Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
amosjuh schreef:hmm het schoppen van een paard, ik zeg maar niks![]()
vin ik dus eigenlijk niet kunnen![]()
en ik heb ook wekelijks met verrekte eigenwijze hengst te make, en heb geleerd geduld met hem te hebbe, want slaan werd hij ban g van dus ja dan kan dat gewoon niet![]()
sjonge zeg
het is belangrijk dat een paard weet waar jou grenzen liggen! jij bent de leider dus jij bepaald! Ik denk dat je zo ook respect 'afdwingt' bij een paard, en jij moet natuulijk ook je paard respecteren! zo wordt je volgens mij de beste vriendjes met je paard!

denken we even aan taalgebruik???
IkbenMarije schreef:jij bent de leider dus jij bepaald!
en met 60% van de paarden waar ik mee werk

amosjuh schreef:ik word wel boos , maar ik sla echt niet!!
ik verhef mijn stem gewoon dan ist gelijk klaar
Chocotof schreef:Ligt eraan. Wanneer het met rijden niet gaat zoals ik wil of ze haar best niet zo doet, los ik dat rij technisch op en ga een andere oefening doen zodat de concentratie er weer is.
Wanneer mijn paard de hele tijd omhoog komt, bijt, of trapt naar iemand dan word ik dus wél boos.
KiWiKo schreef:Dan kom je met de mijne niet ver![]()
en met 60% van de paarden waar ik mee werk
![]()
maar mijn eigen meneer is een mooi voorbeeld. Sanne van 8 kan hem zonder kleerscheuren van en naar het land brengen......... Ik heb helemaal geen problemen
maar als een van de stalmedewerkers hem gaat halen of brengen is het een groot feest
Voor hem dan he
Paarden heb ook innerlijk humor