Help mijn paard is gestoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Besje

Re: Help mijn paard is gestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:38

ik volg ook! :-)
en ben ook benieuwd naar een foto en hoe het gaat aflopen... hier kan ik mss nog wel iets van leren :-)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:44

ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een foto :D

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:55

Wat profs betreft, bij ons tarinka was een prof bezig,ik noem me geen prof,maar doe al meer dan 15 jaar dit heropvoeden en niet voor derden,maar bij ons thuis met aangekochte paarden die nadien dan wel een nieuwe eigenaar kregen ,maar ik heb geen naam bekendheid en ben geen prof.
Ik geef toe dat ik op al die tijd twee paarden zelf heb op gegeven,omdat het ook mij niet lukte,twee van de 30 ongeveer,maar tegen die twee was ik ook niet opgewassen!
Ik denk dat potverdike goed genoeg weet waar ze mee bezig is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:05

Ik stuurde er ook regelmatig wel eentje door hoor, die net een maatje te groot voor me was :D

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:15

Heb net het topic doorgelezen, wat goed dat pvd komt helpen!
Hoop voor je dat het goedkomt.
Ben idd heeel erg benieuwd naar een foto. :D

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:31

KiWiKo schreef:
Ik stuurde er ook regelmatig wel eentje door hoor, die net een maatje te groot voor me was :D

Dat bevestigd alleen maar dat je goed op de hoogte bent, van je eigen kunnen...
En het is zeker geen schande om het paard over te dragen aan een andere hulpdienst als je opmerkt dat je het zelf niet redt!!
Het is tenslotte ook noodzakelijk dat het veilig blijft, en er geen ongelukken gaan gebeuren!!

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:55

Hallo

Ik heb het topic helemaal door gelezen.

Iemand heeft een probleem met een paard. Een paard waar ze van houd en om geeft.

Die er alles aan wil doen om het goed te krijgen.

Bepaalde heuvels moet nemen om de hulp van iemand te aanvaarden.

Dan komt er iemand. Die staat op en zegt ik wil je helpen.

Die door gaat zelfs op een punt door waarop denk ik vele net zoals ik zou zeggen bekijk jij het maar lekker.

Nee uit liefde voor het paard zegt zij ik doe het toch en ga er over een paar dagen heen.

Steekt hiermee haar nek uit. want vele willen dit proces volgen.

Dan komt er iemand binnen waaien die weet ik niet wat voor ouwe koeien uit de sloot haalt.
Totaal respectloos.

Iedereen in de stress als het topic maar niet op slot gaat.

Ik ken niemand op dit forum weet niks van mensen.

Ik zie twee mensen die hun tijd energie en talenten in een paard willen stoppen.
Dit gegeven verdient alle respect.

Als ik voor ieder fout die ik in mijn leven gemaakt heb een stukje vinger zou moeten missen had in nu alleen nog maar schouders.

ik ken mensen die maken veel fouten. ik ken mensen die maken weinig fouten en ik ken mensen die maken geen fouten maar doen ook niets.

Alle lof voor potverdikkeme.
En de topicstarter sorry ben je naam even kwijt die hier zichzelf zo bloot geeft.
Met als doel verder te kunnen met haar paard.
En alle ander bokkers die zo actief en positief hebben mee gedacht.

Basb

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:57

Basbokito schreef:
Hallo

Ik heb het topic helemaal door gelezen.

Iemand heeft een probleem met een paard. Een paard waar ze van houd en om geeft.

Die er alles aan wil doen om het goed te krijgen.

Bepaalde heuvels moet nemen om de hulp van iemand te aanvaarden.

Dan komt er iemand. Die staat op en zegt ik wil je helpen.

Die door gaat zelfs op een punt door waarop denk ik vele net zoals ik zou zeggen bekijk jij het maar lekker.

Nee uit liefde voor het paard zegt zij ik doe het toch en ga er over een paar dagen heen.

Steekt hiermee haar nek uit. want vele willen dit proces volgen.

Dan komt er iemand binnen waaien die weet ik niet wat voor ouwe koeien uit de sloot haalt.
Totaal respectloos.

Iedereen in de stress als het topic maar niet op slot gaat.

Ik ken niemand op dit forum weet niks van mensen.

Ik zie twee mensen die hun tijd energie en talenten in een paard willen stoppen.
Dit gegeven verdient alle respect.

Als ik voor ieder fout die ik in mijn leven gemaakt heb een stukje vinger zou moeten missen had in nu alleen nog maar schouders.

ik ken mensen die maken veel fouten. ik ken mensen die maken weinig fouten en ik ken mensen die maken geen fouten maar doen ook niets.

Alle lof voor potverdikkeme.
En de topicstarter sorry ben je naam even kwijt die hier zichzelf zo bloot geeft.
Met als doel verder te kunnen met haar paard.
En alle ander bokkers die zo actief en positief hebben mee gedacht.

