pinkie87 schreef:Shezzit schreef:Op het moment dat het om paarden van mijn baas gaat, of paarden van pensionklanten die ik in training heb, krijgen ze wel degelijk een mep als ze iets verkeerd doen. Mijn taak is niet alleen ze te rijden, maar ook om ze op te voeden.
Als het om een privé paard handelt waar ik zelf niet zoveel mee te maken heb/ geen verplichtingen aan heb krijgt hij alleen een tik als hij mij iets "aandoet" dwz: me bijt/probeert te bijten, of herhaaldelijk in de weg staat als ik ze de boxen in moet drijven maar verder laat ik ze lekker met rust. Als ze zich staan te misdragen op het moment dat ik er geen verantwoordelijkheid over heb, bemoei ik me er het liefste niet mee.
wat versta je onder proberen te bijten
ik mag mijn paarden echt niet slaag ofhet moet een heeele goede reden hebben
Daarmee bedoel ik... volgens mij heel simpel... dat het paard bijt, maar dat ik m'n hand/arm sneller weg trek, of snel genoeg opzij gesprongen ben zodat hij/zij mishapt, maar de intentie blijft wel hetzelfde en daar krijgen ze idd ook een flinke tik voor. Als het bij een paard een paar x te doen is dat ze bijtneigingen krijgen, bijt ik ook wel eens zelf terug, in het oor van t paard. Vaak staan ze dan even heel beduust te kijken maar meestal helpt het wel.