Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xwildhorse schreef:Two lazy seven ranch! Door middel van horsemanship je paard te trainen op een natuurlijke, paardvriendelijke methode! En je zal denken dat je paard een wat hardere hand nodig heeft, het is eigelijk respect spelletjes spelen, als dat op de grond lukt, lukt het ook onder het zadel? Zoek maar op de site of youtube, ligt in belgie. Zijn ook hele lieve mensen !
) maar ook bij deze zie ik weinig verschil haha.
. ZUCHT, erg jammer dat dit weer heeft moeten gebeuren, ik snap ook eigenlijk niet heel goed waar het dan ineens vandaan komt bij haar.
, even rustig gereden (op aanraden van instructeur en onder toezicht) en daarna was hij een stuk dunner gelukkig. Ook niet warm o.i.d. Ze heeft geen ijzers achter, maar moet ik toch misschien ook springschoenen achter om doen? Of andere beschermers achter? (Die dressageboots heb ik al eens geprobeerd maar daar kreeg ze juist wondjes van). Anders laten bekappen?
! Ik vermoed zo dat de stand van haar hoeven, ook wel te zien is op de foto's hihi. Hoop dat ze snel komen, kan overigens zelf ook een foto maken. Ik heb wel het idee dat ze er vrij netjes op staat, maar ik ben natuurlijk geen expert. Dat ze vrij vaak wondjes heeft is natuurlijk geen goed teken.
! Vooral de foto's van haar in de wei vind ik erg gaaf geworden, precies zoals ze is
. Het is weer een lang verhaal geworden, sorry! Voor degene die het willen weten misschien wel interessant, voor de rest zou ik deze post overslaan en de volgende met foto's gewoon bekijken
.
van mij, voor je doorzettingsvermogen en door blijven buffelen met je geliefde paard en lekker boeien dat je er als een zoutzak opzit, jij rijd haar tenminste!!

. Ontspannen ontspannen ontspannen.. durven los te laten..

, en niet je rechterbeen afsteken
.
. Ze wordt soms rennerig als ik mijn binnenbeen aanleg, daarop reageer ik met de rem en zo af en toe hebben we dan een moment waarop ze wel in beweging blijft maar ook op de rem gaat.. Hier zit ik er helemaaaaaal als een aardappel op maar ik zet hier alle zeilen bij om vooruit te gaan en niet omhoog
. Zoals je kan zien kan ik er hier wel om lachen, voorheen was dat wel anders
.

! 

). 
. ohjajoh6 schreef:Jeetje ts, wat ben jij streng en hard voor jezelf! Wel heel herkenbaar gevoel voor mij, want ik straf mij ook nog constant in mijn hoofd, of ik de zaken niet anders had moeten aanpakken, want waren ze er dan nog wel geweest, terwijl ik heel goed weet, dat er mij werkelijk waar niets te verwijten valt.
van mij, voor je doorzettingsvermogen en door blijven buffelen met je geliefde paard en lekker boeien dat je er als een zoutzak opzit, jij rijd haar tenminste!!
!
. Het zadel is inderdaad een beetje een belemmering helaas. Balans in galop vind ik inderdaad lastig, als zij rustig onder me blijft dan heb ik er minder moeite mee. Maar meestal gaat ze graag erg hard en dan ben ik mijn controle kwijt en daarmee verlies ik eigenlijk alles (balans, contact, rem werkt niet meer
). Vandaag tijdens de les zijn we daar dan ook weer fanatiek mee bezig geweest!
!
!
. Ik bewonder je echt voor je doorzettingsvermogen en je positiviteit naar je paard toe. Jullie zijn de afgelopen maanden zo hard aan het werk geweest! Ik ben het eens met cissie, ook jij verdient een dikke schouderklop! Alles wat jullie bereikt hebben, hebben jullie samen gedaan.
! 
. Bedankt voor je tip en je compliment
!
! Dankjewel!