Valse shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandfan

Re: Valse shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:12

pffffffffff, k lees al een tijdje in stilte je verhalen mee.
Ik geef je groot gelijk bij deze moeilijke beslissing.
Hij heeft 1000 en 1 kansen gehad, helaas is écht gebleken dat hij niet helemaal goed in zijn hoofdje is ...
Sterkte en beterschap voor jou en je man ...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:13

Ach wat jammer nou Ach gut

Het is een harde beslissing maar je hebt er alles aan gedaan om van Bert een handelbaar paard te maken. Je hebt jezelf hierin echt niets te verwijten. Anderen hadden al veel eerder hun geduld verloren.

Wat ga je nu met hem doen? Er was hier in het tpoic nog iemand die hem wilde heropvoeden. Gaat hij nu daarnaartoe of wordt hij geslacht?

Hoe dan ook veel sterkte met je beslisseng. Verwijt jezelf maar niets.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 12:14

Als je mijn eerlijke mening wilt.. Ik denk dat Bert écht niet goed in zn hoofd is...

Ik heb niet het alleenrecht om over Bert te beslissen, als dat wél zo was, dan zou ik hem in laten slapen, keihard misschien, maar wel zo eerlijk tegenover hém, als je het mij vraagt.

Ik ga nu in overleg met Diablo om te zien hoe zij er tegenover staat en wat voor oplossing zij wil. Zij zal waarschijnlijk ook de eerste eigenaresse benaderen.

CCPepitoCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:16

Wat jammer dat hij opeens weer zo agressief is geworden terwijl het een tijd weer zo goed ging Boos! Maar je hebt in ieder geval gedaan wat je kon doen voor 'm en met dat gedrag lijkt het inderdaad alsof hij niet goed is in z'n hoofd o.i.d.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:18

Barmat schreef:
Als je mijn eerlijke mening wilt.. Ik denk dat Bert écht niet goed in zn hoofd is...

Ik heb niet het alleenrecht om over Bert te beslissen, als dat wél zo was, dan zou ik hem in laten slapen, keihard misschien, maar wel zo eerlijk tegenover hém, als je het mij vraagt.

Ik ga nu in overleg met Diablo om te zien hoe zij er tegenover staat en wat voor oplossing zij wil. Zij zal waarschijnlijk ook de eerste eigenaresse benaderen.

Zou je toch wel bijna gaan denken ja, vooral je juist zo op de goede weg waren. Maar goed we zullen nooit weten waarom hij het doet, hoe stom het ook klinkt jammer dat ze dan niet konde praten Knipoog maakt het allemaal wel makelijker.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:32

Jammer dat het ineens weer mis is gegaan. Je hebt hem idd een kans gegeven en het ging goed, jammer dat hij nu weer de fout in is gegaan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 12:43

Het is inderdaad heel jammer en ik baal er ook enorm van - het leek inderdaad super goed te gaan en ik begon stilletjes al wat hoop te krijgen dat het dagelijks iets met hem doen ook effect had. Ik had een hoofdstelletje voor hem gekocht, ik nam ook echt de tijd voor hem. Maar helaas. Ik vind het ook zó stom van hem dat hij het voor zichzelf verprutst heeft.

Maar feit is ook - ik heb de verantwoordelijkheid voor nóg een paard, en ik vergeef mij niet als hij die strakjes wat aandoet, en ik heb ook een man thuis, met wie ik al heel vaak strijd over Bert heb gehad. Steeds heb ik het nog voor elkaar kunnen krijgen om het "goed te praten" maar ik kan er ook niet meer omheen - Bert heeft méér dan genoeg kansen gehad en hij verprutst het gewoon. Ik kan niet anders doen dan hem gelijk geven - hoe vaak moet het nog mis gaan voor ik in zie dat Bert niet gaat veranderen????

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:46

Barmat schreef:
Mensen.... oh wat jammer dat ik dit moet zeggen...

Bert heeft definitief zijn laatste kans bij ons verprutst.

Niet alleen heeft hij mij flink getrapt vorige week (min of meer "per ongeluk", de trap was voor Chad bedoeld, en ik stond er tussen, het was een trap uit jaloezie omdat ik met Chad stond te kroelen) maar gisteren ook weer flink ingehakt op mijn man.

Het leek zo goed te gaan - Bert kreeg zijn taken, met hem werd écht gewerkt en hij leek het leuk te vinden. Zomaar ineens sloeg hij toch weer toe. Als een blad aan de boom draaide hij weer om. Ik stond er op te kijken hoe hij schijnbaar onaangeroerd naar Mark toeliep, zich omdraaide en vól op hem in begon te trappen, zonder reden, zonder wat dan ook. Totaal onaangekondigd, totaal onverwacht.

