De tast haren hebben ze oa ook voor s'nachts nodig en dan staat die van mij altijd op stal.
Tja dat is mijn mening
Maar nu heb ik een paardje die scheren niet toelaat ondanks vele pogingen dus knip ik de plukjes bij de oren die uitsteken weg
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vind het ook zo sneu om alleen maar omdat het wat mooier eruit ziet een praam om te doen
_Veronique_ schreef:Nee ik scheer de oren nooit uit. Mijn paard staat hele dagen op de wei, ik kan mij niet voorstellen dat zij geen last zou ondervinden als ik haar oren wel uit scheer. Wel knip ik lange plukken weg die uit haar oor steken, dus echt de pluimen. Maar die knip ik dus ook niet helemaal weg maar gewoon tot aan de buitenkant van de oren.

KambiusH schreef:Ik geloof dat ik een van de weinige ben, die het wél doet.
Bij ons thuis staan ze allemaal op de box, en alleen met warm weer in de zomer gaan ze lekker de wei in.
Wij scheren de oren uit omdat we het mooier en verzorgder vinden staan.
Elk weekend hebben wij wel met een paar paarden concours en worden ze misschien evt. wel verkocht, dus vinden wij dat ze netjes voor de dag moeten komen. Als het heel erg koud is, of als ze in de zomer heel erg last hebben van vliegen doen wij met rijden een mutsje zodat die de binnenkant van de oren beschermt tijdens het rijden.
Natuurlijk snap ik ook waarom mensen het niet zouden doen, die haren zitten er natuurlijk niet voor niets..
Pearly12 schreef:Ik knip nooit in de oren, die haren zorgen er juist voor dat de paarden zo goed kunnen horen en het staat ook gewoon niet mooi. In de natuur werden toch ook nooit de haren uit de oren geknipt? En dat doe je bij jezelf toch ook niet?
dat vind ik gewoon.
gretoes schreef:Pearly12 schreef:Ik knip nooit in de oren, die haren zorgen er juist voor dat de paarden zo goed kunnen horen en het staat ook gewoon niet mooi. In de natuur werden toch ook nooit de haren uit de oren geknipt? En dat doe je bij jezelf toch ook niet?
dat vind ik gewoon.
denk je dat een poedel geboren word zoals ie er op shows uitziet? dat is dan toch ook onnatuurlijk?
heb niet t idee dat een paard er last van heeft als zn oren leeg zijn, denk dat ze juist beter horen dan met al die zooi in zn oren.
dan toch maar wat haren dan wondjes
gretoes schreef:Pearly12 schreef:Ik knip nooit in de oren, die haren zorgen er juist voor dat de paarden zo goed kunnen horen en het staat ook gewoon niet mooi. In de natuur werden toch ook nooit de haren uit de oren geknipt? En dat doe je bij jezelf toch ook niet?
dat vind ik gewoon.
denk je dat een poedel geboren word zoals ie er op shows uitziet? dat is dan toch ook onnatuurlijk?
heb niet t idee dat een paard er last van heeft als zn oren leeg zijn, denk dat ze juist beter horen dan met al die zooi in zn oren.