Paardenliefde een natuurlijke liefde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Paardenliefde een natuurlijke liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:53

Jammer dat mijn ruin zo'n moordlustig type is naar andere mannetjes, anders mocht Solo wat mij betreft hier komen wonen, wat mij betreft gewoon als grasmaaier en misschien voor af en toe een knuffel :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:33

Begrijp ik nu goed dat het volgens de wet niet mogelijk is om een dier een nieuw baasje te geven, maar het wel oke is om het af te laten maken? Wat is hierin het verschil, in beide gevallen is de oude eigenaar (en de persoon waarbij het paard staat) het paard kwijt, ik zie hierin geen verschil?

Terwijl het voor een dier gewoon leven of dood kan betekenen zo'n keuze... Is de wet serieus zo krom?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:35

Het rechtsysteem in Nederland zit idd heel krom in elkaar....naar leven of dood, welzijn van een individu wordt in die situaties niet gekeken....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:26

Nou zo ingewikkeld is het rechtsysteem ook weer niet hoor. Paard zou nu al vanaf het najaar zonder stallinggeld bij TS staan. Juridisch is het paard dan allang van haar (als dit waar is dan). Ze doet gewoon moeilijk en houdt het met opzet vaag en onduidelijk zodat mensen toch nog enigszins in haar verhalen blijven geloven. Maar daar zijn frauduleuze types nou eenmaal goed in.
Vervelend voor TS dat ze door de mand valt *\o/* maar nog vervelender is dat ze over een tijdje weer een nieuw "slachtoffer- project" heeft, (let maar op) want haar behoefte aan aandacht is grenzeloos.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:07

wat een onzin allemaal.
een paard is gewoon een gebruiksvoorwerp!!!
wordt het te duur of geen tijd ervoor,naar de slacht ermee.
levert tenminste nog een centje op!!!
zo gaat dat waar ik sta met paard tenminste

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:14

En waar slaat dit precies op?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:41

Niet in trappen....1e bericht van die User....SA???

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 15:03

Klein nieuwtje in de zaak.

Gisteren werd ik gebeld door een vriendin van Solo en van de eigenaar. Ze wilde weten hoeveel de eigenaar ons schuldig is en wil helpen. Ze had ook gelezen, hier op bokt.nl dat er iemand is die het paard wil overnemen.
Ze vertelde dat de eigenaar 750 euro voor Solo wil hebben. (Ik hoop dat dit vandaag nog zo is, want de eigenaar wil nogal een wisselen van gedachte).

Zodoende heb ik de advocaat gevraagd of dat kan, want dat zou voor Solo mooi zijn als iemand hem een plek wil en kan geven.

Bericht van de advocaat (Mr. M. Jansen Hippisch advocaat)
Je kunt het paard aan hem meegeven, maar niet dan nadat je schriftelijk (of per e-mail) opdracht van XXX als eigenaar hebt om het paard af te geven omdat hij het heeft verkocht.

Ik heb overigens contact gehad met Mist, maar was een tikkeltje geladen en ons gesprek verliep, door mij niet prettig. Heb haar een Pb verstuurd met een excuus, ik hoop dat ze dat begrijpt want dit is een emotionele achtbaan.

Dank aan de mensen die Solo ook willen helpen en hun netwerk inschakelen om zijn verhaal te delen. Fijn dat Solo niet solo is maar een flink aantal vrienden heeft.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:10

ben benieuwd Paardentango!!! fijn dat de eigenaar contact heeft opgenomen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 15:19

Nee, de eigenaar heeft geen contact met ons gezocht hoor, mijn man heeft de eigenaar gebeld die warempel opnam. Hij is redelijk uitgefoeterd door de eigenaar die weer allerlei verhalen maakte (menselijk geloof ik), zijn laatste woorden waren 'stuur maar een advocaat' en ja, die heeft de zaak als een poosje in behandeling.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:30

en nou maar hopen dat die 750 euro (of wat er van waar is) naar de eigenaar gaat en niet naar PT

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:31

oh verkeerd gelezen een vriendin van Solo en de eigenaar :)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:32

Als Paardentango recht heeft op dat geld dan is het haar gegund Nikass.(stallingsgelden)

