Setteli schreef:Voernijd lijkt me sterk. Ze worden allemaal op stal gevoerd dus iedereen krijgt z'n eigen portie. Ze weten alleen dat het op een gegeven moment tijd is en dan worden ze allemaal wat onrustig, vooral mijn merrie (moeder van de jaarling). Ik loop daar dan rond en weten ze dat ze op een gegeven moment naar binnen mogen. Als ik op dat moment weg zou gaan, worden ze allemaal weer rustig en gaan ze verder met grazen.
Dus met andere woorden. Het is voertijd, paarden worden onrustig, staan waarschijnlijk al bij het hek te dringen, er wordt rond elkaar heen gedarteld, gejaagd en dan ga jij daar nog tussen lopen stroomschokken aan de pony uitdelend.
Krijg je dan niet gewoon 1 hectisch tumult waarbij de pony totaal niet doorheeft hoe of wat?
Sorry TS, ik probeer ook maar de minste gedachtengang van jou te begrijpen, maar ik kan er gewoon niet bij.
? Als dit niet lukt, is het daarna een goed experiment om de shet met een stok te slaan of wellicht een goed idee om de shet zoals in vroegere tijden aan vier benen vast te kluisteren
daar wordt weinig ruimte benoemd.