Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

anders wordt het lastig voor me haha

SuperRoos schreef:heb even niet de puf je topic door te lezen, zal ik morgen doen
70% van de paarden met 2 kruinen reageert sterker en emotioneleren dan gemiddeld, ze kunnen vaak slecht tegen stress en kunnen zonder enige aanwijsbare reden van streek raken
zo te horen gaat dit erg op voor je paardje?
wat ik mijn karakteranalyses altijd adviseer is een hele goede, duidelijke en consequente leider te zijn, je biedt stabiliteit en steun en je zal je paard nooit en te nimmer straffen of harder aanpakken door het schrikkerige gedrag, dit komt geen enkele band ten goede en het paard krijgt alleen maar minder vertouwen
mijn ervaring, en wat ook bijna alle mensen in dit topic vertellen is dat wanneer het gedrag zo is, het dier juist rustig te kalmeren of even zo te laten gaan..
ervaring was dat straffen alleen maar alles verergerde..
wanneer je een hele stabiele band op bouwt en je paard weet echt wat het aan je heeft zie je dat veel mensen er goed mee om leren gaan en de 2 kruinen niet meer de invloed leken te hebben als eerst..

il0nkii schreef:Ik ken een paard met 2 kruinen.
Ze is niet van mij maar ik zou haar graag willen beleren als ik wat meer tijd heb.
Al meerdere mensen zijn hier mee bezig geweest, alleen een beetje grondwerk dus longeren met zadel en hoofdstel.
Ik herken het gedrag dat hier beschreven word heel erg goed!!
Ze is een echt heethoofd en als je haar straft probeert ze het gewoon noch een keer.
Ze houd vol als ze iets niet wil. Dus als ze wil galloperen doet ze dat en als ik haar in draf heb probeert ze het weer.
Aan het eind als het goed gaat denk je dat je een endje verder bent maar de volgende dag is het weer hetzelfde liedje!
Nu moet ik er wel bij zeggen, ze is 12 en noch niet beleert.
Ze heeft dus in al die tijd wel een eigen willetje gekregen.
Voor foto's zie mijn profiel, het is de schimmel!