Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chubby schreef:Ik denk dat je moet ophouden met mutsen en zijden handschoentjes, een echte leider moet meenemen en je paard simpelweg moet 'overdonderen' door heel duidelijk en stellig te zorgen dat hij meekomt.. Een lange lijn om hem te vangen zonder al te veel poespas lijkt me verstandig! Zorg ervoor dat hij níet kan ontsnappen, dus met meerdere mensen het paard opsluiten en afschermen van zijn kudde.. Klaar over en uit!
Overigens: dit paardje neemt jou en je zusje niet serieus, dus stop zelf maar met proberen.. Breng iemand mee met duidelijk overwicht en ervaring..
potverdikkie schreef:jessica? wat denk je wat ie doet dan? Als je er zo opspringt?
Sientje schreef:Bijna het hele topic doorgelezen. Sorry, niet alles, maar heb de filmpjes wel paar keer gezien.
Met het zien van je filmpjes, weet ik zo net nog niet of het, zoals iedereen hier roept 'in de maling nemen' is, of pure onwil. Om te beginnen zou ik je willen aanraden om, zodra hij naar je kijkt, je hem de rug toe te keren en een klein stukje weg te lopen. Op die manier 'beloon' je hem voor het feit dat hij z'n aandacht op je richt. Nu blijf je recht op hem aflopen, wat toch echt een 'wegstuur'-houding is.
Ook vraag ik me af of de andere fjord behulpzaam is. Daarvoor gaat hij in elk geval aan de kant, dus is het niet handig als je hem wilt benaderen en die ander er steeds tussenkomt.
Verder zag ik dat er meer filmpjes op staan, waar jij of je zusje (?) op een weiland met beide fjorden aan het 'spelen' zijn. Er wordt gesprongen, met armen gezwaaid, en volgens mij reageert de pony over wie nu het probleem gaat er het sterkst op. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat hij, gezien zijn leeftijd, de boel een beetje door elkaar aan het halen is? Want op dat filmpje draaft hij braaf achter een meisje aan. Totdat het meisje - buiten beeld - iets doet waar pony van schrikt en op reageert.
suleilitha schreef:Die pony heeft de tijd van zijn leven.
potverdikkie schreef:Wat zou ie doen als je hem zo op zijn rug springt? Denk je??
suleilitha schreef:Lijkt me makkelijk.
TS is niet in het vermogen om van dit dier iets fatsoenlijks te maken. Ik ben dat wel dus ik vraag naar de vraagprijs, is dat gek? Aangezien zelfs bij mij, ik zei de gek, een dier als deze binnen een maand wedstrijdklaar is.
En mijngodgodgodgod.............. ikkes en menigmans en vrouws hebben wel voor hetere vuren gestaan. Als je dit beest niet eens onder de duim kunt krijgen ga dan dammen, schaken of biljarten maar in godsnaam, niet aan jonge paarden zitten....
Het is zo duidelijk dat het niet aan het paardje te wiiten is maar de manier waarop julie ermee aan rotzooien.
Afijn, frikandellen en kroketten zijn lekker.
suleilitha schreef:Dus mensen mogen niet zeggen wat ze denken van de manier waarop dit beest met mensen aan de haal is gegaan????