Rozanne schreef:Gerner schreef:Er wordt hier gesproken over een veiligheids halster.
Wat als je paard tijdens het binnen zetten een keer schrikt, en een sprong vooruit of opzij doet. En je halster knapt????
Zo werkt het halster niet
Hoe dan wel?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rozanne schreef:Gerner schreef:Er wordt hier gesproken over een veiligheids halster.
Wat als je paard tijdens het binnen zetten een keer schrikt, en een sprong vooruit of opzij doet. En je halster knapt????
Zo werkt het halster niet
google anders ff GaitMonster schreef:Als je een passend halster hebt moet je het gewoon omdoen.. Als hij evt. om wat voor reden ook vast komt te zitten trekt hij het echt wel kapot! Maar als je het halster niet omdoet heb je kans dat hij niet komt!
Ik ken zoveel paarden en ik hoor nooit dat er problemen met halsters in de wei zijn!Op stal doe ik hem wel altijd af want ik ken mensen daar heeft het paard zichzelf opgehangen omdat hij vast kwam te zitten met het halster en uit is gegleden! Daarom heb ik op stal altijd af!

) een halster in de wei ! maar naar leiding van een berichtje van een andere bokker , heb ik er de gewoonte van gemaakt om ALLEEN ALS IK HAAR POETS OF OM TE WANDELEN HAAR HALSTER AAN TE DOEN ! zo ziet ze de positieve kant van het halster 
AaronYve schreef:GaitMonster schreef:Als je een passend halster hebt moet je het gewoon omdoen.. Als hij evt. om wat voor reden ook vast komt te zitten trekt hij het echt wel kapot! Maar als je het halster niet omdoet heb je kans dat hij niet komt!
Ik ken zoveel paarden en ik hoor nooit dat er problemen met halsters in de wei zijn!Op stal doe ik hem wel altijd af want ik ken mensen daar heeft het paard zichzelf opgehangen omdat hij vast kwam te zitten met het halster en uit is gegleden! Daarom heb ik op stal altijd af!
nou daar heb je weer zo een reactie,
het is dus gebleken dat een halster niet zo maar ff kapot springt!
en als hij niet komt, dan moet je daaraan gaan oefenen lijkt me
en van de 1000 paarden blijft er 1 hangen is er toch 1 teveel lijkt me of niet dan?
AaronYve schreef:ik vind het wel raar dat er mensen zijn die maar zeggen ja dan moeten we ook maar niet gaan rijden of dan moeten we maar niks meer doen want als als als,
Het gaat er toch om om mensen aan hun verstand te brengen dat halsters weldegelijk gevaarlijk kunnen zijn en dus ook vaak NIET kapot springen want men vaak denkt. Daarom ik ben niet tegen halsters op wei, maar waarom dan geen veiligheidshalster????
maar berner, ja als de paarden met 7 jaar kapot worden gereden, ben ik idd van menig dat ze niet meer moeten rijden ofwel eens fatsoendelijik leren rijden. en die verhouding met ophanging en de paarden rijden, kom op zeg :S
En waarom veiligheid voor diegene die ze de wei uit moet halen? dat snap ik ff niet.
Gerner schreef:AaronYve schreef:ik vind het wel raar dat er mensen zijn die maar zeggen ja dan moeten we ook maar niet gaan rijden of dan moeten we maar niks meer doen want als als als,
Het gaat er toch om om mensen aan hun verstand te brengen dat halsters weldegelijk gevaarlijk kunnen zijn en dus ook vaak NIET kapot springen want men vaak denkt. Daarom ik ben niet tegen halsters op wei, maar waarom dan geen veiligheidshalster????
maar berner, ja als de paarden met 7 jaar kapot worden gereden, ben ik idd van menig dat ze niet meer moeten rijden ofwel eens fatsoendelijik leren rijden. en die verhouding met ophanging en de paarden rijden, kom op zeg :S
En waarom veiligheid voor diegene die ze de wei uit moet halen? dat snap ik ff niet.
Heb je wel eens in een weiland gestaan waar 4 driejarigen in staan, die net uit de koppel gekomen zijn. Of een pensionpaard die staat te ontploffen omdat die naar binnen wil. Voorbeelden genoeg, als je er 40 hebt staan, die naar binnen moeten, waarvan er een heleboel in een kudde staan.
Geen paarden dus die je vanaf veulentje hebt opgevoed? En heel erg relaxed staan te wachten tot jij uitgebreid het halstertje hebt opgedaan.
Je moet dan gewoon snel en veilig kunnen werken.
Ik word moe van de delegerende toontjes van de dames die maar doen alsof je misdadig bezig bent als je een halster op laat in de wei.
Want ik weet bijna zeker dat de helft van al deze dametjes, regelmatig voor tandarts spelen, misselijk word ik als ik overal om me heen zie, dat paarden maar gebruikt worden als afreageerobject.
Ik ken zelfs dames die het heeeeel gevaarlijk vinden om een halster om te laten, maar daarbuiten haar hele paard molestreerd tijdens het rijden.
Daarom de vergelijking.
Bij deze, laatste bericht hierover.

poes schreef:En nou wil ik eens weten vanwaar dat van die gemiddelde leeftijd komt? Welk onderzoek was dat? Ik heb altijd gehoord dat het 9 jaar was trouwens. Wat nog niet eens zo gek is gezien heel wat veulens al een natuurlijke dood sterven en dit het gemiddelde gigantisch omlaag trekt. Maar echt, ik wil hiervan wel eens echt bewijs zien?

poes schreef:En nou wil ik eens weten vanwaar dat van die gemiddelde leeftijd komt? Welk onderzoek was dat? Ik heb altijd gehoord dat het 9 jaar was trouwens. Wat nog niet eens zo gek is gezien heel wat veulens al een natuurlijke dood sterven en dit het gemiddelde gigantisch omlaag trekt. Maar echt, ik wil hiervan wel eens echt bewijs zien?
)

ConAmoreX schreef:Ik zou er dan voor kiezen om geen halster om te doen, leer je paard dat ze een handje brok krijgt als je haar uit de wei haal.
linky schreef:Wij hebben al ruim 33 jaar alle paarden in de weide een halster om, behalve de veulens, en nog nooit 1 probleem gehad.
In de box hebben ze ze trouwens ook gewoon om. Altijd. Wel zorgen dat er niks is waar ze aan kunnen gaan hangen uiteraard, maar dat hoort toch ook niet in een box?