Vraag over gedrag van paarden met 2 kruinen op het hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1977

Re: Vraag over gedrag van paarden met 2 kruinen op het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:05

Zal nog even zoeken naar een niet hinnik foto van de zijkant Tong uitsteken

De verstopping was eind november, dus een kleine 2 maand geleden...
Ik weet niet hoe hij Knipoog , in de opfok gestaan heeft, maar mijn gevoel denkt zonder schuilmogelijkheid...

Als je de foto kan gebruiken voor je site vind ik dit prima hoor... leuk dat hij dan een voobeeldfunctie heeft Knipoog

Hopelijk nu wel een bruikbare gevonden voor je...

AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door sandra1977 op 20-01-08 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:09

haha heb ik weer een paard van geslacht veranderd, solly.. Bloos

maargoed, HIJ is aardig ziek geweest dus met de slokdarmverstopping als hij een kleine week op de kliniek heeft gestaan.. ik ga eens kijken of ik hem kan gebruiken
dan zie je hem terug onder het kopje kenmerken van het hoofd, onder 'de ogen'

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:20

SuperRoos schreef:
haha heb ik weer een paard van geslacht veranderd, solly.. Bloos

maargoed, HIJ is aardig ziek geweest dus met de slokdarmverstopping als hij een kleine week op de kliniek heeft gestaan.. ik ga eens kijken of ik hem kan gebruiken
dan zie je hem terug onder het kopje kenmerken van het hoofd, onder 'de ogen'

Leuk.... hou je site wel even in de gaten...

Ja, de veearts was dik 3 kwartier bezig geweest om de verstopping eruit te krijgen.. en dat was al op de kliniek, de 1ste veearts had hem eerst iets ingespoten, probeerde bij de 2de visite te sonderen en toen dit niet lukte stuurde hij ons door naar de kliniek.... al met al waren we dik 4 uur verder voordat hij verstopping vrij was...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:23

sneu zeg, gelukkig nu weer helemaal over, hij staat al op mn site, thanx dus Ja

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:37

SuperRoos schreef:
sneu zeg, gelukkig nu weer helemaal over, hij staat al op mn site, thanx dus Ja

Heb het gezien... vind het echt leuk dat je hem gebruiken kunt... zal de komende periode (maanden)eens opletten of de kuilen minder worden of blijven

Zijn trouwens die andere 2 zijkant foto's bruikbaar voor je? Zou nu eigelijk ook wel een hele analyse willen van hem... mijn nieuwschierigheid is wakker geworden Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:08

ik zie nu pas je 2 later geplaatste foto's!

ik zie een puntkinnetje en een bovenlip die naar voren steekt, beide kenmerken heb ik niet op mn site dus ook die kan ik misschien gebruiken Ja leuk zeg!

en nieuwsgierig geworden naar een hele analyse, ook leuk, op mn site vind je alles wat ik nodig heb en ook wat de kosten zijn dus kijk alles maar eens goed door Lachen

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:30

Mijn paard heeft twee kruinen boven elkaar.
Alleen is de ene heel duidelijk en de andere wat vager, maar ik kan hem niet wegborstelen en hij zit er steeds weer (begrijp je?)
Hier een foto
Afbeelding

Xantha is op zich een heel braaf paard, koel in haar hoofd en erg leergierig.
Ze heeft af en toe gigantische uitspattingen tijdens het rijden, die ik (helaas) echt niet kan uitzitten.
Aan de hand kan ze ook wel eens ernstig schrikken, ik laat haar dan even gaan en dan is het eigenlijk direkt weer goed, ze blijft ook wel bij mij als ze schrikt.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:31

SuperRoos schreef:
ik zie nu pas je 2 later geplaatste foto's!

ik zie een puntkinnetje en een bovenlip die naar voren steekt, beide kenmerken heb ik niet op mn site dus ook die kan ik misschien gebruiken Ja leuk zeg!

en nieuwsgierig geworden naar een hele analyse, ook leuk, op mn site vind je alles wat ik nodig heb en ook wat de kosten zijn dus kijk alles maar eens goed door Lachen

