Jaarling, pas nieuw maar bijt, schopt, en is opdringerig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:44

Ik heb dit even zitten volgen maar die jaarling is daar toch ook gekomen?

Bramasole

Kiwiko Ts wil dan misschien niet horen wat nodig is namelijk de jaarling (tijdelijk) verplaatsen maar dat zou wel een hoop oplossen. En ze opent een topic op zoek naar de oplossing. Ik ga mijn mening ook niet bijstellen omdat Ts het niet wil horen en dat doe jij wel.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 07-03-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

_sparta_ schreef:
Ik ben inderdaad een paardenmens geen mensenmens. Ik krijg respect van mijn paarden door ze paard te laten zijn. Daarnaast sta ik ook op mijn strepen. En ik heb al enkele keren aangehaald dat ik daar geen problemen mee heb. Maar een paard moet wel zijn energie kwijt kunnen, samen met een ander kunnen stoeien. Paard zijn.

Nee jullie zien geen gouden tip omdat alles nee kan niet is. Alles moet leuk voor het baasje. Daar kan ik niets aan veranderen. En dan krijgt het paard een pak rammel en dat wordt dan respect bijbrengen genoemd. Tja, maar zo gaat het vaak bij mensen met dieren. Als ze zelf maar plezier hebben toch. :)
Daarom staat de hele randstad ook vol met 24 uur stal paarden. Héél respectvol. Maar dan zou ik zelf vissen gaan houden.
Maar dat is weer niet aardig van me. Ik noet lief zijn voor mensjes, maar dat is moeilijk voor een niet mensenmens.
Maar ik wan hier niet gewenst, dus dan ga ik maar. Even mijn paardjes hooi geven en een knuffel. Zonder zweep op zak. :D

Sorrie, maar kinderachtiger kan bijna niet! Je zit hier in een volwassen discussie met een belangrijk vraagstuk...........

triest!!

Anders geformuleerd......... Hoe zou jij TS haar paard uit stal halen........ en nou niet aankomen met bij mij had het dier niet op stal gestaan, want dat is niet aan de orde....... dier staat WEL op stal en moet ervanaf......... hoe ga jij dat doen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:46

Bramasole schreef:
Kiwiko Ts wil dan misschien niet horen wat nodig is namelijk de jaarling (tijdelijk) verplaatsen maar dat zou wel een hoop oplossen. En te opent een topic op zoek naar de oplossing. Ik ga mijn mening ook niet bijstellen omdat Ts het niet wil horen en dat de jij wel.

Als ts morgen een nieuw onderkomen hebt, ga jij het dier dan daar heen brengen ????? ga jij hem uit stal halen, wetend wat hij doet??? ga jij hem opladen?? wetend wat hij doet?? Als jij zegt "jahoor, Fluitend" dan kan je TS vast ook wel de tips geven om beter met dit dier om te gaan behalve dat het andere huisvesting nodig heeft, want dat stukje dat weet iedereen hier al wel :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:46

chanicha schreef:

:D
En was ook gewoon lief bij de vorige eigenaar en had daar ook geen hengstenstreken. Maar het ligt niet aan de huidige stal, nee joh, hoe kom je erbij. Het is een rotknol die aangepakt moet worden. Pokke beest.
En zo is het altijd, altijd het paard wat een rot beest is. En dat maakt me dus echt kwaad! Rot smoesjes. Meer niet.
En nu ga ik echt, want ik begin te koken.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:47

sjattukuh25 schreef:
_sparta_ schreef:
Maar dat is ook een plek waar de ts woont. En daarom weet ik uit ervaring dat er genoeg stallen zijn waar paarden nu ook overdag buiten kunnen.

Als je me die plekken nou eens opnoemd dan zijn we al een heel end, over handvaten aanreiken gesproken!

Je kan zelf ook actie ondernemen en op pad gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:48

_sparta_ schreef:
Kiwiko wil gewoon even trappen om dan te kunnen vertellen dat ze er al honderden goed heeft gemaakt. Zonder ook maar iets van de ervaring van andere te weten Het zal vast zo zijn dat ze er honderden goed heeft gemaakt, maar misschien ik ook wel? Dat weet ze niet. Alleen ik dan door een gedeeltelijk andere aanpak, namelijk het stukje paard laten zijn te allen tijde. Maar dat verschil komt misschien omdat ik in een plek woon met meer grond dan waar kiwiko woont. Maar dat is ook een plek waar de ts woont. En daarom weet ik uit ervaring dat er genoeg stallen zijn waar paarden nu ook overdag buiten kunnen.