En als Solo een goed baasje vindt is het verhaal compleet

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:12

zo het recht zal hoop ik nu eens zegevieren..en dan niet in de eerste plaats voor solo maar zeker voor PT
het idee dat mensen zo met hun paarden omgaan en dan ook nog de mensen die hem willen helpen, zo belazeren en een ander met hun k*t gedrag en ellende opzadelen...
heel goed dat PT dit eens onder de aandacht brengt dat DIT soort dingen gebeuren. En de goeie zielen daar de dupe van zijn.

heet dit topic niet paardenliefde en natuurlijke liefde...:)

jammer dat er dan gelijk een paar van die mensen zijn, die hier gelijk boven op gaan zitten en hun oordeel al klaar hebben.En PT zo afzeiken.
Zegt een hele hoop over hun...dat is geen paarden/natuurlijke liefde.... dat is machtsmisbruik/egoïsme je gelijk optrekken aan het miss fortune van een ander. triest net zo triest als "die eigenaar"

machtsmisbruik:
(rechtswetenschap) op een intimiderende, manipulerende (of gewelddadige) wijze gebruik maken van een positie dit ten koste van een ander
`De afwezigheid van eigen controle/zelfkennis leidt onherroepelijk tot machtsmisbruik.` ...
ben blij dat ik niet hun paard ben....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:58

Kijk, zo komen we ergens. 750 euro is niet veel geld. Dat is vast wel te verzamelen. Ik ken verschillende mensen waar die zo op de wei zou mogen. Geen probleem.

Laten we hopen dat het nu toch goed gaat komen.

(Nikass vergeet je niet dat de beste eigenaar nog ruim 1000 euro aan stalgeld heeft open staan. Je kan er niet blij mee zijn, maar het is wel nog steeds een feit.)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:48

Wat ontzettend fijn dat er schot in de zaak zit *\o/*

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:55

Fijn dat er een alternatief is voor de slager of inslapen. Ik had op een goede afloop gehoopt, voor het paard en iedereen er om heen. Nu afwachten of het allemaal lukt. De mogelijkheden zien er nu al wel beter uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:54

Veulen84 schreef:
Kijk, zo komen we ergens. 750 euro is niet veel geld. Dat is vast wel te verzamelen. Ik ken verschillende mensen waar die zo op de wei zou mogen. Geen probleem.

Laten we hopen dat het nu toch goed gaat komen.

(Nikass vergeet je niet dat de beste eigenaar nog ruim 1000 euro aan stalgeld heeft open staan. Je kan er niet blij mee zijn, maar het is wel nog steeds een feit.)

Daar heb je natuurlijk een punt, maar als PT vanaf het begin juist gehandeld had - even niet meegnomen dat ze het paard waarschijnlijk in eerste instantie al niet had moeten opvangen - dan was bij in gebreke blijven van de eigenaar het paard al veel eerder van haar geweest en had de eigenaar niet zoveel achterstallig boxhuur.

@Loody: Onder normale omstandigheden wel, maar sorry, ik gun niemand iets die zo structureel probeert paarden uit te buiten
@castano: het "oordeel" is bepaald niet over één nacht ijs gegaan. Fijn dat jij zo'n naief vertrouwen heb in de mensheid, maar misbruik en oplichterij komt helaas regelmatig voor. En als dat ook nog over de rug van dieren gaat, heb ik geen compassie met zo'n persoon.

Inhoudelijk hoop ook ik natuurlijk van harte dat het goed zal komen met Solo (dus dat hij een leuke andere eigenaar krijgt) maar het probleem is dat we er niet van op aan kunnen dat PT de waarheid spreekt, dus we zullen het wellicht nooit weten, helaas.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:35

Is het nog wat geworden met de potentiële koper?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 17:48

Ik denk dat met deze prijs handelaren zoals anderen die graag paarden voor heel weinig opkopen omdat ze in de problemen zitten, dit paardje wel zullen opkopen. Het is niet ongebruikelijk dat er handelaren zijn die 'ineens twee chips in een paard vinden'. Ra ra hoe kan dat...

Zodra ik een mail of brief krijg van de eigenaar dat hij verkocht is helpen we netjes met inladen en wens ik hem zachtjes 'succes jongen met de rest van je leven, dank je voor je lessen'.
Geef niet snel op, maar met zoveel negatieve reacties waar ik niet tegenop wil en kan en zo weinig steun, op een enkeling na, ben ik aan het eind om voor dit paard een fatsoenlijke oplossing te vinden. Ik doe alleen wat ik moet doen, voor hem zorgen en ook mijn andere paarden iets geven. Die schieten er nogal bij in op dit moment.