Heb je net een mail gestuurd met de aanvraag.... en is prima hoor als je nog meer kunt gebruiken voor je site... had nog even gekeken of het toeval was dat z'n bekkie hier zo opstaat maar hij heeft inderdaad op bijna alle foto's een puntkin en een naar voren stekende bovenlip Tong uitsteken

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:39

haha ik had niet door dat jij het was Clown haha lekker dan
sla de foto's van hier op en van de bouw en 1 extra van de zijkant van zn hoofd zie ik dan nog komen Lachen

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:40

mijn paard heeft 2 kruinen op zn hals (linker kant hals en rechterkant hals) precies horizontaal langs elkaar.
hij is 2 jaar oud, heel erg aan hankelijk. totaal niet schrikachtig kun je bewijs van spreken vuurwerk langs afsteken en zal geen kick geven.
t is wel een paard dat niet alleen kan staan..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:41

jolynn, ik begrijp wat je bedoeld ja, gedrag wat ze vertoont heeft daar ook wel mee te maken denk ik, mooi dat ze verder gewoon leergierig, koel in haar hoofd en braaf is!

moniek, kruinen op de hals hebben geen invloed op de persoonlijkheid..

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:44

SuperRoos schreef:
haha ik had niet door dat jij het was Clown haha lekker dan
sla de foto's van hier op en van de bouw en 1 extra van de zijkant van zn hoofd zie ik dan nog komen Lachen

Cool haha... is ook niet echt af te leiden van mijn email in combi met m'n boktnaam...

Stuur je de foto van de bouw en 1extra zijkantje zodra ik ze heb...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:15

is goed

de foto van de zijkant van het hoofd staat nu ook op mijn site bij uitleg over de lippen Ja

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:46

Ik heb ook een (blinde) appaloosashet gehad met twee kruinen
Afbeelding
Zijkant
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UQPG7BPU

Echt een lief aanhankelijk karakter had zij maar was evengoed niet de makkelijkste. Zo was ze de leider van de kudde ondanks dat ze blind was. Voor gerichte vragen kan je altijd me mailen want kan wel een heel stuk typen maar weet niet precies wat je wilt weten over twee kruinenende paarden.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:10

ik herinner me haar nog goed uit de analyse Lachen
lief dat je je hulp aanbiedt!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:09

Echt apart, ik heb nog nooit iets over dit onderwerp gehoord. Ik ga er eens op letten bij de paarden op stal :p

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:31

Op mijn website www.karakteranalyses.nl vind je veel info over inwerking van kruinen en overige kenmerken
tevens kan je veel vinden over hoe een afwijking aan de bouw de persoonlijkheid negatief kan beinvloeden, zelfs van het van oorsprong meest betrouwbare dier Lachen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:35

Eyck schreef:
jepsica schreef:
Wat ik dus graag wil weten van de mensen die ook paarden met een dergelijke kruinencombinatie hebben, hoe het gedrag is? Of je het stukje van de 2 kruinen herkent en hoe zich dat uit. Of dat het zich misschien helemaal niet uit. Ook zou ik het geslacht en de leeftijd van je paard willen weten. Gaat het bijvoorbeeld om gedrag van gewoon schrikken van 'niks' of zijn er serieusere problemen zoals bijvoorbeeld omhoog komen bij het rijden, rodeo's houden, slecht te stallen en slecht te trailerladen, dit zijn allemaal problemen namelijk die qua percentage vaker voor lijken te komen bij paarden met 2 kruinen.

Ik heb een 4,5 jarige vosmerrie met twee kruinen. Ze sluiten aan op elkaar, ik maak morgen een foto.
Het is een heel erg 'kijkerig' paard, ze schrikt bij wijze van spreke van een muis die niest; schrikken van niets dus. Wel kan ik onderscheid maken tussen echt schrikken en foppen. Want als ze echt schrikt gaat ze er ook echt vandoor; maar is wel weer makkelijk onder controle te krijgen.
Rodeo's heeft ze bij mij nog nooit gehouden onder het zadel, wel aan de longeerlijn. Ze is makkelijk te stallen en ze loopt zo achter mij de trailer in. Ze is nooit echt van streek geraakt en heeft nog nooit gesteigerd.
Wel ben ik heel benieuwd hoe ze op vreemd terrein is (lees; wedstrijdterrein) want daar zie ik dus heel erg tegen op. Juist omdat ze van niets schrikt. Op buitenrit met andere paarden is ze heel braaf, maar het kijkerige blijft erin.
Ze is héél aanhankelijk en een echte knuffel. Ze leert heel snel en als ze eenmaal haar aandacht bij mij heeft loopt ze de sterren van de hemel. Je moet haar echt rijden en zorgen dat ze zich niet verveeld, anders gaat ze zelf wat zoeken.

