Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:54

Ach suleilitha is wel vaker een beetje rellerig aan het posten, lijkt wel een hobby Clown.

Is het niet mogelijk om alle paarden uit de wei te halen (ik weet niet of je stallen in de buurt hebt?). Zodat hij uiteindelijk alleen achterblijft of met één van de andere mee zal lopen. Is allebei goed, want als hij meeloopt komt hij uiteindelijk in de stallen terecht (of in de bak, net waar je heen gaat) waar hij makkelijker te vangen is. Als hij alleen achterblijft zal hij daar al vrij snel genoeg van krijgen denk ik....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:25

He bah dat sommige mensen dit topic dan weer lopen te verzieken.
Jessica duidelijke filmpjes, maar in weze doet Boaz wat Arough (wat een ontzettend gave naam trouwens) ook doet. Volgens mij schuurt Boaz af en toe aan je en dat is ook een teken dat jij lager in rang staat dan hij. Blijkbaar is Boaz minder wegloperig dan Arough maar ook bij hem zie je dat jij en je zus niet in de leiderschoenen staan. Daar moet snel verandering in komen. Jullie gaan dus vandaag proberen hem te vangen. Ik wens je succes en hou ons op de hoogte.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:10

KiWiKo schreef:
Ik zou als eerste die boaz uit het land halen, die moet zich er even niet mee bemoeien....

Inderdaad handschoentjes aan (ik neem dat zo voor normaal aan dat ik dat vergeet te zeggen Haha!)

dan gewoon naar hem toelopen met in je hoofd het beeld dat hij voorbeeldig blijft staan en hem gewoon dat halster omdoen........ blijf dat beeld zien dat hij voorbeeldig blijft staan.....

heb je hem zo te pakken........

mocht hij toch weglopen, weer aan dat beeld denken en actief achter hem aan

Goed gezegd. Meer is het ècht niet! Als je eigen instelling al fout is als je ermee begint (door bv te denken: "dit gaat niet lukken") dan lukt het zeker niet. Bij paarden werkt dat heel sterk. Als je daarbij op het moment dat hij aanstalte maakt zelf weg te lopen meteen omdraait en rustig in tegengestelde richting voor hem uit in plaats van achter hem aan loopt, raakt hij verbaasd en in je geinteresseerd. Grote kans dat hij achter je aankomt. Je speelt dat spelletje eventjes met hem en dan kun je hem zo pakken, maar zoals gezegd: je moet eerst het juiste beeld uitstralen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:12

Idd, je uitstraling is zo belangrijk.

Ik weet zo perfect hoe ik wel of niet naar mijn paard moet wandelen. Hoe wel? Langs voren, recht op hem af, blik op eender wat, maar niet op hem en met een stevig wandeltempo. Dan heb ik hem in no-time. Als ik langs achter of langs de zijkant kom, heb ik hem garanti niet binnen het eerste half uur Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:15

God wat ben ik blij met een paard wat vaak hinnikend aan komt rennen als ze me hoort of ziet Haha!

Afgelopen weekend heb ik ook een uur in het zonnetje zitten wachten hoor. Madam rende hard weg toen ze een knuffel was komen halen en het halstertouw in m'n hand zag.. Heb haar een paar minuten gevolgd en geroepen, maar nee hoor.. Prima, dan niet Dromen Uiteindelijk kwam ze zelf naar me toe..

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:19

IndianLady schreef:
He bah dat sommige mensen dit topic dan weer lopen te verzieken.
Jessica duidelijke filmpjes, maar in weze doet Boaz wat Arough (wat een ontzettend gave naam trouwens) ook doet. Volgens mij schuurt Boaz af en toe aan je en dat is ook een teken dat jij lager in rang staat dan hij. Blijkbaar is Boaz minder wegloperig dan Arough maar ook bij hem zie je dat jij en je zus niet in de leiderschoenen staan. Daar moet snel verandering in komen. Jullie gaan dus vandaag proberen hem te vangen. Ik wens je succes en hou ons op de hoogte.

