Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje97 schreef:Conclusie paard is oke, maar ik kan vreselijk rijden, waardoor hij niet meer oke is. Misschien moet ik hem maar verkopen naar iemand die wel kan rijden, heb immers het beste met mijn paardje voor.
Bedankt voor jullie inzichten en meekijken.
Dit topic kan gesloten worden.
Zonnetje97 schreef:Conclusie paard is oke, maar ik kan vreselijk rijden, waardoor hij niet meer oke is. Misschien moet ik hem maar verkopen naar iemand die wel kan rijden, heb immers het beste met mijn paardje voor.
Zonnetje97 schreef:Anna79 schreef:Babootje ik moet zeggen dat ik hem op het eerste oog ook kreupel vond maar als je het paard even afdekt met je hand en alleen naar de benen kijkt is hij rad. Volgens mij loopt hij wat teugelkreupel omdat de amazone de handen op de dijen plaatst, ik denk dat dat hem hindert ondanks de vrij lange teugel. Ik vraag me af hoe het beeld is zonder ruiter
Kan ik je laten zien. Onderstaand filmpje is van voor het rijden.
https://youtu.be/Zw1lIKYGBUE
https://youtu.be/OYB_ZXGRBQc
Elisa2 schreef:Teugelkreupel is btw altijd een ruiterfout en bestaat inderdaad zeker wel.
http://www.correctedressuur.nl/page/teugelkreupel
Zonnetje97 schreef:@oji goede tip mbt de ijzers, ga ik zeker doen! Balkjes nemen we zeker veel mee, ook met longeren of een klein in uit je dit doet hij heel soepel.
@skvetta ik laat mezelf opgooien en vanwege het springzadel met korte beugela kom ik daardoor meer uit het zadel. Langere beugels al geprobeerd maar dan zit ik echt heel erg uit balans en plof ik eerder in het zadel. Ik vind dit zadel ook niet lekker zitten, maar heb even niets anders omdat het dressuurzadel niet goed meer ligt. Dus opzoek naar nieuw zadel..
@saar4 nee er is geen andere ruiter erop geweest die hem in de bak naar voren heeft gereden, omdat niemand erop durft vanwege zijn snelle plltselinge schrikreacties en hoge bokken.. de trainer van nu die rijd alleen nog aan de longe in de roundpen voor de veiligheid..
Verder benadrukte de dierenartsen dat het kort en niet zuiver lopen echt puur door de hoeven komen, dus dat kijk io even aan.
Voor degene die het intressant vinden hieronder een filmpje hoe hij liep de allereerste keer dat ik erop zat. Dus 2,5 week onder het zadel. P.s. mijn instructie zei op dat moment dat ik mijn handen op de plaats moest houden. Puur even om te laten zien hoe hij toen liep.
https://youtu.be/HQ73ZuF0GNs
JeanneV schreef:Het klinkt misschien hard en volgens sommige ook zuur... maar jezelf willen verbeteren en het probleem bij jezelf zoeken is de basis om verder te komen. Hele goede ruiters gaan ook weleens door dit proces heen... dat hoort bij jezelf verbeteren... De eerste keren is het inderdaad pijnlijk als iemand tegen je zegt dat je nog niet zo goed [bezig] bent als je misschien dacht.Zonnetje97 schreef:Conclusie paard is oke, maar ik kan vreselijk rijden, waardoor hij niet meer oke is. Misschien moet ik hem maar verkopen naar iemand die wel kan rijden, heb immers het beste met mijn paardje voor.
Deze reactie is zo tekenend voor hoe je je opstelt in dit proces.... Ga gewoon naar een instructeur... laat 3 of 4 keer per week bij rijden.. leer narijden... scholen... en zorg dat je bij leert. Doe wat er gezegd wordt en luister naar 1 persoon ipv al die meningen op bokt. Na een maand of 2 heb je als het goed is een totaal ander paard.
JeanneV schreef:Wat wil je nou met al die filmpjes en al die adviezen?? Keer op keer horen dat je goed bezig bent... goed kunt rijden maar echtttt een heeeel moeilijk paard hebt?
Het is helemaal niet erg als je problemen hebt met een paard.... als je je zo opstelt en het overal aan ligt... behalve aan je eigen stuurmans kunsten... ga je het niet oplossen.
Dilan93 schreef:JeanneV schreef:Wat wil je nou met al die filmpjes en al die adviezen?? Keer op keer horen dat je goed bezig bent... goed kunt rijden maar echtttt een heeeel moeilijk paard hebt?
Het is helemaal niet erg als je problemen hebt met een paard.... als je je zo opstelt en het overal aan ligt... behalve aan je eigen stuurmans kunsten... ga je het niet oplossen.
Jij bent zeker de gezelligste thuis
Ga wat nuttigs doen met je leven en ontstip dit topic als je toch alleen maar een sneer naar TS kunt uitdelen.
Sommigen hier willen wel gewoon de vooruitgang volgen en hebben oprecht interesse in TS en haar paard. Heb je dat niet, wordt het zeer gewaardeerd om je onaardige commentaar voor je te houden.
DuoPenotti schreef:Maar dat kan anders gebracht worden als dat je mening is.
Ts staat voor erg veel open.
Laat nu het paard ook door een ander rijden, is dat omdat ze denkt dat ze het zelf zo geweldig doet???
Dan heb je toch al je antwoord.
Maar dat ongelooflijk lomp reageren zie ik wel meer gebeuren.
En er word niet meer op gemod. Voorheen werd er teveel gemod, nu lijkt het wel te weinig want iedereen moet dat botte gedrag maar pikken en men denkt dan dat er een fijne reactie op terug komt of zo?
Babootje schreef:Elisa2 schreef:Teugelkreupel is btw altijd een ruiterfout en bestaat inderdaad zeker wel.
http://www.correctedressuur.nl/page/teugelkreupel
Ik chargeer het misschien een beetje, maar in de meeste gevallen waar mensen het hebben over teugelkreupel is het paard gewoon daadwerkelijk kreupel en hoort een veearts te zien. Teugelkreupel wordt vaak als excuus gebruikt om niet naar de veearts te gaan.