Valse shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Slotty

Re: Valse shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:37

wat een verhaal zeg! Kunnen jullie elkaar hopelijk helpen.. Ja
Ben ook benieuwd naar de vorderingen van bertje inderdaad!
*oei oei, als je diablo en bertje samenzet.. wat zal er dan gebeuren? een gevecht, of juist vriendjes? Vork Clown *

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:45

Slotty schreef:
wat een verhaal zeg! Kunnen jullie elkaar hopelijk helpen.. Ja
Ben ook benieuwd naar de vorderingen van bertje inderdaad!
*oei oei, als je diablo en bertje samenzet.. wat zal er dan gebeuren? een gevecht, of juist vriendjes? Vork Clown *

Diablo is heel onderdanig naar soortgenoten toe dus ik denk dat Bert gehakt van hem maakt. Hamer Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:50

En dan hebben we toch nog bbq.

Bloos!

foei Maanling

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:50

oooh! Bloos stoute jij, inderdaad! arme beesten.. Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:38

mijn pitbull was toch een stuk vriendelijker dan deze bert hoor Haha! (geen zorgen,niemand krijgt mij op zn nek)

nee zonder dollen,ik heb het hele topic doorgelezen en vind het heel erg leuk dat je nu zo goed met hem aan de gang bent.
ik hoop dat de positieve veranderingen doorzetten,petje af!

enne als er een BBQ word georganiseerd,ben ik van de partij

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:46

Hoe gaat het nu met Bert?

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 08:53

Fijn dat het toch nog goed gaat komen Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 11:04

Met Bert gaat het prima Ja Hij is een écht gentleman geworden, binnen de grenzen van zijn kunnen dan Tong uitsteken

Ik heb geen trap of beet meer gehad en hij loopt keurig aan een slap touwtje mee naar de wei en laat zich keurig ook weer aan het touwtje vastmaken als het weer tijd is om naar stal te gaan.

Ik krijg een soortement van kusjes van hem als ik 's ochtends de luiken opendoe (de slijmerd) en hij reageert leuk op de vrijheidsdressuur die ik met hem doe, al blijft hij natuurlijk nog eigenwijs en wil hij niet altijd alles doen.

Inmiddels kan hij een aantal dingen op commando maar ik leer hem express geen steigeren, want dan kan hij dat weer tegen me gebruiken en dat wil ik ook niet snappie Knipoog

Het blijft een boef maar hij is 180 graden verandert nu hij een "taak" krijgt per dag en hij zich dus belangrijk voelt Tong uitsteken Hij is wel wat dikker geworden van de snoepjes die hij voorheen nooit zoveel kreeg, maar ja, als dát nu het ergste is....

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:37

jeeeeey! 'valse' bertje is braaf en dik Haha!
handig voor als er toch weer een omslag plaatsvind > kan die toch meteen op jullie barbeque he Knipoog

fijn dat het zo goed gaat! voor jullie en voor bert haha.
Merk je trouwens ook verschil met het gedrag naar jullie andere paard toe? (ik ben ff de naam kwijt ,sorry)
trapt ie die ook niet meer nu?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:42

super om te horen dat hij zo vooruit gaat Lachen
Keep up the good work!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:05

Barmat schreef:
Het blijft een boef maar hij is 180 graden verandert nu hij een "taak" krijgt per dag en hij zich dus belangrijk voelt Tong uitsteken Hij is wel wat dikker geworden van de snoepjes die hij voorheen nooit zoveel kreeg, maar ja, als dát nu het ergste is....

ik vond hem al best dik op je foto's,zou toch een beetje uitkijken,je wilt geen hoefbevangen shet Knipoog

nu nog leren aan hem dat een aai en een knuffel net zo fijn is als een snoepje..
blij te horen dat het nu goed gaat! Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:39

Barmat schreef:
Inmiddels kan hij een aantal dingen op commando maar ik leer hem express geen steigeren, want dan kan hij dat weer tegen me gebruiken en dat wil ik ook niet snappie Knipoog

Dat zou ik ook ZEKER NIET doen, ff als waarschuwing want dat gaat hij geheid tegen je gebruiken.