Boaz gedraagt zich normaal niet op deze manier, sinds ik veel meer met Arough bezig ben dan met hem gedraagt hij zich op deze manier.
Het is meer pure jaloezie, wanneer ik voor hem kom heb ik deze problemen met hem niet. Ik maak me hier ook niet druk om wanneer Arough is opgelost dan ga ik weer met hem aan de slag.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:23

Met Boaz heb ik het probleem gelukkig ook niet die komt altijd al van ver aanwandelen als hij me ziet, Arough deed dit voorheen ook.
Boaz stopt alleen vaak als ik net met hem de wei uit ben maar daarna loopt hij weer netjes mee

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:34

Wat een rotprobleem... ik ben helaas geen expert in paardenvangen, ik ben toch meer een hondenmens....

Ik weet niet met hoeveel paarden Arough in het weiland staat? Ik zou haast zeggen; haal de hele handel eruit, en negeer Arough maar lekker even. Wil ie mee? Niks niet, wegwezen. Je komt 'm later wel halen. Wegrennen? Zelf weten, sta je gewoon even alleen....

Of dit een verstandige tip is... zoals ik eerder zei, ik ben helaas geen paardenkenner.... maar ik weet wél dat ze graag bij de rest blijven.

Tot slot; in de filmpjes viel me een paar keer op dat 'ie wegtrekt zodra je zijn naam noemt!
Heb je wel eens geprobeerd om ALLE aandacht alleen op Boaz te richten, en te kijken of Arough er dan niet bij komt?
Misschien dat je 'm zo ook nog eens krijgt waar je hem hebben wilt.

Hoe dan ook; heel veel sterkte!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:42

Nakisha schreef:
Ik weet niet met hoeveel paarden Arough in het weiland staat? Ik zou haast zeggen; haal de hele handel eruit, en negeer Arough maar lekker even. Wil ie mee? Niks niet, wegwezen. Je komt 'm later wel halen. Wegrennen? Zelf weten, sta je gewoon even alleen....

Dit idee doet me denken aan een voorbeeld dat ook heel goed werkt en beproefd is. Je haalt inderdaad de andere paarden uit de wei. Als ze er allemaal uit zijn behalve hem, bied je hem aan zijn hoofd in het halster te steken (zeker niet teveel vragen, gewoon aanbieden). Doet hij dat niet blijft hij alleen achter en gaan de anderen een poosje ergens anders naartoe.
De volgende dag doe je precies hetzelfde. Steekt hij niet uit zichzelf zijn hoofd in het halster laat je hem gewoon achter.
Gegarandeerd dat hij binnen 2 weken héél graag uit zichzelf zijn hoofd in het halster steekt en braaf met je meeloopt (er vanuit gaande dat je al een maand bezig bent en nog geen uitzicht hebt op een oplossing is het de moeite waard dit geduld op te brengen). Je moet wel een beetje geduld hebben, maar het is erg effectief.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:48

suleilitha schreef:
Lijkt me makkelijk.
TS is niet in het vermogen om van dit dier iets fatsoenlijks te maken. Ik ben dat wel dus ik vraag naar de vraagprijs, is dat gek? Aangezien zelfs bij mij, ik zei de gek, een dier als deze binnen een maand wedstrijdklaar is.
En mijngodgodgodgod.............. ikkes en menigmans en vrouws hebben wel voor hetere vuren gestaan. Als je dit beest niet eens onder de duim kunt krijgen ga dan dammen, schaken of biljarten maar in godsnaam, niet aan jonge paarden zitten....

Het is zo duidelijk dat het niet aan het paardje te wiiten is maar de manier waarop julie ermee aan rotzooien.
Afijn, frikandellen en kroketten zijn lekker.

Als jij een paard binnen een maand wedstrijd klaar hebt dan ben je zeker niet de juiste persoon om aan eigenaren met probleempaarden adviezen te gaan geven.Met dit vlugge werk krijg je ieder paard fysiek of geestelijk naar de mallemoer.