Natuurlijk heb ik hem op zijn donder gegeven, maar toen kon ik ze ook krijgen, zoveel ik maar wilde! Oh, wat heb ik gejankt, wat was ik boos, en teleurgesteld. Waren die weken dan maar schijn geweest?

Die trap die ik gekregen had, had ik nog door de vingers gezien - okee, het was niet netjes, maar hij was niet direct voor mij bedoeld, maar voor Chad, dus die wilde ik nog wel "vergeten" (voor zover dat mogelijk was gezien de blauwe plekken op mijn dij)

Maar dit....

Nee, Bert heeft het nu écht aan zichzelf te danken, hij heeft het voorgoed verprutst. Ik ben zó boos, zó teleurgesteld. Ik heb keihard met hem gewerkt, consequent geweest, duidelijk, het leek te werken, en nu dít weer. En het "mooie" van alles is - sindsien is hij weer terug bij af, hij bijt, trapt en slaat weer, naar volle lust.

Heel af en toe lijkt hij weer een engeltje - vanochtend bij de hoefsmid was het een scheetje, echt, je zou hem zó platknuffelen, maar toen ik hem zojuist naar een ander stukje weide wilde verplaatsen, kon ik weer nét opzij springen om geen trap tegen mijn knieën aan te krijgen.... oh, WOEST word ik er van! Zweep in de hand? maakt geen indruk hoor Boos doen? Hij wordt bozer. Schelden? Krijg je een knauw.

Het voelt nu niet meer als falen - ik heb mijn best gedaan. Jammer Bert, je hebt je laatste kans gekregen en zélf verspeeld.

Verdorie!! Toevallig dat ik dit lees.
Wat balen voor je!

Enfin, mijn aanbod blijft!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:48

Dat is een domper! Succes met verdere beslissingen nemen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:51

ik hoop dat die naar pensionneje gaat

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:52

Ik las net alle fijne berichten over bert en nou dit! Tja het lijkt erop dat hij nou echt zijn laatste kans heeft verspilt. Of zit er nog een kans in bij pensionnetje?
Veel succes met de beslissingen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:07

Ik vraag me af wat pensionnetje hier nog aan kan veranderen, zo te horen zal hij altijd onbetrouwbaar blijven.

Citaat:
Die trap die ik gekregen had, had ik nog door de vingers gezien - okee, het was niet netjes, maar hij was niet direct voor mij bedoeld, maar voor Chad, dus die wilde ik nog wel "vergeten" (voor zover dat mogelijk was gezien de blauwe plekken op mijn dij)

Misschien had je hier ook al harder op moeten treden, je kunt wel zeggen 'het was een foutje en niet voor mij bedoeld' maar Bert heeft dondersgoed door dat jij ertussen staat hoor, als hij dan toch gaat trappen is het wel degelijk voor jou bedoeld, misschien voor jullie allebei maar ook echt voor jou.

Persoonlijk pik ik dat soort dingen dus ook absoluut niet, ik heb hier 2 merrie's staan die elkaar niet kunnen luchten of zien maar als ze naast elkaar staan en ik loop ertussendoor wordt er niet gekloot, doen ze dat wel dan jaag ik ze de hele wei door. Intresseert me niet of het voor mij bedoeld is of niet, ze kunnen zien of ik daar sta en als ze me toevallig net niet zien dan moeten ze maar beter opletten want ze weten dat ik op dat moment daar rondloop.
Maar ja, dat weten ze ook ook wel, als ik ze naast elkaar zet zijn ze wel sjacho maar daar blijft het bij.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 14:32

Met "door de vingers zien" bedoelde ik eigenlijk dat ik hem daar niet op af wilde rekenen als zijnde "kans verkeken, nu is het voorbij" NAtuurlijk heb ik hem grondig afgestraft, wat dacht jij dan!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:33

Jeetje lees net de ontwikkelingen van Bert. Ik denk dat Bert net zo'n tijdbommetje is als Diablo van mij. Al is Bert een stuk toegankelijker. Het voordeel bij mij is dat Diablo in een kudde staat en er verder geen mensen bij komen die er niets te zoeken hebben en hij super onderdanig is naar zijn soortgenoten. Jammer dat je goede werk maar tijdelijk vruchten af heeft geworpen. Ik hoop dat je iemand vindt die een plekje voor hem heeft zoals ik voor Diablo heb. Ik kan kan goed begrijpen dat op de plek waar hij nu staat het een onveilige situatie wordt voor andere mensen. Nogmaals petje af voor al je inspanningen. Jammer dat hij het niet heeft gewaardeerd. Ik blijf het topic met interesse volgen!

guccixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:40

jeetje wat een verhaal zeg
kijk even op http://www.2moons.nl en zij kan je er echt mee helpen,zij is helemaal gericht op paarden met een raar gedrag lees haar verhaal maar
succes ermee!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:30

Barmat schreef:
Met "door de vingers zien" bedoelde ik eigenlijk dat ik hem daar niet op af wilde rekenen als zijnde "kans verkeken, nu is het voorbij" NAtuurlijk heb ik hem grondig afgestraft, wat dacht jij dan!

