suleilitha schreef:Lijkt me makkelijk.
TS is niet in het vermogen om van dit dier iets fatsoenlijks te maken. Ik ben dat wel dus ik vraag naar de vraagprijs, is dat gek? Aangezien zelfs bij mij, ik zei de gek, een dier als deze binnen een maand wedstrijdklaar is.
En mijngodgodgodgod.............. ikkes en menigmans en vrouws hebben wel voor hetere vuren gestaan. Als je dit beest niet eens onder de duim kunt krijgen ga dan dammen, schaken of biljarten maar in godsnaam, niet aan jonge paarden zitten....
Het is zo duidelijk dat het niet aan het paardje te wiiten is maar de manier waarop julie ermee aan rotzooien.
Afijn, frikandellen en kroketten zijn lekker.
Als jij een paard binnen een maand wedstrijd klaar hebt dan ben je zeker niet de juiste persoon om aan eigenaren met probleempaarden adviezen te gaan geven.Met dit vlugge werk krijg je ieder paard fysiek of geestelijk naar de mallemoer.
Wedstrijd klaar houdt in dat het paard zowel fysiek als psychisch klaar is voor het wedstrijd gebeuren.
Spieren trainen kost minimaal 8 weken bij een uitgegroeid, zeer gezond paard, en zonder enige gebreken wel te verstaan. Bij jonge paarden duurt dit alles aanzienlijk langer, nog maar te zwijgen over wanneer de pezen en banden voldoende zijn uitgehard. Dan dient een paard nog de benodigde oefeningen aan te leren. Van achter de PC is het nimmer te zien hoe snel een paard de oefeningen zal beheersen. Dit is van vele factoren afhankelijk. Daarnaast komt nog eens de psyche van het paard, hoe gaat hij met nieuwe situaties om, hoe gaat hij met de trainings-druk en wedstrijd-druk om.
Indien jij een paard binnen 4 weken wedstrijd klaar hebt dan ben je óf vreselijk aan het bluffen of je hebt werkelijk geen verstand van waar je mee bezig bent.