Wedstrijd klaar houdt in dat het paard zowel fysiek als psychisch klaar is voor het wedstrijd gebeuren.
Spieren trainen kost minimaal 8 weken bij een uitgegroeid, zeer gezond paard, en zonder enige gebreken wel te verstaan. Bij jonge paarden duurt dit alles aanzienlijk langer, nog maar te zwijgen over wanneer de pezen en banden voldoende zijn uitgehard. Dan dient een paard nog de benodigde oefeningen aan te leren. Van achter de PC is het nimmer te zien hoe snel een paard de oefeningen zal beheersen. Dit is van vele factoren afhankelijk. Daarnaast komt nog eens de psyche van het paard, hoe gaat hij met nieuwe situaties om, hoe gaat hij met de trainings-druk en wedstrijd-druk om.

Indien jij een paard binnen 4 weken wedstrijd klaar hebt dan ben je óf vreselijk aan het bluffen of je hebt werkelijk geen verstand van waar je mee bezig bent.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:51

Ja! dat zijn verstandige woorden Lachen

@ Macusa: dat idee van het hele weiland leeg heb ik ook al geopperd, maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn om de andere paarden ergens anders neer te zetten (liefst buiten zicht van Arough).

Is leeghalen een optie, TS?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:51

Gatsie, je zit mooi met die grappenmaker zeg ! want dat is het wel een beetje hoor, je ziet hem op het eerste filmpje gewoon denken: heb je haar ook weer, ik ben weg Haha!

Wat je vooral niet moet doen als je hem wil gaan vangen is hem aankijken, kijk naar de grond als je op hem afloopt, roep hem ook niet, dat is iets voor mensen, die roepen naar elkaar, of je moet kunnen hinniken ? Haha!

Dus niet roepen, niet kijken, helpt dat niet ? loopt hij weg als het halster om is ? richt je dan volledig op je andere paard, geef hem lekkers, aai hem en negeer A volledig,
kijk niet naar hem, roep hem niet, aai hem niet, geef hem geen snoep ook niet als hij heeeel dichtbij komt, gewoon negeren die hap,
gaat hij voor je staan ? duw je hem weg zonder naar hem te kijken of wat te zeggen,
ga na dat alles gewoon weg en doe dit de volgende dag weer, voor je het weet plakt hij aan je als plakband Knipoog
Ik wens je heel veel succes en laat je niet in de zeik nemen door die ondeugd Knipoog

Owja en laat in godsnaam dat halster om in de wei Knipoog
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 01-07-08 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:56

We hebben op deze locatie geen stallen,dus waar moeten al die paarden dan heen?
(het zijn er ongeveer 15 schat ik)
En al zou je het voor elkaar krijgen,om alle paarden naar een andere wei te leiden,dan gaat Arough gewoon door het draad,om bij die paarden te komen.
Dat heeft hij al meerdere malen gedaan toen hij zich losrukte.
Hij rent in een blinde galop naar de kudde,en van daaruit gaat de hele kudde vrolijk mee op de loop.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:58

Jammer, het had wel gekunt als er stallen waren en dan alle paarden binnenhalen (ik ken jullie situatie natuurlijk niet). Dan kan dit idd niet nee, helaas.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:26

ik heb niet het hele topic gelezen, maar volgens mij is kiwiko ondertussen een begrip op bokt Haha! Haha! Haha!

ontopic: ik heb niet echt een oplossing aangezien ik er geen ervaring mee heb, maar met de meeste oplossingen die hier worden aangedragen zie ik een probleem in het feit dat er nog meerdere paarden bij lopen. Opjagen met de zweep tot ie naar je toekomt leuk plan, maar zowiezo een vermoeiende bezigheid als je een flink stuk land hebt, en afgezien daarvan denk ik dat de hele kudde aan de kletter gaat en het betreffende mormel zich fijn bij de kudde voegt, want dat is lekker veilig.

Verder voeg ik me bij de harde aanpak van het begrip Kiwiko Haha!
het klinkt inderdaad alsof het beestje bang is, maar als hij je niet als leidinggevende ziet, neemt hij ook niet van je aan dat het niet eng is. ik zou echter niet weten hoe je dat op moet lossen zolang er andere paarden om hem heen lopen terwijl je met hem bezig bent.
[edit] filmpje gezien, volgens mij neemt ie een loopje met je Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Jade op 01-07-08 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:33

suleilitha schreef:
Dus mensen mogen niet zeggen wat ze denken van de manier waarop dit beest met mensen aan de haal is gegaan????