Ja het was fout om iemand te willen helpen met zijn paard, daar ben ik nou ook wel achter. Zeker tegen stalling kosten van 150 euro (voer en bodembedekking) en de rest gratis omdat ik eerst eens rustig aan wilde beginnen. Ik heb niet zo'n grote mond maar wil graag iets goed doen, paarden hebben me nog nooit pijn gedaan. Zag het toen helemaal zitten, helpen.
Er is hier toen nog een paard geweest, eigenlijk bedoeld als gezelschap voor Solo maar die heeft al snel een geweldige eigenaresse gevonden. Die was van een handelaar. Dat Solo is blijven staan, zo bot achtergelaten, dat had ik nooit verwacht. De eigenaar klonk zo oprecht, en o wat hield hij veel van dit paard. Was al twee jaar bezig...
Tot hij hem eind augustus kwam bezoeken en het paard van hem weg bleef rennen. toen was de liefde snel over. Dat voelde ik wel, maar kon ik niet hard maken. Nu wel. :(

Ik hoop dat degene die hem meeneemt hetzelfde kan als wat wij na al die tijd hebben bereikt, het zou het begin zijn. Dit is een filmpje van gisteren, toen dacht ik bijna om op zijn rug te stappen. Maar nee, ga niet verder met hem, laat dat een ander maar doen. Vrees alleen dat het niet best gaat aflopen met hem.

Natuurlijk mag ik geen lelijke of onaardige dingen zeggen over anderen, weet ik wel, en doe dat ook niet graag maar anderen mogen dat wel? Vooral diegenen die al zoveel paarden naar de slager hebben gebracht en hier... :x
Zo nu en dan schrik ik van wat ik allemaal lees, maar goed, ik zal wel een bedreiging zijn en sommigen hebben dat nodig om anderen aan te vallen. Die behoefte had ik niet, maar er zijn wel grenzen. Heb ik spijt dat ik dit topic in december, toen ik me zo rot en alleen voelde heb geopend? Nee, soms wel gehad, maar nee. Het is 'maar een paard' eentje maar, en er zijn heel veel Solo's.

In elk geval weten mensen wat je kunt doen als je een paard hebt wat niet zo leuk is. Zet hem neer bij een particulier en :evaw: klaar ben je, dag paard en je bent er mooi vanaf. Bij een bedrijf zijn daar soms regelingen voor, dus even opletten.
Dat is de wet, het is geregeld. :7

Zodra hij weg kan dan plaats ik hier wel een bericht, ben nu eigenlijk alleen maar moe. Het gevecht zit er op, nu is het alleen maar wachten op wie de gelukkige gaat worden. Wij hebben ook 'een bod' gedaan maar denk niet dat de eigenaar dat wenst.

Hij heeft vannacht samen met Tibor 'de verschrikkelijke' zijn deken gesloopt, echt helemaal gesloopt voering lag overal. Die twee staan naast elkaar en hebben samen veel lol. Dus helaas geen deken meer, behalve de restanten.

Filmpje van gisteren, de mensen die hem kennen zullen wel zien dat hij zijn vertrouwen meer terug heeft. De mensen die hem niet kennen zullen ook niets zien.
Een gewoon paard wat een beetje door een grote zandruimte heen loopt en ik. Niks bijzonders. Is het ook niet. Maar voor hem was het een hele stap in die grote ruimte.

Hij heeft wel gelijk, mensen vertrouwen, nee ze kunnen je veel pijn doen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 02-05-13 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:53

Nicole,

Als we met z'n alle een inzameling houden en een plek voor hem vinden. Zou jij dan contact willen leggen met die vriendin van de eigenaar? Zo dat we hem gewoon een huis kunnen geven?

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:22

Tja...paardentango...wie moet ik geloven ?

Je handelt met paarden en als het niet wordt wat jij hoopt is het einde verhaal ?
Ik ken jou niet maar weet wel hoe mensen belazerd kunnen worden...ik werd ook sceptischer vanuit mijn ervaringen !
Je ziet het niet aan iemand zijn neus of ze oprecht en eerlijk is/zijn...helaas géén pinokkio"s !!!

Ik snap dat dit een hele harde les is geweest en dat je het voortaan anders aan zult pakken...
Tja blijf bij je hobby en wees eerlijk met wat je wilt en hoe je het wilt...dan had het anders gelopen...
1 mnd stalgeld vooraf laten betalen ...is de laatste maand stalgeld als er niet meer wordt betaald en dan ophalen (zakelijk blijven)
of het paard kopen en dan je gang gaan !!!

