kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:20

Elke dag 2x, 's ochtends om eten te geven + uit te mesten, en dan 's middags of 's avonds nog eens om te gaan rijden/longeren/wandelen,...

In de zomermaanden staat hij op pension (wegens op vakantie gaan enzo) en dan kom ik meestal om de dag, maar hij staat dan toch de hele dag in de wei, en de pensionhouder voert+haalt de mest weg van het land, dus hij mist me zeker niet Knipoog

Lautjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:30

Ik heb mijn pony ook thuis. als ik thuiskom van school direct gaan rijden-uitmesten-en dan lere

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:32

Mijn paardjes staan bij ons thuis, dus ik zie ze elke dag. Lachen
Dus dat betekend ook elke dag mesten, poetsen, rijden enz.
Eigenlijk gaan de paarden hier meestal vóór mijn schoolwerk Clown

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:32

ik moet wel,ze staan thuis,dat is het eerste wat ik doe in de ochtend,de stallen,voeren en buiten zetten...al meer dan 15 jaar
(lang eigelijk...)en ik blijf het leuk vinden,gek he??

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:33

Ik kom elke dag!
Doms niet (ong 1/2 x keer in de maand)

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:19

Ik kom elke dag bij mijn paard.En hij staat ook in pension

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:21

ik ga ook elke dag maar soms echt heel soms sla ik over en dan vraag ik aan een stal genoot of ze mijn paarden willen doen Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:57

Ik ga niet elke dag, mijn paarden staan in pension worden volledig verzorgd en zullen mij niet missen als ik een keer een dag niet kom Vork

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:58

mijn paarden staan thuis dus ik zie ze elke dag Haha!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:59

Onze ponys staan thuis, dus ben er elke dag hehe Clown

DaisyFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:56

Ik lease een paard samen met een ander meisje. Ik kom er 3x per week en zij ook. 1 dag in de week heeft het 't paardje rust. Gaat prima zo, ik zou het niet anders willen/kunnen ivm tijdgebrek.

marous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:34

Ik wissel af met mijn zusje, er komt dus wel elke dag iemand bij mijn paard Ja

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:03

ik kom zeker elke dag bij me paard, ook al is het maar voor een half uurtje, maar hij komt elke dag even zijn stal uit en krijgt elke dag een hoop aandacht Haha! ik krijg altijd een schuldgevoel als ik niet bij me paard ben geweest, ook als iemand anders hem heeft gedaan.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:05

Ze staan aan huis. Dus ik kom er haast elke dag. Behalve als ik erg veel hw heb. dan is school iets belangrijker.

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:07

Ik zie ze bijna iedere dag..
Omdat ik redelijk laat thuis kom van school kan ik soms niet naar mijn paarden gaan (ze staan redelijk ver van mijn huis)
Maar ik zie ze vaak genoeg.. op mijn school heb ik ook paardjes staan dus ik zie sowiso wel iedere dag paardjes Haha!

Christnnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:53

Ik kom er 6 dagen in de week. Op donderdag moet ik overdag werken en dan 's avonds naar school, dus dan gaat het echt niet lukken. De rest van de dagen kan ik vrijwel altijd wel even tijd voor mijn paardje maken.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:56

Mijn paarden staan bijna aan huis (2 huizen verderop) en ik doe alles zelf behalve 's ochtend voeren, dus ik kom elke dag.
Maar in jouw situatie is een dagje niet komen geen probleem naar mijn mening.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:38

Jep iedere dag, ben niet anders gewend Knipoog

Van m'n 12e tot mn 22e hadden wij onze paardje in hetzelfde dorp (15 min. met de auto of brommer) op een gehuurd stukje land van de gemeente daar gingen we 2 keer dag naartoe. Als een paard ziek was of moest werpen vaak 5 tot 6 keer per dag.