Ff dimmen, ga jij je paarden eens even lekker buiten zetten Haha! Knipoog Hier krijg je een hoge bloeddruk van!
Trouwens, jij claimt deze pony binnen een maand wedstrijdklaar te hebben? (lijkt me erg ongezond)
Misschien wil iedereen daar in dit topic geld op zetten? Gaan we eens een wedje maken Haha! All talk and no action gets us nowhere!
Als je weet hoe het moet, noem je prijs, en ga helpen! Haha! Haha! Haha! En wedstrijdklaar lijkt me dan niet nodig, maar er een handelbare pony van maken lijkt me eerst voldoende. Knipoog
Beetje shiny happy people blijven met dit mooie weer jongens!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:35

Prffft Haha!, jij ben in ieder geval Shiny Happy vandaag Ninx, zo te horen Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:39

Yinari schreef:
Prffft Haha!, jij ben in ieder geval Shiny Happy vandaag Ninx, zo te horen Lachen

Jepperdepep! Mensen gaan zitten afkatten maakt het er niet gezelliger op, en krijgt de pony niet sneller op de plek waar deze moet zijn.
Daarbij is Tinkerloos best ervaren volgens mij, en ook niet van lotje getikt, en ook zij vind het een lastige kwestie. Dus er blind vanuit gaan dat iedereen daar onkundig is, en maar moet gaan dammen gaat mij wat te ver.
Ik ben persoonlijk allang blij dat die knol buiten staat, en tegenstelling tot knollen van mensen die zich hier heel erg op lopen te winden Knipoog Haha! Ik noem natuurlijk geen namen.... Knipoog Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:47

Waarom gaan de personen die het zo goed denken te weten niet eens een kijkje nemen daar,pak een halster en ga je gang zou ik zeggen.Het is altijd zo lekker om te oordelen maar daar heeft de ts niks aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:51

tis dat het te ver is anders..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:53

Geldt voor mij dus ook, Marleen. Als het dichterbij was geweest had ik dat ook zeker aangeboden. Maar er anderhalf uur voor in de auto moeten zitten vind ik toch wel ver....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:54

suleilitha schreef:
Geldt voor mij dus ook, Marleen. Als het dichterbij was geweest had ik dat ook zeker aangeboden. Maar er anderhalf uur voor in de auto moeten zitten vind ik toch wel ver....

Wie wil er meebetalen om Suleilitha op de juiste plek te krijgen en te zorgen dat ts weer alles kan met haar paard?
Ik zet wel een tientje in!
Ts heeft er zelf vast ook wel wat centjes voor over, professionele hulp mag wat kosten.
Hoeveel moet je ervoor hebben suleilitha?

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:01

Op het filmpje vang je de pony niet, die andere pony zou ik hardhandig wegjagen. Boos!
Je bent er voor JOUW pony dus laat niet tegen je oprijden!! Gewoon hard zijn.... ( is niet altijd slecht hoor)
Verder zou ik met een aantal man een longeertouw eromheen slingeren, ze komt wel bij je in de buurt dus dan kan je overgaan tot fase 2: het vangen. En dan hangen (met ze allen) totdat ze stopt en door heeft dat ze niet sterker is en weglopen zinloos is.

Ik weet dat het lastig is, ik dacht altijd dat paarden zoiers nooit doen maar er een paard die ik ooit moest vangen rukte al mijn vingernagels eraf en ging ervandoor.....auw! Huilen

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:06

larrylurex schreef:
Op het filmpje vang je de pony niet, die andere pony zou ik hardhandig wegjagen. Boos!
Je bent er voor JOUW pony dus laat niet tegen je oprijden!! Gewoon hard zijn.... ( is niet altijd slecht hoor)(

Maar die andere IS haar pony Clown
Die weg loopt is van haar zusje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:06

Ik ga maar niet verder op jou in Ninx, we weten allemaal hoe jij kunt doordrammen als je eenmaal op je stokpaard zit.

Tuurlijk is deze pony wel weer handelbaar te krijgen maar het is het allerbeste dat de eigenaren dat zelf doen, die moeten er toch ook mee overweg???