Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Faline schreef:Toch leuke en gezellige hobby zo!
Lijkt me ook leuk om er nog flink tijd en euro's in te steken en met hartkloppingen naar stal te gaan.![]()
Welk lichaamsdeel bieden we 'm de volgende keer aan? Een van jezelf of toch liever de nek van een hoefsmid?
Een paard hoeft voor mij echt niet zomaar dood, maar met zo een is de lol van de hobby er wel af. Die bleef hier echt niet. Terug naar verkoper of enkeltje hel. (Hemel zal het wel niet worden) Zijn zat andere paarden die lief en betrouwbaar zijn, daarin steek ik met liefde al m'n tijd en geld.
Niqui schreef:Ik denk ook dat jullie juridisch gezien sterk staan. In haar advertentie heeft ze het namelijk over een paard dat lief is in de omgang. En die advertentie is nog steeds op internet te vinden: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:GZ3sUcNFi8UJ:www.2dehands.be/paardensport/paarden-ponys/recreatiepaard/kwpn-ruin-297175974.html+&cd=5&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Niqui schreef:Ik denk ook dat jullie juridisch gezien sterk staan. In haar advertentie heeft ze het namelijk over een paard dat lief is in de omgang. En die advertentie is nog steeds op internet te vinden: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:GZ3sUcNFi8UJ:www.2dehands.be/paardensport/paarden-ponys/recreatiepaard/kwpn-ruin-297175974.html+&cd=5&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
bigone schreef:Ts, indien de vorige eigenaresse op die brief haar verlies neemt en het paard gaat terug naar haar en ze bied hem weer te koop aan dan staat je niets in de weg om dit overal kenbaar te maken. Dan spam je alle advertentiesites maar vol. Mijn zegen heb je en ik wil je zelfs wel meehelpen.
Sientje schreef:Niqui schreef:Ik denk ook dat jullie juridisch gezien sterk staan. In haar advertentie heeft ze het namelijk over een paard dat lief is in de omgang. En die advertentie is nog steeds op internet te vinden: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:GZ3sUcNFi8UJ:www.2dehands.be/paardensport/paarden-ponys/recreatiepaard/kwpn-ruin-297175974.html+&cd=5&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Goed gevonden! Lees dat ie 'geschipt' is, ze had van die p beter een f kunnen maken.
![]()
Maar lieve help TS, wat een enorme wond. Mijn vel heeft meer dan eens flink klem gezeten tussen paardentanden maar het letsel komt niet in de buurt van dat van jou. Heel veel sterkte.
In mijn beleving zou het enige rechtvaardige zijn dat de verkoopster aansprakelijk wordt gesteld voor jouw medische kosten, jou het aankoopbedrag terug geeft én de euthanasie betaalt.
GabberGill schreef:Sientje schreef:
Goed gevonden! Lees dat ie 'geschipt' is, ze had van die p beter een f kunnen maken.
![]()
Maar lieve help TS, wat een enorme wond. Mijn vel heeft meer dan eens flink klem gezeten tussen paardentanden maar het letsel komt niet in de buurt van dat van jou. Heel veel sterkte.
In mijn beleving zou het enige rechtvaardige zijn dat de verkoopster aansprakelijk wordt gesteld voor jouw medische kosten, jou het aankoopbedrag terug geeft én de euthanasie betaalt.
Hahaha er staat nog een fout in. "Alle spuiten gehad."
IMJ schreef:maximuss schreef:
Niet bij mij, hier was de vorige eigenaar het slachtoffer en het was een losgescheurd oor.
Paard twee heeft geprobeerd om mijn biceps af te scheuren maar da's niet gelukt en hij heeft het geweten...
Schrijf hem nog niet af!
When you least expect it...
BillyJ schreef:Neem jij hem dan? Een oom van me is gestorven nadat een hengst hem in zijn schouder beet en hij daar bloedvergiftiging van kreeg.Ik begrijp dat het probleem bij ts niet te vergelijken is en veel ernstiger is, echter hoeft het niet perse een enkeltje slager te worden! Als iemand zou kunnen helpen om dit paard te obsererveren en misschien wel een uitweg ziet? Nu zitten we allen nog steeds voor de computer toch? Dus niemand kan de situatie van hieruit correct beoordelen.
Zoolgangster schreef:maximuss schreef:De vraag is hoe erg zijn gedrag moet zijn vooraleer men er op gaat reageren. Iemand die beter is in het herkennen kan vroeger ingrijpen.
Ik heb er hier twee staan die bij de verkeerde mensen ook dergelijk gedrag zouden durven vertonen maar zij hebben het ondertussen wel door dat ik even gevaarlijk kan zijn als zij en dat ze zich best gedragen. In het begin was het hier ook af en toe eens raak maar ik ken ze ondertussen door en door en kan agressie in de kiem smoren, ze hebben wel moeten leren dat ik het laatste woord heb. Voor de rest zijn het geweldige dieren.
Bij sommige dieren zie je van tevoren gewoon geen signalen... echt niet. Net wat TS al meldde: juist toen het helemaal rustig en vredig was, zodat ze een mooie foto wilde maken, ging het mis.
Een Amerikaanse vriendin bijvoorbeeld zag hoe een kind van 5, zonder enige waarschuwing vooraf, bij de hals werd gegrepen (door een muildier trouwens). Of die haflo die werd heropgevoed... "nu gaat het goed hoor" zeiden ze tegen me, hij was helemaal rustig... ik ging er toch maar niet op... degene die in mijn plaats erop ging, kon naar het ziekenhuis.
Verder kan de tijd tussen voorteken en waarschuwing een micro-seconde zijn... dan heb je alsnog de tijd niet goed erop te reageren.
Morganlefay schreef:Ja, afdeling Verhaalszaken en die zijn hier tuk op.