Sneu!! en ik ben bang dat dit komt door gewoon niet goed lezen :)

maar nog steeds geen antwoord over hoe jij dit dier uit stal zou halen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:49

_sparta_ schreef:
chanicha schreef:

:D
En was ook gewoon lief bij de vorige eigenaar en had daar ook geen hengstenstreken. Maar het ligt niet aan de huidige stal, nee joh, hoe kom je erbij. Het is een rotknol die aangepakt moet worden. Pokke beest.
En zo is het altijd, altijd het paard wat een rot beest is. En dat maakt me dus echt kwaad! Rot smoesjes. Meer niet.
En nu ga ik echt, want ik begin te koken.

het ligt aan de eigenaar.......... zover waren we ook al met zn allen!! ook de eigenaar......... en de eigenaar wil weten hoe zij dit kan veranderen.......... tjongejongejonge..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:50

_sparta_ schreef:
KiWiKo schreef:
maargoed, hoe ga je het dier uit stal halen, op de wagen laden en afladen en dan naar zijn nieuwe onderkomen brengen, zonder zelf schade te ondervinden?

DAT is wat TS wil weten, niet dat die ergens anders gestald moet worden........ en DAAR kan jij blijkbaar geen antwoord op geven want daar blijf je om heen draaien en alleen maar zeggen dat de voorwaarden anders moeten........... dat is niet het antwoord :D DAT weten we allemaal wel :)

Daar heb ik al lang antwoord op gegeven. Maar dat wil je blijkbaar niet lezen. Dus wie draait er dan? En wat russel schrijft kan ook nog.
maar ik bemerk erg lange tenen? JIj wordt normaal nooit tegen gesproken als bokt goeroe?

IK heb jouw antwoord hierop nog niet gelezen, wellicht wil je hem even quoten...... of was dat het antwoord van met je boekkie in het land gaan zitten?

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:50

Als je begint te koken zul je ondertussen gaar zijn.

Maar nogmaals mensen, mensen, mensen, kunnen jullie de rust bewaren. Laten we aub samen door een deur gaan en laten we elkaars mening respecteren.

Als jullie alle reacties gelezen hebben inclusief die van DAKS, dan moge het toch allemaal duidelijk zijn.

Strijd aangaan met elkaar prima, iets ter discussie stellen prima, kom je met een advies prima, maar als het niet het advies is dat TS, dus ik wil of kan opvolgen dan is dat mijn pakkie an en niet die van iemand anders

Heel simpel lijkt me dus en ook dit heet respecteren van elkaar.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:52

Wie is er nu kinderachtig. Jij scheeuwt alleen maar leest niet.

Citaat:
Dat is verder kijken.
Je kunt dit paard best wel even in laten dimmen door grof geweld op hem toe te passen. Maar is dat nu nodig? Hij geeft duidelijk aan dat hij de situatie niet fijn vindt. Hij was eerder namelijk wel braaf.
Het is dus geen opvoeding gebrek, maar een stalgebrek.

Citaat:
Ik ben echt geen watje dat een paard niet eens op zijn lazer kan geven. Ik ben een van de eerste die roept aanpakken die hap. Maar het moet wel eerlijk blijven. En die eerlijkheid naar het paard toe is hier weg

En ik heb al vaker geschreven dat het best een keer kan een paard aanpakken. Zoals voor op die wagen zetten. Maar je blijft in een oneerlijke situatie zitten als het aanpakken moet en dan niets veranderd.

En als je me nu niet begrijpt of blijft herhalen dat ik er omheen draai, dan is het erg triest.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:52

Bramasole schreef:
Je kan zelf ook actie ondernemen en op pad gaan.

Inderdaad! heb je al een paar weken voor gehad.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:53

KiWiKo schreef:
Bramasole schreef:
Kiwiko Ts wil dan misschien niet horen wat nodig is namelijk de jaarling (tijdelijk) verplaatsen maar dat zou wel een hoop oplossen. En te opent een topic op zoek naar de oplossing. Ik ga mijn mening ook niet bijstellen omdat Ts het niet wil horen en dat de jij wel.