Je was niet open en duidelijk met je antwoorden en soms van je afbijtend om géén antwoord te hoeven geven !

Als je Solo gratis had gekregen (zijn papieren !) kon hij wel bij jouw blijven staan of als de stalgeld gewoon was betaald ???

Jij doet nu net alsof Solo bij jouw gedumpt werd en jij er géén plek voor hebt, om het zelf te betalen...en gaat ten koste van je eigen paarden ???...waarom begon je dan i.h.n
met/aan hem ?

De eigenaar heeft zijn papieren maar hij is niet gechipt ?....hij kan dus niet naar de slacht...niet verkocht worden door jou maar wel door de eigenaar... dus rest er voor hem euthanasie als hij weg moet... !

De eigenaar kan hem dan tegen gemaakte kosten ophalen en er vervolgens helemaal niks mee...denk je nou echt dat hij dat doet ?
Tja...volgens mijn berekening koste dit paardje 300 euro + 750 stalgeld is 1050 euro ! Was die 3500 jullie afgesproken prijs wat doorverkopen betreft ?
Winst delen of ?
Ik heb het al meerdere keren meegemaakt dat paarden zonder papieren werden doorverkocht...de chip houdt het wat tegen maar inderdaad ook dan is er fraude mogelijk !

Bij wat ik heb gelezen wilden beiden er een slaatje uit slaan...en is er géén winnaar ....ALLÉÉN EEN TRIESTE VERLIEZER EN DIE HEET SOLO !!!

Nogmaals het is dubbel en daarom denk ik meerdere kanten op...maar nu Solo weg moet....terwijl dat niet hoeft (hij kan bij jouw blijven tot de stalgeld wordt betaald !!! en geld de issue is...vraag ik me toch af .....

SOLO GOEDE REIS, WAARHEEN DAT OOK MOGE GAAN !!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:58

Veulen84 schreef:
Nicole,

Als we met z'n alle een inzameling houden en een plek voor hem vinden. Zou jij dan contact willen leggen met die vriendin van de eigenaar? Zo dat we hem gewoon een huis kunnen geven?

Hoe zeer ik Solo ook een goede toekomst en een goed tehuis gun, ik ga NIET meedoen met een inzameling voor financiele middelen met twijfelachtige uitkomst. In mijn ogen heeft PT het paard GRATIS verdiend, en moet er niet nog een aankoopbedrag naar de eigenaar toe. Zelfs inslapen gaat niet gratis gebeuren. Dus paard van het erf af, met toestemming van de eigenaar, naar een ander nieuw en goed adres. Maar een inzameling is in dit geval ab-so-luut niet op zijn plaats.

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:38

@nicass een beetje compassie zou hier op zn plek zijn en dan zeker naar PT
naief ben ik niet maar geloof in goede zielen heb ik zeker.

@ PT inderdaad ik zie hier iemand reageren, waarvan IK weet, zelf paarden naar de slager te brengen als ze er zelf niks mee kunnen of als ze zelf het paard kapot gereden hebben....en die durven hier commentaar te leveren.. schandalig !!!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 02:01

En dat ben ik gelukkig niet !!!....als ik voor een paard wil gaan vechten(back to basic !) doe ik dat en anders begin ik er gewoon niet aan !
Ik bezin voordat ik begin !
Ik eigen me de paarden niet toe...
Eerst goede afspraken en constante overleg en uitleg over hoe , wat en waarom ...met als hoofd-uitgangspunt het welzijn van paard en ruiter/amazone/verzorger/ster vanuit wederzijdse respect !!!
Het paard staat voorop niet de wil van de ruiter, dus als het kan prima en anders zoeken naar hoe het wel kan !
Wil de ruiter/am zijn wil doordrukken terwijl het paard het niet kan breng je water naar zee...dus einde samenwerking !
Dan is het natuurlijk even slikken maar dan is het gewoon niet anders...DE BAAS BLIJFT BAAS !!!
Helaas is dat het treurige in zo'n situatie...je moet het paard in de steek laten....het breekt je maar dan heb je verder géén keus !
Dan denk ik aan al die paarden die wel geholpen worden/werden en liefde en respect krijgen/kregen !!!
Tja, het is maar net wie er op je pad komt, wat ze willen en of ze willen leren/aannemen....
Paarden laten zich helpen, maar mensen ???