Dit is precies de juiste beschrijving voor mijn paard, alleen die is al 11.
Die van mij heeft ook twee kruinen boven elkaar kwam ik tot de ontdekking gister, haha was me nooit opgevallen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:40

jij ook een typisch 2 kruinen dier dus, vanuit eerdere 'onderzoekjes' van mij weet ik idd dat de leeftijd niet veel invloed heeft, de 2 kruinen kunnen bij een 2 jarige evenveel invloed hebben als bij een 20 jarige bijvoorbeeld
(ga nu even in je profiel spieken of er ook foto's bij staan Lachen)

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:05

Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar toen ik dit topic.. Vroeg ik me toch af hoe dat zit als een pony 'n kruin op de schoft heeft

Een manegepony die ik bijna iedere les rijd heeft een (redelijk grote) kruin op zijn schoft en ook nog een kruintje op zijn hoofd, net een klein stukje onder zijn ogen(wel in het midden van zijn hoofd)

Heeft dat ook nog een of andere betekenis, zo'n kruin op de schoft? Of is dat alleen bij kruinen op het hoofd?

[Ik heb, helaas, nog geen(duidelijke)foto's van het schoftkruintje..]

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:08

evanne, ik heb nog nooit een paard gezien met een kruin op zijn schoft, het zou dus leuk zijn als je er een keer een foto van had
ik heb het nooit ergens beschreven zien staan in boeken maar het zal net als overige kruinen op het paardenlichaam weinig invloed hebben op de persoonlijkheid

alleen de kruinen midden op het hoofd hebben dit
de ene kruin die je noemt, die onder ooghoogte ligt komt voor bij zeer intelligente en vindingrijke paarden, wanneer ze niet goed begrepen worden krijgen ze vaak ten onrechte de naam 'moeilijk'.
deze paarden hebben afwisseling nodig, het kunnen echte clowntjes zijn die de meest gecompliceerde knopen open krijgen, stallen los maken en ik ken zelfs gevallen die kranen open draaiden of andere paarden bevrijdden uit hun stal Lachen

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:43

Mijn knol, twee kruintjes....heel normaal beestje niks anders dan anderen

Boven elkaar. Volgens mij zijn dat theorien waar je in moet geloven. Als elke eigenaar zijn paard goed bekijkt zullen er veeeeel meer dat hebben. Was mij ook niet opgevallen, maar een vriendin zag het direct en heeft hem op de foto gezet. Alstublieft:
Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:45

mooie foto mltex, 2 kruinen komt idd veel voor!
mooi dat jouw paardje er geen 'last' van lijkt te hebben, het zal overige stabiliserende kenmerken hebben..
grote kaak, groot en vriendelijk oog, verfijnde snuit etc..

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:57

haha ik denk het wel, maar ik heb geen oog voor elke vorm van analyse Bloos
Hij is 3 jaar dus misschien deukt het nog een beetje uit.
Hangt dit nog enigszins samen met de duimafdruk bij arabieren?

Zijn hele hoofd, leef je uit Haha!

Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:07

heb je ook een foto in stilstand, van de voor en zijkant van zijn hoofd
op deze foto vertekend alles

een paard als 3 jarige is in volle ontwikkeling maar met een analyse kan je aardig zien hoe de boel gaat ontwikkelen onder welke manier van begeleiden/leven

is het een hengst nog of dat niet?

de duimafdruk, die bij meer rassen dan alleen arabier voorkomt, heeft hier niks mee te maken.. dat zijn mythes en mooie verhalen..

dit is puur theorie en is veel onderzoek naar gedaan Lachen