Waarom een hengst, hengst laten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Waarom een hengst, hengst laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:16

das waar ik laat nu ook wel los maar toen dat was 3 of 4 jaar geleden nu weet ik wel beter gelukkig

maar probeer wel altijd vast te houden en al+s ik weet dat ik toch niets met te zeggen heb probeer i het touw over de nek te gooien en dan ren ik naar stal

Die ruin die toen met me aan de ren gegaan was had toen het halstertouw vast zitten aan zijn achter ijzer dus vandaar dat ik nua ltijd probeer het touw over de nek te gooien

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:19

Merries zijn trutten. Hengsten zijn luie trapzakken. En ruinen heb ik niets mee.
Kan dus beter geen paard hebben :+.

Ben gek met mijn merries, heb 2 hengsten staan die geen 10 minuten stil staan en m'n ruintje is mijn alles ;).

Mijn luie trapzakken hengstje die nu net ruintje is is echt snel geworden. Ken hem al 9,5 jaar, hij is nooit vooruit te branden geweest (behalve als hij dat zelf nodig achte). Hij is nu 2 maanden ruin en gewoon flot in het werk. Ik weet niet wat me overkomt.
Hij doet ook niets meer snappen van pissende merries die tegen hem aan staan te douwen :+. Ging er op z'n minst van uit dat hij de rest van z'n leven wel goede pogingen zou doen om te dekken.

Gentlegiant

Re: Waarom een hengst, hengst laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:23

Jemineetje kom ik net aan zetten me zusje gaat de shet rijden wilt mijn Welsh op de shet springend at heb ik dus gelijk even afgestraft

staat hij kei zielig te kijken met een stijve en tegen zijn buik slaan mijn zusje lag dus helemaal in een deuk die kwam niet meer bij

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:52

Vandaag de 22j Welsh montain merrie (1.22m hoog) uit de kudde moeten halen of ze was door de tweejaarse Arababische hengst (nu al 1.46m) gedekt. Op zijn beurt staat hij vol met kleine bijtwonde van een 7j Arabische merrie die hem op zijn plaats zet. Maar ik vind die ervaringen voor hem belangrijk, hij moet leren hoe zich te gedragen maar ik wil er wel geen veulen bij. Ik zet dan liever de hengstige merrie afzonderlijk die heeft haar leerschool al gehad. Met de jaarling hengst zijn het nog speelse gevechten.
De opvoeding van hengsten moet uiterst correct gebeuren en je moet de baas blijven zonder het te hard te spelen. Ik weet van een hengst die hard aangepakt werd door zijn eigenaar tot hij uit de bol ging en blijkbaar wraak nam. Een merrie verdedigd alleen een hengst heeft ook ergens een vechtlust die dodelijk kan zijn.
Een goede hengst is meestal een perfecte ruin.