Ik heb mijn arabier hengst ook leren steigeren op commando, verder niets mis mee, hij is doodbraaf maar ik merk wel dat als ik het weer eens geoefend heb en ik kom in de dagen erna in een situatie waarbij bijvoorbeeld merrie's in de buurt zijn dat hij toch wel sneller op zijn achterbenen gaat staan dan hij normaal gesproken zou doen. Is verder niet zo'n groot probleem want hij is makkelijk corrigeerbaar en hij gebruikt het ook zeker niet tegen me maar kan me voorstellen dat een paardje zoals die van jou dat wel gaat doen.

Ik snap dat je het dus niet doet, prima, maar mocht je na verloop van tijd toch in de verleiding komen omdat hij zo braaf is; doe maar niet

CCPepitoCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:12

Barmat,
ik heb het hele topic gelezen en ik heb er echt bewondering voor dat je Bertje nog een kans hebt gegeven.
Leuk ook dat het zo goed gaat Haha!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:31

fijn dat er zoveel verbetering te merken is! Haha!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:25

ik zie net dit topic en ik wou nog zeggen nog niet opgeven
maar nu ik zie dat je hem nog een kans hebt gegeven moet ik zeggen: chapeau!
ik vind het echt heel knap van je dat je hem niet hebt laten afmaken ookal heeft hij jou en je man/vriend zo afgetakeld!
ik vind het ook prettig om te lezen hoe goed het gaat met hem en hoe hard hij veranderd is, je mag wel erg trots zijn opjezelf, en het is vast een heerlijk gevoel dat je weet dat hij zich nu zo gedraagt en dat dat allemaal door jou komt!
keep up the good work!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:41

Hoe gaat het nu met Bertje? Is hij al braaf aan het worden?

_Elisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:10

jeetje wat een verhaal.
Ik heb zelf ook een KWPN gehad die ook aanviel, zo waar mensen als paarden. Niemand mocht ook aan zijn maatje komen en als ik eraf viel trapte hij me na. We weten nu nog steeds niet waarom. We hebben haar verkocht aan kennis van ons die hem zal leren wie de baas is. Ze reed tenslotte al wel M. Het ging goed en hij is nu braver.
Misshcien heeft je vriend wel gelijk. Want dit is best gevaarlijk. Misshcien kan je hem ook naar de dierenarts laten gaan dat ze kyken of er echt iets mis met hem is.
stertke

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:12

_Elisha_ schreef:
jeetje wat een verhaal.
Ik heb zelf ook een KWPN gehad die ook aanviel, zo waar mensen als paarden. Niemand mocht ook aan zijn maatje komen en als ik eraf viel trapte hij me na. We weten nu nog steeds niet waarom. We hebben haar verkocht aan kennis van ons die hem zal leren wie de baas is. Ze reed tenslotte al wel M. Het ging goed en hij is nu braver.
Misshcien heeft je vriend wel gelijk. Want dit is best gevaarlijk. Misshcien kan je hem ook naar de dierenarts laten gaan dat ze kyken of er echt iets mis met hem is.
stertke

dat je M rijdt wil nog niet zeggen dat je ook om kunt gaan met lastige paarden... en dat wil ook nog niet zeggen dat je een paard kunt opvoeden...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 21:54

Ik wou net zeggen.... Knipoog Ik heb hier in de buurt op een stal paarden getraind die op GP niveau liepen... en toch ging die kleine etterzak aan de haal met mij Haha!

