Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_sparta_ schreef:Ik ben inderdaad een paardenmens geen mensenmens. Ik krijg respect van mijn paarden door ze paard te laten zijn. Daarnaast sta ik ook op mijn strepen. En ik heb al enkele keren aangehaald dat ik daar geen problemen mee heb. Maar een paard moet wel zijn energie kwijt kunnen, samen met een ander kunnen stoeien. Paard zijn.
Nee jullie zien geen gouden tip omdat alles nee kan niet is. Alles moet leuk voor het baasje. Daar kan ik niets aan veranderen. En dan krijgt het paard een pak rammel en dat wordt dan respect bijbrengen genoemd. Tja, maar zo gaat het vaak bij mensen met dieren. Als ze zelf maar plezier hebben toch.
Daarom staat de hele randstad ook vol met 24 uur stal paarden. Héél respectvol. Maar dan zou ik zelf vissen gaan houden.
Maar dat is weer niet aardig van me. Ik noet lief zijn voor mensjes, maar dat is moeilijk voor een niet mensenmens.
Maar ik wan hier niet gewenst, dus dan ga ik maar. Even mijn paardjes hooi geven en een knuffel. Zonder zweep op zak.
Bramasole schreef:Kiwiko Ts wil dan misschien niet horen wat nodig is namelijk de jaarling (tijdelijk) verplaatsen maar dat zou wel een hoop oplossen. En te opent een topic op zoek naar de oplossing. Ik ga mijn mening ook niet bijstellen omdat Ts het niet wil horen en dat de jij wel.
chanicha schreef:Ik heb dit even zitten volgen maar die jaarling is daar toch ook gekomen?
sjattukuh25 schreef:_sparta_ schreef:Maar dat is ook een plek waar de ts woont. En daarom weet ik uit ervaring dat er genoeg stallen zijn waar paarden nu ook overdag buiten kunnen.
Als je me die plekken nou eens opnoemd dan zijn we al een heel end, over handvaten aanreiken gesproken!
_sparta_ schreef:Kiwiko wil gewoon even trappen om dan te kunnen vertellen dat ze er al honderden goed heeft gemaakt. Zonder ook maar iets van de ervaring van andere te weten Het zal vast zo zijn dat ze er honderden goed heeft gemaakt, maar misschien ik ook wel? Dat weet ze niet. Alleen ik dan door een gedeeltelijk andere aanpak, namelijk het stukje paard laten zijn te allen tijde. Maar dat verschil komt misschien omdat ik in een plek woon met meer grond dan waar kiwiko woont. Maar dat is ook een plek waar de ts woont. En daarom weet ik uit ervaring dat er genoeg stallen zijn waar paarden nu ook overdag buiten kunnen.
_sparta_ schreef:chanicha schreef:Ik heb dit even zitten volgen maar die jaarling is daar toch ook gekomen?
En was ook gewoon lief bij de vorige eigenaar en had daar ook geen hengstenstreken. Maar het ligt niet aan de huidige stal, nee joh, hoe kom je erbij. Het is een rotknol die aangepakt moet worden. Pokke beest.
En zo is het altijd, altijd het paard wat een rot beest is. En dat maakt me dus echt kwaad! Rot smoesjes. Meer niet.
En nu ga ik echt, want ik begin te koken.
_sparta_ schreef:KiWiKo schreef:maargoed, hoe ga je het dier uit stal halen, op de wagen laden en afladen en dan naar zijn nieuwe onderkomen brengen, zonder zelf schade te ondervinden?
DAT is wat TS wil weten, niet dat die ergens anders gestald moet worden........ en DAAR kan jij blijkbaar geen antwoord op geven want daar blijf je om heen draaien en alleen maar zeggen dat de voorwaarden anders moeten........... dat is niet het antwoordDAT weten we allemaal wel
Daar heb ik al lang antwoord op gegeven. Maar dat wil je blijkbaar niet lezen. Dus wie draait er dan? En wat russel schrijft kan ook nog.
maar ik bemerk erg lange tenen? JIj wordt normaal nooit tegen gesproken als bokt goeroe?
Citaat:Dat is verder kijken.
Je kunt dit paard best wel even in laten dimmen door grof geweld op hem toe te passen. Maar is dat nu nodig? Hij geeft duidelijk aan dat hij de situatie niet fijn vindt. Hij was eerder namelijk wel braaf.
Het is dus geen opvoeding gebrek, maar een stalgebrek.
Citaat:Ik ben echt geen watje dat een paard niet eens op zijn lazer kan geven. Ik ben een van de eerste die roept aanpakken die hap. Maar het moet wel eerlijk blijven. En die eerlijkheid naar het paard toe is hier weg
KiWiKo schreef:Bramasole schreef:Kiwiko Ts wil dan misschien niet horen wat nodig is namelijk de jaarling (tijdelijk) verplaatsen maar dat zou wel een hoop oplossen. En te opent een topic op zoek naar de oplossing. Ik ga mijn mening ook niet bijstellen omdat Ts het niet wil horen en dat de jij wel.
Als ts morgen een nieuw onderkomen hebt, ga jij het dier dan daar heen brengen ????? ga jij hem uit stal halen, wetend wat hij doet??? ga jij hem opladen?? wetend wat hij doet?? Als jij zegt "jahoor, Fluitend" dan kan je TS vast ook wel de tips geven om beter met dit dier om te gaan behalve dat het andere huisvesting nodig heeft, want dat stukje dat weet iedereen hier al wel
_sparta_ schreef:KiWiKo schreef:IK heb jouw antwoord hierop nog niet gelezen, wellicht wil je hem even quoten...... of was dat het antwoord van met je boekkie in het land gaan zitten?
Over kinderachtig gesproken. Jij noemt dit wel een volwassen reactie?
Bramasole schreef:KiWiKo schreef:]
Als ts morgen een nieuw onderkomen hebt, ga jij het dier dan daar heen brengen ????? ga jij hem uit stal halen, wetend wat hij doet??? ga jij hem opladen?? wetend wat hij doet?? Als jij zegt "jahoor, Fluitend" dan kan je TS vast ook wel de tips geven om beter met dit dier om te gaan behalve dat het andere huisvesting nodig heeft, want dat stukje dat weet iedereen hier al wel
Het paard wat hier omschreven staat heb ik zelf op stal gehad, ook als jaarling en dat is inderdaad heel moeilijk. Ik ben er uitgekomen met hulp van buiten af en heel veel leren in sneltempo. Het is allemaal goed gekomen maar je moet dit soort paarden de ruimte geven en zelf het voortouw nemen en actie ondernemen. Daarom zeik ik daar zo over door omdat ik weet hoe belangrijk dat is.
KiWiKo schreef:die heb ik ook voorbij zien komen en ik weet niet meer wie dat geschreven heeft