Daarna kregen we de paarden bij huis, van m'n 22e tot 25e dat was wel effe vreselijk luxe natuurlijk, niet meer een paar keer per dag heen en weer rijden, Bloos

Nu woon ik een paar dorpen verderop en m'n paarden staan nog bij mn ouders aan huis, gelukkig voert m'n moeder s'ochtends en s'middags als ik aan het werk ben. Zodat ik alleen s'avonds de verzorging (rijden/mesten enz.)en het voeren op me hoef te nemen, nog steeds een luxe positie natuurlijk.
In het weekend ligt het er een beetje aan hoe druk ik ben, maar vaak ga ik dan toch 2 keer per dag!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik soms ook wel eens wou dat mn paarden in pension zouden staan waar alles voor je gedaan wordt en je zelfs een dagje over kunt slaan als jet agenda proppievol zit, maar als ik dan weer de verhalen hoor van mensen die wel in pension staan realiseer ik me ook dat ik alles zelf kan bepalen bij mn paarden en met niemand rekening hoef te houden, het heeft zn voor en nadelen, de nadelen zijn meer voor mezelf dan voor de paarden!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:09

Ja elke dag, want ik voer um zelf (die mensen waar die staat zouden dat ook voor me kunnen doen) maar ik fiets er smorgens toch langs als ik naar mijn werk ga. En savonds ga ik ook nog. Maar het is natuurlijk niet erg als je eens een dagje niet komt, als het maar bij dat dagje blijft (behalve als je het echt kei druk hebt). Maar ik heb zoiets; als je een eigen paard heb, moet je er maar tijd voor vrijmaken.. je kiest zelf tenslotte voor een eigen paard.
Ik ken een man en die heeft 5 pony's.. alleen nog hartstikke jong maar hij komt alleen in het weekend (ze worden wel gevoert hoor door die mensen op stal). Maar dat hij maar zo weinig komt vind ik echt zielig, ze worden zowat verwaarloost! Want eentje had ook straalrot omdat die man, als die er is nog nie eens altijd iets doet met zijn paarden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:39

Ik heb ze nu aan huis, dus ja, maar toen ik nog op pension stond ging ik alleen op donderdag niet omdat ik dan van 9.30 tot 21.00 moet werken. Dus ik ging altijd als ik niet kon.

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:04

ik ga wel elke dag maar ik rij niet elke dag ik ga bijvoorbeelld de drollen opruimen of gewoon alleen erheen op te praten maar ga wel elke dag

Rooobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:46

Ik ga elke dag en doe gaar dan zelf, behalve zaterdag dan doet de staleigenaar mijn paard want dan moet ik werken .

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:41

Bij ons staan de paarden in de tuin, ja dus. Lachen
Ik mest dan ook zelf uit, en geef eten,..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:07

ladyzwien schreef:
Ik ben wel eens benieuwd.

bij mij is het zo, ik rijd een paard van iemand anders. deze paarden ( ook pension) worden elke dag gevoerd elke dag gemest en naar buiten gedaan.
stel dat het bij jou ook zo is, kom je dan elke dag?
ik kom een keer een dag niet, maar zo erg is dat dan toch niet. soms heb ik wat anders en dan komt het gewoon echt niet uit. (de eigenaresse heeft daar absolut geen problemen mee)

ik lees hier zo vaak van ben je niet geweest???? nou net of dat zo erg is. het is toch niet erg om een keer niet te komen. als alles verder gedaan wordt ( net zoals hier boven) of als die op een manege staat.

wat zijn jullie meningen daar over?

Ik heb een eigen paard, en dan is het natuurlijk wel verplicht on het paard elke dag te verzorgen!
maar ik kan heel goed begrijpen dat als je een verzorgpaard ergens anders hebt staan en dat het dan een xtje niet uitkomt, dat is niet erg! zeker niet als de eigenaresse het niet erg vind!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:11

Mijn paard staat op volpension maar ik ga toch iedere dag naar haar toe. Ook al rijd ik niet elke dag toch voel ik me verplicht om te gaan, en natuurlijk wil ik haar ook geen dag missen Lachen