Hij weet echter wel wanneer iets voortkomt uit angst, of uit lelijkheid. Mijn vorige paard was écht een gevaar voor eigen leven bij de hoefsmid zo af en toe. Maar hij heeft haar nóóit een trap gegeven of geslagen, het was gewoon angst. Zijn oplossing was haar terugzetten en mij erbij halen, dan was ze weer rustig.

Dus ik heb wel vertrouwen in mijn hoefsmid.
Als hij mijn paard een trap geeft weet ik dat mijn paard te ver is gegaan, en zal ik daar zeker niks van zeggen. Paard moet ook maar leren dat hij zich gedraagt.Gelukkig is dit alles niet nodig want die van mij is een engeltje bij de hoefsmid.
"
, wat een stoer gedoe allemaal.
Zijn echt schatten van mannen die precies weten wat ze moeten doen. De eigenaar is er altijd bij als zij bekappen, dus die kan het paard een tik geven. Zelf geven ze ook wel een tik (let op t i k ), schoppen is gewoon nooit nodig. Een paard is niet voor zijn lol agressief, of er zitten draadjes los in de kop en hij is bang. En mensen hebben de neiging in de buik van een paard te trappen, paarden zelf trappen naar elkaars borst, die kan dat hebben, een buik niet!
, daar zou ik toch wel bij willen zijn, wat er dan gebeurd
.
, dat mag natuurlijk niet, en de hoefsmid verheft meestal zijn stem en dan is het goed. Maar als het nodig is dat hij haar even duidelijk maakt dat dat niet kan is dat helemaal prima. Het is een paard, geen knuffeltje. 

en daarna een andere nemen