duidelijk geen andere uitweg
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brainless schreef:http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related
Een verpest paard dat staatsgevaarlijk is geworden.
)Citaat:Ik denk dat het verschil zit in het feit dat ik constant kijk naar de reacties van de paarden. Dus waarschijnlijk een bijtincident al voorkomen kan worden.
Met aansingelen bijvoorbeeld: daarin ben ik echt heel lief en voorzichtig
mylittlejoy schreef:Ik zie dat we pagina's verder nog geen steek verder zijn gekomen in dit topic? En mijn latere vragen van gister nog niet beantwoord zijn?![]()
Toch, naief en tomeloos optimistisch dat ik ben, roept het topic opnieuw vragen bij mij op. (Ik ben mij ervan bewust dat ik inmiddels een soort van zelfgesprek aan het voeren ben hier, maar je moet toch wat. Ik voel mij hier voor de TS onzichtbaarder dan Harry Potter onder z'n speciale cape)
Raap me op. Ben het helemaal met je eens. TS heeft zogenaamd een visie, die wij niet snappen. Echter schort het hier en daar nogal aan de onderbouwing
Maritje1991 schreef:Stef je blijft hangen. it make no sense.
Thanx Sanne voor het uitleggen.
)HolyPope schreef:Een paard bijt en trekt, scheurt als 't ware je vel open. Maar....
Als een half of heel opgevoed paard schopt of bijt VERWACHT hij niet anders dan straf! Hij zal een afstraffing dan ook zonder problemen accepteren. Wel DIRECT straffen!
Maritje je zou eens moeten gaan wandelen met een hengstje van een maand of 6. 100 tegen 1 dat je gebeten wordt en dat je nooit het tandvlees te zien zal krijgen. Foei helpt niet.
) een flink dominante merrie zal wellicht af en toe toch wat minder soft aangepakt moeten worden. Mallow schreef:Giolli, als mijn paard een dag geen zin heeft loopt ze simpelweg niet met me mee. Prima, halster eraf en tot morgen. Neehor die heeft nog nooit zoiets tegen me gebruikt. Als zij geen zin heeft wie ben ik dan om haar te verplichten?
) wanneer we ons verplaatsen. Een keer geen zin hebben is prima, al lopen ze slechts 5 passen wél achter me aan. Of gehoorzamen ze eenmaal een vrijheidsdressuurcommando, of wijken ze slechts 1 maal voor druk op mijn aanwijzing. Maar nimmer zal ik mij omdraaien zodat uberhaupt wat gedaan te hebben. HolyPope schreef:Maritje als je mijn post niet begrijpt houd het voor mij gewoon OP.

Maritje1991 schreef:Dat iemand iets doet en het niet goed doet, heeft niets met de methode te maken.
mylittlejoy schreef:Een hengstje van een jaar is jouw referentiekader voor hengsten?
Een hengst van een jaar is een veulen/jaarling, niet anders dan een merrie, geen hengst. Over twee jaar (wellicht nog later) kan je pas spreken van een hengst.
stef schreef:Maritje1991 schreef:Dat iemand iets doet en het niet goed doet, heeft niets met de methode te maken.
Oh ja hoor, wel degelijk. Want je ziet het overal om je heen gebeuren. Je legt een x bedrag neer en je krijgt een pakket thuis gestuurd, waarmee je aan de gang kunt. Heerlijk commercieel toch? Dat het gros de bedoelingen verkeerd geïnterpreteerd is van minder belang.
Daarnaast werk je bij parelli met eerst hele grote hulpen, om deze steeds kleiner te maken, dus de methode die toegepast werd, klopt in mijn ogen met de uitleg die ik her en der op internet ziet.
Maar goed marit, jouw wil is wet, alleen zoals jij het ziet is het juist en elke vorm van tegengas of mensen die er anders over denken duld je niet.
Dan is een discussie érg lastig
(wanneer het dus niet duidelijk is, zeker niet eerst groot.)
stef schreef:je hebt niet de behoefte om je zelf te verdedigen? Mwah, waar ben je dan al 16 pagina's mee bezig? je wilt echter de discussie winnen voor mn gevoel, en je wint niet, dus hou je het maar voor gezien
mika11 schreef:TS, bedoel jij nu de hele tijd, dat jij steeds kijkt naar de reacties van het paard, en aan de hand daarvan reageren hoe je met het paard omgaat?
Maar dat is toch helemaal niet iets nieuws, dat doet iedereen volgens mij.![]()
Maar het lijkt wel alsof jij denkt, alsof jij de enige bent die dat doet.![]()
Alleen de ene persoon maakt er een spel van en laat het paard ook meedenken/kiezen.
Oh, paard heeft geen zin, dan hoofdstel weer uit. Morgen weer een dag.
Oh, paard bijt, waarom zou hij dat doen, wat heeft zijn tere ziel zo gekwetst, dat hij dat doet?
En anderen zijn directer en consequenter met hun paarden, maar daardoor niet oneerlijk tegenover het paard.
Misschien is het ook maar net wat voor karakter de persoon heeft.
De één wil wel met een stick en allerlei zwaaiende bewegingen iets van het paard verlangen.
En hier veel tijd aan besteden om dit het paard allemaal te leren. En alle 7 fases te doorlopen.
Mijn paard is bijvoorbeeld netjes opgevoed en gehoorzaam. (zo was ze ook al toen ik haar kocht)
Ik hoef zelden stem te verheffen o.i.d.
Eén keer heeft ze in m'n arm gebeten, uit mijn 1e reactie kreeg ze een slag terug op haar hoofd.
Zij beet mij w.s. uit voernijd, ze was namelijk aan het eten en ik stond met m'n arm geleund over haar stalluik.
Daarna gelukkig niet meer gebeurd, maar dat terugslaan gaat in een fractie van een seconde.
stef schreef:Maritje1991 schreef:Dat iemand iets doet en het niet goed doet, heeft niets met de methode te maken.
Oh ja hoor, wel degelijk. Want je ziet het overal om je heen gebeuren. Je legt een x bedrag neer en je krijgt een pakket thuis gestuurd, waarmee je aan de gang kunt. Heerlijk commercieel toch? Dat het gros de bedoelingen verkeerd geïnterpreteerd is van minder belang.
Daarnaast werk je bij parelli met eerst hele grote hulpen, om deze steeds kleiner te maken, dus de methode die toegepast werd, klopt in mijn ogen met de uitleg die ik her en der op internet ziet.

etc etc. Mallow schreef:Brainless schreef:http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related
Een verpest paard dat staatsgevaarlijk is geworden.
Ik denk dat ik niet eens wil weten wat er van dat paard terecht is gekomen