Ok in dat geval. Ik had begrepen dat je daar niets aan gedaan had omdat het niet voor jou bedoeld was.

Tjah, dan is het gewoon zijn eigen schuld.

Heb je al eens geprobeerd om hem eens zo ontzettend op zijn nummer te zetten dat hij er zelf even bang van wordt? Misschien dat hij dan eindelijk eens doorkrijgt dat jij de baas bent. Geen leuke oplossing natuurlijk maar in dit geval is het kiezen tussen twee kwaden en dan lijkt me dit de minst kwade.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:41

Annelies, als ik het goed begrepen heb heeft barmat Bertje intussen al meerdere keren met haar stalen neuzen laten kennismaken. Het heeft niets uitgehaald. bert is met grof geweld niet te overtuigen...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:39

sh*t zeg Barmat, na al je moeite... Pffft ik zou het ook niet meer zien zitten.
Sterkte met je beslissing. Ach gut

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:00

Net het hele topic doorgelezen. Als eerste vind ik het tof dat je zo'n doorzettingsvermogen hebt. Maar toch weer die knal in je rug gekregen (nouwja ergens anders, bedoelde het spreekwoordelijk).

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 21:12

anneliesdj schreef:
Barmat schreef:

Ok in dat geval. Ik had begrepen dat je daar niets aan gedaan had omdat het niet voor jou bedoeld was.

Tjah, dan is het gewoon zijn eigen schuld.

Heb je al eens geprobeerd om hem eens zo ontzettend op zijn nummer te zetten dat hij er zelf even bang van wordt? Misschien dat hij dan eindelijk eens doorkrijgt dat jij de baas bent. Geen leuke oplossing natuurlijk maar in dit geval is het kiezen tussen twee kwaden en dan lijkt me dit de minst kwade.

Stalen neuzen in zijn buik geschopt, hem al steigerend omver getrokken, zodat hij op zijn rug belandde, hem net zo lang laten rennen tot hij omviel... geen resultaat Wat moet ik nog meer doen? Nee, ik heb er geen zin in, ik heb een hekel aan dit soort dingen, ik sla niet graag paarden, dit vind ik verschrikkelijk, ik vind éénmalig of hooguit twee keer dik corrigeren okee, maar dit wordt een gebed zonder einde.... ik kap er mee, ik voel me hoe langer hoe meer een beul en het heeft geen enkel effect.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:35

Ik lees al een hele tijd mee! Heb respect voor je dat je hem nog een kans hebt gegeven en ik heb nu zeker respect voor je dat je de keuze durft te maken om voor de veiligheid te kiezen.. het is moeilijk maar ik denk dat t het beste is.. Ach gut

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:08

Ik zou hem laten inslapen, en hem niet ergens anders heenbrengen, want daar houdt hij weer een plaats bezet van een andere pony[die misschien wel heel lief is] maar waar door andere omstandigheden een plaatsje wordt gezocht.
Kan een dierenarts tegenwoordig niet dmv bloedafname zien of er een tumor of iets dergelijks zit, want daar denk ik aan bij deze pony.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:50

Barmat schreef:
Stalen neuzen in zijn buik geschopt, hem al steigerend omver getrokken, zodat hij op zijn rug belandde, hem net zo lang laten rennen tot hij omviel... geen resultaat Wat moet ik nog meer doen? Nee, ik heb er geen zin in, ik heb een hekel aan dit soort dingen, ik sla niet graag paarden, dit vind ik verschrikkelijk, ik vind éénmalig of hooguit twee keer dik corrigeren okee, maar dit wordt een gebed zonder einde.... ik kap er mee, ik voel me hoe langer hoe meer een beul en het heeft geen enkel effect.

Tjah, dan ga je je idd afvragen wat er beter leven is, voor zowel jullie als hem.

Om eerlijk te zijn zou ik er een ander ook niet mee willen opzadelen, er zijn wel mensen die zich aanbieden en op zich is daar niets verkeerd aan maar je weet nooit waar hij terecht komt. Lijkt me voor hem een beetje einde verhaal.

Laat je nog even horen hoe het verder verloopt?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 05:52

er zit denk ik geen tumor bij hem.
anders had hij constant klachten moeten hebben.

ik denk dat hij alle liefde en kansen heeft gekregen,en als dat gewoon niet werkt,dan houdt t op.
ook denk ik dat het weinig zin heeft om hem nog ergens anders onder te brengen,ik denk dat Barmat zelf al genoeg heeft gedaan om hem een kans te geven.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:53

Maar jij doet toch ook readings voor mensen en hun dieren,
werkt dat niet om erachter te komen wat hem mankeert ?
Veel sterkte verder.