Basb

Zo he...., Amen!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:00

Heel mooi geschreven Basbokito!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:03

"Als ik voor ieder fout die ik in mijn leven gemaakt heb een stukje vinger zou moeten missen had in nu alleen nog maar schouders.
ik ken mensen die maken veel fouten. ik ken mensen die maken weinig fouten en ik ken mensen die maken geen fouten maar doen ook niets'''

Basb
Super mooi verwoord!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:08

Zo alle oude koeien zijn uit de sloot en er weer in gesprongen!

Terug naar de orde van de dag, lijkt mij een goed plan ;-).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:10

Iemand die dit verhaal van TS heeft gelezen en het aanbod van PvD om het paard en haar te helpen zou hier alleen diep respect moeten tonen voor beide mensen, het is zo gemakkelijk om te schreeuwen van neem een prof maar daarbij vergeet men dat het paard daar vaak naar toe moet, je het zicht erop kwijt bent en het kost handenvol geld en komt het paard thuis dan moet je als eigenaar maar weer verder.
Ik hoop dat de vraagtekenzetters, zo noem ik ze maar even, even geduld hebben en af kunnen wachten hoe het verder gaat zonder vooraf al een oordeel klaar te hebben.
TS en PVD, heel veel succes en ik hoop dat het jullie lukt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:13

zoveel mensen zoveel wensen zeggen ze toch?

denk dat het al een hoop scheelt als niet iedereen meteen zo bovenop iemand springt die een andere mening heeft.
dat houd het topic een stuk overzichtelijker en zorgt er hopelijk ook voor dat djune zich niet rot schrikt van bokt en weg blijft ;)

ik zeg dan dus:

doe lief! :D :P

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:17

Moderatoropmerking:
Ik heb even een hele hoop offtopic reacties, oneliners en stipjes verwijderd. Dit is een laatste waarschuwing. Ontopic reageren a.u.b. Als je dat niet kan, reageer je niet. Daarnaast bestaat er ook nog een PB knop.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:40

Van mij mag het topic op slot, ik zal niet weer reageren hier.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:47

Maar.. krijgen we dan geen verslag meer van hoe het is afgelopen?!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:56

En bedankt lieve medebokkers. Dit is het resultaat van het eeuwige gezeik op bokt!
In plaats dat men wat wil leren van elkaar en elkaar wil helpen, moeten er altijd weer een paar zijn die de boel verzieken.

TS, ik hoop dat je ons nog op de hoogte wil houden van de vorderingen, want er zijn ook nog mensen die wel oprecht geïnteresseerd zijn. Ik wens jullie veel succes met Poeh poeh!

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:05

Slecht nieuws...
Gisteren is er iemand geweest van Emiel Voest, een heel bekwame persoon. Maar zoals ik hem gisteren heb zien gedragen heb ik er geen hoop meer in. Dit is echt veel te erg te erg, hij gedraagd zich meer als een roofdier dan als een paard. Non stop valt hij aan, hij zou gewoon door de deur van zijn box gaan. Ik ga hieraan kapot.
Het heeft absoluut niets met dominantie te maken, mijn paard heeft duidelijk een probleem.
Ik vind het veel te gevaarlijk om nog iemand bij hem te laten, ik ben dood ongerust dat hij iemand het ziekenhuis in zal slaan/bijten, of nog erger.
Voor mij houd het hier op, ook al breekt mijn hart.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:07

potverdikkie schreef:
Van mij mag het topic op slot, ik zal niet weer reageren hier.

Zoals je weet, hartelijk dank voor de aangeboden hulp.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:09

djune13 schreef:
Slecht nieuws...
Gisteren is er iemand geweest van Emiel Voest, een heel bekwame persoon. Maar zoals ik hem gisteren heb zien gedragen heb ik er geen hoop meer in. Dit is echt veel te erg te erg, hij gedraagd zich meer als een roofdier dan als een paard. Non stop valt hij aan, hij zou gewoon door de deur van zijn box gaan. Ik ga hieraan kapot.
Het heeft absoluut niets met dominantie te maken, mijn paard heeft duidelijk een probleem.
Ik vind het veel te gevaarlijk om nog iemand bij hem te laten, ik ben dood ongerust dat hij iemand het ziekenhuis in zal slaan/bijten, of nog erger.

wat ga je nu doen?

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:10

Ik wens je heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing. Wat zal er nu met Poehpoeh gebeuren?

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:10

booster schreef:
djune13 schreef:
Slecht nieuws...

wat ga je nu doen?

Daar ben ik nog niet uitgekomen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:12

djune13 schreef:
Slecht nieuws...

Wat verschrikkelijk |(
Misschien een domme vraag..., maar wat ga je nu doen?

Viel hij alleen jou aan of ook die andere persoon?

:(:)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:13

Waarom PVD niet nog eens laten kijken??? Je hebt niets te verliezen ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:15

Misschien heeft het dier echt gewoon Kolder in zijn kop. Er zijn in de loop der eeuwen om die reden al veel paarden afgemaakt omdat ze gewoon te gevaarlijk werden. Kan me best voorstellen dat je zoiets zou beslissen. Veel sterkte in ieder geval.. :(:)