Als ts morgen een nieuw onderkomen hebt, ga jij het dier dan daar heen brengen ????? ga jij hem uit stal halen, wetend wat hij doet??? ga jij hem opladen?? wetend wat hij doet?? Als jij zegt "jahoor, Fluitend" dan kan je TS vast ook wel de tips geven om beter met dit dier om te gaan behalve dat het andere huisvesting nodig heeft, want dat stukje dat weet iedereen hier al wel :)

Het paard wat hier omschreven staat heb ik zelf op stal gehad, ook als jaarling en dat is inderdaad heel moeilijk. Ik ben er uitgekomen met hulp van buiten af en heel veel leren in sneltempo. Het is allemaal goed gekomen maar je moet dit soort paarden de ruimte geven en zelf het voortouw nemen en actie ondernemen. Daarom zeik ik daar zo over door omdat ik weet hoe belangrijk dat is.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:54

KiWiKo schreef:
IK heb jouw antwoord hierop nog niet gelezen, wellicht wil je hem even quoten...... of was dat het antwoord van met je boekkie in het land gaan zitten?

Over kinderachtig gesproken. Jij noemt dit wel een volwassen reactie?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:55

Maar wat snap je van het verhaal niet dan???? Ik zeg aanpakken en dan het land op........ TS zegt ook eerst paard op de rails en dan het land op.......

dus ergens gaat er hier iets verkeerd in de communicatie als er een maar zo door blijft drammen........

Zowel TS als ik, als anderen zeggen....... verhoudingen rechttrekken en dan het dier het land op......

Dus ik snap je geblaat niet echt ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:55

_sparta_ schreef:
KiWiKo schreef:

Over kinderachtig gesproken. Jij noemt dit wel een volwassen reactie?

die heb ik ook voorbij zien komen en ik weet niet meer wie dat geschreven heeft ;)

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:55

Weten jullie wat mijn jaarling als de beste kan????

Op de trailer stappen. Wie heeft ooit gesteld dat wij onze jaarling niet kunnen laden??

Hij kan heel goed op de trailer.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:56

Komop dames, laten we het pittig maar wel eerlijk houden en niet op de man spelen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:57

Bramasole schreef:
KiWiKo schreef:
]

Het paard wat hier omschreven staat heb ik zelf op stal gehad, ook als jaarling en dat is inderdaad heel moeilijk. Ik ben er uitgekomen met hulp van buiten af en heel veel leren in sneltempo. Het is allemaal goed gekomen maar je moet dit soort paarden de ruimte geven en zelf het voortouw nemen en actie ondernemen. Daarom zeik ik daar zo over door omdat ik weet hoe belangrijk dat is.

Precies, over die ruimte zijn we het allemaal eens......... TS wil alleen weten hoe zij het voortouw kan nemen en de actie moet ondernemen om dit dier weer in de meewerkmodus te krijgen...... dat is alles wat ze wil weten, als het paard straks gecastreerd is kan die gewoon het land op......

Bramasole

Re: Jaarling, pas nieuw maar bijt, schopt, en is opdringerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:58

Wanneer is de castratie datum?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:59

als ik goed gelezen heb volgende week ergens ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:01

Prima, maar als het goed is moet hij dan nog een week of twee op stal.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:01

KiWiKo schreef:
die heb ik ook voorbij zien komen en ik weet niet meer wie dat geschreven heeft ;)

:D dat waardeer ik dan wel die opmerking. :D
Ik denk dat kiwiko en ik redelijk gelijk zitten, alleen ik zie de oplossing ik nu al gedeeltelijk op het land en gedeeltelijk op stal. Kiwiko praat ondanks dat ze dat ook vindt toch met de ts mee. En dat doe ik niet. Daar zit het communicatie verschil.
Land overdag met vriendjes om paard te kunnen zijn, s ‘avonds op stal voor de verhouding recht te zetten.
Nu wil de ts alleen maar de verhouding recht zetten. En als een paard geen paard kan zijn kan dat in mijn ogen niet. Dan krijgt een paard geen respect voor je. Hij wordt misschien wel onderdanig, maar niet op een eerlijke en juiste manier. En dat zit dan ook in zijn rugzakje en krijg je ook terug als hij wat karakter heeft.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 21:02

KiWiKo schreef:
als ik goed gelezen heb volgende week ergens

Hoi Bramasol: Waarom spreken over wanneer hij gecastreerd word?? Dat getuigd toch alleen maar van het feit dat wederom het Topic niet correct is doorgenomen want OOK dit staat er allemaal in.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:04

_sparta_ schreef:
En dat zit dan ook in zijn rugzakje en krijg je ook terug als hij wat karakter heeft.

En dat zit ook in mijn gedachten. Dit soort paarden kunnen als en blad aan een boom omslaan en als je er niet voldoende op bent berekend ben je aan de beurt.