Maar kleine etterzak is niet meer van toepassing op Bert hoor Haha! Hij is zoooo lief geworden Ja Zolang ik maar lekker met hem bezig blijf en consequent blijf, gaat het prima. Als ik een paar dagen geen of minder tijd voor hem heb, merk je dat ook gelijk aan zijn gedrag Lachen

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:49

Fijn te horen dat t zo goed gaat Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 01:20

Ach, hij snakte dus gewoon naar aandacht, was jaloers op jouw rijpaard, jaloers op iedereen die in de wei kwam en hem voorbij ging...

Dan ga je ineens heel anders denken over zijn eerdere gedrag he? Knipoog

_Elisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:19

gat het nu al beter?

_Elisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:20

Liezel1 schreef:
_Elisha_ schreef:
jeetje wat een verhaal.
stertke

dat je M rijdt wil nog niet zeggen dat je ook om kunt gaan met lastige paarden... en dat wil ook nog niet zeggen dat je een paard kunt opvoeden...

ik rijd nog geen M;)
maar die kwpn wel:P
degene die haar zou leren dat ze mensen met respecty moet behandelen rijd Z en ze kan goed met paarden omgaan en is volwassen en heeft meer vetstand met paarden als ik:)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 12:05

Mensen.... oh wat jammer dat ik dit moet zeggen...

Bert heeft definitief zijn laatste kans bij ons verprutst.

Niet alleen heeft hij mij flink getrapt vorige week (min of meer "per ongeluk", de trap was voor Chad bedoeld, en ik stond er tussen, het was een trap uit jaloezie omdat ik met Chad stond te kroelen) maar gisteren ook weer flink ingehakt op mijn man.

Het leek zo goed te gaan - Bert kreeg zijn taken, met hem werd écht gewerkt en hij leek het leuk te vinden. Zomaar ineens sloeg hij toch weer toe. Als een blad aan de boom draaide hij weer om. Ik stond er op te kijken hoe hij schijnbaar onaangeroerd naar Mark toeliep, zich omdraaide en vól op hem in begon te trappen, zonder reden, zonder wat dan ook. Totaal onaangekondigd, totaal onverwacht.

Natuurlijk heb ik hem op zijn donder gegeven, maar toen kon ik ze ook krijgen, zoveel ik maar wilde! Oh, wat heb ik gejankt, wat was ik boos, en teleurgesteld. Waren die weken dan maar schijn geweest?

Die trap die ik gekregen had, had ik nog door de vingers gezien - okee, het was niet netjes, maar hij was niet direct voor mij bedoeld, maar voor Chad, dus die wilde ik nog wel "vergeten" (voor zover dat mogelijk was gezien de blauwe plekken op mijn dij)

Maar dit....

Nee, Bert heeft het nu écht aan zichzelf te danken, hij heeft het voorgoed verprutst. Ik ben zó boos, zó teleurgesteld. Ik heb keihard met hem gewerkt, consequent geweest, duidelijk, het leek te werken, en nu dít weer. En het "mooie" van alles is - sindsien is hij weer terug bij af, hij bijt, trapt en slaat weer, naar volle lust.

Heel af en toe lijkt hij weer een engeltje - vanochtend bij de hoefsmid was het een scheetje, echt, je zou hem zó platknuffelen, maar toen ik hem zojuist naar een ander stukje weide wilde verplaatsen, kon ik weer nét opzij springen om geen trap tegen mijn knieën aan te krijgen.... oh, WOEST word ik er van! Zweep in de hand? maakt geen indruk hoor Boos doen? Hij wordt bozer. Schelden? Krijg je een knauw.

Het voelt nu niet meer als falen - ik heb mijn best gedaan. Jammer Bert, je hebt je laatste kans gekregen en zélf verspeeld.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:11

Ach gut jammer zeg! Het leek juist zo goed te gaan, maar nu ondanks alles wordt het weer gevaarlijk voor jouw,je man en je andere knollie.
Alleen wat gebeurt er nu met bert? Heb je daar al overnagedacht?

Toch blijft het wel onverklaarbaar gedrag Verward zomaar op iemand inslaan zonder dat die een bedrijging was of jaloezie vormde