Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar je hebt in ieder geval gedaan wat je kon doen voor 'm en met dat gedrag lijkt het inderdaad alsof hij niet goed is in z'n hoofd o.i.d. Barmat schreef:Als je mijn eerlijke mening wilt.. Ik denk dat Bert écht niet goed in zn hoofd is...
Ik heb niet het alleenrecht om over Bert te beslissen, als dat wél zo was, dan zou ik hem in laten slapen, keihard misschien, maar wel zo eerlijk tegenover hém, als je het mij vraagt.
Ik ga nu in overleg met Diablo om te zien hoe zij er tegenover staat en wat voor oplossing zij wil. Zij zal waarschijnlijk ook de eerste eigenaresse benaderen.
maakt het allemaal wel makelijker. Barmat schreef:Mensen.... oh wat jammer dat ik dit moet zeggen...
Bert heeft definitief zijn laatste kans bij ons verprutst.
Niet alleen heeft hij mij flink getrapt vorige week (min of meer "per ongeluk", de trap was voor Chad bedoeld, en ik stond er tussen, het was een trap uit jaloezie omdat ik met Chad stond te kroelen) maar gisteren ook weer flink ingehakt op mijn man.
Het leek zo goed te gaan - Bert kreeg zijn taken, met hem werd écht gewerkt en hij leek het leuk te vinden. Zomaar ineens sloeg hij toch weer toe. Als een blad aan de boom draaide hij weer om. Ik stond er op te kijken hoe hij schijnbaar onaangeroerd naar Mark toeliep, zich omdraaide en vól op hem in begon te trappen, zonder reden, zonder wat dan ook. Totaal onaangekondigd, totaal onverwacht.
Natuurlijk heb ik hem op zijn donder gegeven, maar toen kon ik ze ook krijgen, zoveel ik maar wilde! Oh, wat heb ik gejankt, wat was ik boos, en teleurgesteld. Waren die weken dan maar schijn geweest?
Die trap die ik gekregen had, had ik nog door de vingers gezien - okee, het was niet netjes, maar hij was niet direct voor mij bedoeld, maar voor Chad, dus die wilde ik nog wel "vergeten" (voor zover dat mogelijk was gezien de blauwe plekken op mijn dij)
Maar dit....
Nee, Bert heeft het nu écht aan zichzelf te danken, hij heeft het voorgoed verprutst. Ik ben zó boos, zó teleurgesteld. Ik heb keihard met hem gewerkt, consequent geweest, duidelijk, het leek te werken, en nu dít weer. En het "mooie" van alles is - sindsien is hij weer terug bij af, hij bijt, trapt en slaat weer, naar volle lust.
Heel af en toe lijkt hij weer een engeltje - vanochtend bij de hoefsmid was het een scheetje, echt, je zou hem zó platknuffelen, maar toen ik hem zojuist naar een ander stukje weide wilde verplaatsen, kon ik weer nét opzij springen om geen trap tegen mijn knieën aan te krijgen.... oh, WOEST word ik er van! Zweep in de hand? maakt geen indruk hoorBoos doen? Hij wordt bozer. Schelden? Krijg je een knauw.
Het voelt nu niet meer als falen - ik heb mijn best gedaan. Jammer Bert, je hebt je laatste kans gekregen en zélf verspeeld.
Citaat:Die trap die ik gekregen had, had ik nog door de vingers gezien - okee, het was niet netjes, maar hij was niet direct voor mij bedoeld, maar voor Chad, dus die wilde ik nog wel "vergeten" (voor zover dat mogelijk was gezien de blauwe plekken op mijn dij)
Barmat schreef:Met "door de vingers zien" bedoelde ik eigenlijk dat ik hem daar niet op af wilde rekenen als zijnde "kans verkeken, nu is het voorbij" NAtuurlijk heb ik hem grondig afgestraft, wat dacht jij dan!
anneliesdj schreef:Barmat schreef:Met "door de vingers zien" bedoelde ik eigenlijk dat ik hem daar niet op af wilde rekenen als zijnde "kans verkeken, nu is het voorbij" NAtuurlijk heb ik hem grondig afgestraft, wat dacht jij dan!
Ok in dat geval. Ik had begrepen dat je daar niets aan gedaan had omdat het niet voor jou bedoeld was.
Tjah, dan is het gewoon zijn eigen schuld.
Heb je al eens geprobeerd om hem eens zo ontzettend op zijn nummer te zetten dat hij er zelf even bang van wordt? Misschien dat hij dan eindelijk eens doorkrijgt dat jij de baas bent. Geen leuke oplossing natuurlijk maar in dit geval is het kiezen tussen twee kwaden en dan lijkt me dit de minst kwade.
Wat moet ik nog meer doen? Nee, ik heb er geen zin in, ik heb een hekel aan dit soort dingen, ik sla niet graag paarden, dit vind ik verschrikkelijk, ik vind éénmalig of hooguit twee keer dik corrigeren okee, maar dit wordt een gebed zonder einde.... ik kap er mee, ik voel me hoe langer hoe meer een beul en het heeft geen enkel effect.
Barmat schreef:Stalen neuzen in zijn buik geschopt, hem al steigerend omver getrokken, zodat hij op zijn rug belandde, hem net zo lang laten rennen tot hij omviel... geen resultaatWat moet ik nog meer doen? Nee, ik heb er geen zin in, ik heb een hekel aan dit soort dingen, ik sla niet graag paarden, dit vind ik verschrikkelijk, ik vind éénmalig of hooguit twee keer dik corrigeren okee, maar dit wordt een gebed zonder einde.... ik kap er mee, ik voel me hoe langer hoe meer een beul en het heeft geen enkel effect.