skippy1 schreef:Ik denk dat niemand hier reacties die wat harder overkomen heel erg persoonlijk moet opvatten. Anya en ik (en veel anderen) proberen steeds goede uitleg te geven, mensen te helpen de juiste oplossingen te vinden voor hun paard. Helaas duiken bepaalde dingen, zoals de betreffende operatie steeds weer op. Hier is al zoveel over uitgelegd...
In een ander topic hemelt momenteel iemand t stroomdraad ronde een waterbak enorm op...
Voor Anya en mij (en de anderen), die veel moeite doen, is dit soms erg frustrerend. Zeker omdat sommige mensen gewoon niet willen!
CindyUniek: super dat jij een goede oplossing hebt!Kun je eens een foto maken? Ik ben erg benieuwd wat jij hebt gemaakt!
Wat dat betreft wordt je van een luchtzuiger erg creatief!
ik snap wel dat jullie het goed bedoelen, maar dan mag anya dat wel op een andere manier laten merken! met operatie-adviezen en stroomdraadje rond de waterbak.....
ik heb een paar weken terug in het andere topic geopperd of dat ik een stroomdraadje langs de stal zou maken.... wij hebben een beetje armoeiige stallen op de manege en maar een paar 'echte' boxen.......
aangezien het in de paddock ook goed werkt dat als het draad óp de paaltjes loopt ze er niet naar taalt, dacht ik dat kan ik dan in stal ook proberen! ze loopt toch overdag de hele dag buiten en 's zomers 5 maanden 24/7 op het land.....
want als ze in zo'n box met tralies zou staan zou ze ook nergens op kunnen zuigen omdat die te smal zijn om haar mond tussen te plaatsen.....
het is bij mijn merrie puur uit verveling begonnen toen ze jong was.... want in de paddock doet ze het dus niet meer en bedenkt ook niks anders om te gaan doen... ook als ze gras heeft taalt ze er niet naar....
echter werd ik er toen op gewezen dat het voor hun een soort 'ontstressen' is en ze alleen maar gefrustreerder raken als je ze dat ontneemt....
hier ben ik overna gaan denken, heb met de fysio (tevens dierenarts) overlegd en op internet gezocht.....
uiteindelijk bedacht ik dus de hooi-kist.....
maar ik blijf er wel bij dat als mijn merrie al meerdere keren een bijna dood ervaring door het zuigen zou hebben mee gemaakt, ík die operatie niet uit zou sluiten!
als je kan kiezen tussen 'op een dag je paard dood aantreffen door koliek' of '50/50 slagingskans van de operatie' wist ik het wel........