Paardenliefde een natuurlijke liefde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:27

Nóg minder trainerservaring dan TS? :')

Kan iemand mij vertellen wat de ervaring van deze mevrouw dan precies is? Welke stallen, hoeveel jaren? Bij wie kan ik referenties opvragen? Resultaten? Ik zie een zeer zweverige dame die een hoop onzin uitkraamt en wat open deuren open doet op d'r filmpjes, en zelf niet veel verder komt dan het aanleren van de Spaanse pas.
Zien jullie dan echt niet dat er iets niet klopt?

Mist

Re: Paardenliefde een natuurlijke liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:36

@Ts, nogmaals, ik heb het een paar blz geleden ook gevraagd, en geen antwoord gehad; hoeveel wil je voor hem hebben ? ik kan hem onderhouden, en hij zou alleen maar weggaan naar een eventueel goed baasje waar hij tot zijn natuurlijke dood kan blijven.

Ik zie geen zwaarder getraumatiseerd paard (eerder gevoelig) dan van wie hij de deken nu op zijn rug heeft liggen. Inslapen is echt niet nodig!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:44

Mist, ik zou als ik jou was jouw berichtje ook nog via PB versturen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:45

Of op haar facebook.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:41

Dit verhaal wordt echt gekker en gekker, waarom zou je in vredesnaam nu dit paard laten inslapen?
Ik ben echt benieuwd waar TS nu weer mee komt, ik vind het allemaal enorm dubieus en ik verwacht dat de TS dit op een bepaalde manier in haar voordeel gaat draaien. Dit hele topic is een soort van "bedekte" zelfverheerlijking.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:33

Ik was in het begin erg aangedaan door het Solo verhaal. Maar nu er aanbiedingen zijn dat Solo ergens anders heen kan gaan snap ik niet waarom paardentango er niet op in gaat. Bizar als ze nu toch besluit het leven van Solo te beëindigen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:41

Ik kan me hier vreselijk boos om maken!! wat nou paardenliefde?? Je bent geen haar beter dan de "eigenaar". en een andersman paard af laten maken!!! Dat mag helemaal niet!! Juridisch zit je helemaal fout!!! Aandacht, aandacht en Aandacht dat wil je... maar niet voor het paard maar voor jezelf!! Dit is geen goede "reclame"voor jou zogenaamde "bedrijfje"... ik wordt hier echt misselijk van...

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:12

Ook op facebook hebben nu mensen gereageerd die hem serieus op willen nemen.
Ik heb daat het volgende geplaatst.:

*****De pakkans op het vervoeren van een paard zonder paspoort is misschien 0,001 %. Genoeg mensen die plaats en geld hebben om hem te willen onderhouden en ook dat risico wel nemen om hem zonder paspoort te vervoeren. VErklarinkje van Mevr. Lampe erbij dat ze na problemen en niet betalen van de juridische eigenaar paard afstaat aan X. en X stopt het paard in de trailer en brengt hem naar plaats waar wel geld e.d. voor hem over is. Stiekum naar de slager kan hij toch niet. De pakkans op bon bij overschrijding van parkeertijd is hier heel wat hoger dan die van vervoer van paard zonder paspoort. ( oja, en die boete is dacht ik " slechts euro 220, inslapen bij de dierenarts is trouwens ook niet gratis)

Maar een ding staat in ieder geval zeker buiten kijf. PAardentango krijgt zeer zeker aandacht door deze actie. Wat ik van dit geheel denk zal ik maar niet zeggen.*******

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:25

Ik weet niet wat ik moet zeggen..Ik vond het eerst erg leuk solo te volgen,maar steeds dat gezeur over geld en een ts die alleen in gaat op negatief commentaar maakt het niet leuker..Voor Solo vind ik het heel erg en ik snap niet dat ts niet wat meer hulp aan neemt die wordt geboden..Ik vond het idee van iemand op facebook om iemand anders contact op te laten met de eigenaar ook niet verkeerd,misschien kan die persoon een bedrag bieden voor hem en misschien is het dan klaar..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:28

Moderatoropmerking:
Stukken van facebook etc mogen niet worden gekopieerd en hier worden gepubliceerd door derden. Alleen wanneer de gebruiker die het heeft geschreven op FB ook hier zelf plaatst. Deze stukken zijn dan ook verwijderd

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:58

Het valt me tegen dat er nog steeds geen duidelijkheid is. En dat er geen antwoorden komen op de voor de hand liggende vragen. Ik vrees dat dat ook niet zal gaan komen. Soms kan het gebeuren dat een paard naar de slager gaat, omdat alle opties uitgeput zijn en/of de gezondheid van het paard in kwestie slecht is.
Soms kan een paard nog een mooie toekomst tegemoet zien bij een nieuwe eigenaar. Verschillende mensen op bokt en op facebook hebben aangeboden te helpen. Ik weet ook mensen die dit paard verder zouden kunnen helpen, en het paard zouden kunnen inrijden. Het is aan de TS om er wat mee te doen. In een eerdere post heb ik gezegd dat het jammer zou zijn dat een gezond jong paard naar de slager zou gaan, omdat hij wat lastig te trainen is. Daar blijf ik bij. Paarden kosten geld. dat is nou eenmaal zo. Kun je de rekening niet betalen, dan moet je er niet aan beginnen. Dat is eerlijk naar het paard toe. Die heeft geen keuze.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 12:07

Ik weet gewoon niet wat ik lees?
Barrye, XXXX voert een groepje mensen aan die ineens allerlei wilde acties gaan voeren?
Dat is niet de eerste keer... en waarom?

Hoop dat een paar mensen begrijpen dat dit het paard niet echt ten goede zal komen, de zaak ligt bij instanties die mogelijk iets zouden kunnen doen voor dit paard wat is achtergelaten bij mij.
Ik zorg voor dit paard en doe mijn uiterste best, meer kan ik niet doen.

Bedankt voor het vertrouwen, en ik hoop dat een aantal mensen zich nu heel goed en nobel voelen.
Mijn diepe respect voor diegenen die hulp willen geven waar dat nodig is.
Fijn paardenliefhebbers, dank jullie voor je betrokkenheid.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 26-03-13 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:23

Maar Paardentango, waarom plaats je dan dat je Solo laat inslapen om 's middags 15:00??

Ik wil je graag helpen, ik wil Solo zo bij je ophalen en hem een liefdevol tehuis bieden in een mooie wei met veel aandacht.. maar jij vind niemand goed genoeg voor Solo..Althans zo kom je over...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 12:39

Beste allemaal, Solo kan en mag hier niet zomaar weg.
We zijn bezig met procederen, en dat gaat netjes. Paard is ook niet zomaar een paard wat je even verplaatst, dier is bang en ook al zien sommige 'deskundigen' aan de zijlijn dat niet, paard is echt niet zomaar een paard.
Gelukkig voor sommige onruststokers wordt dat beaamd door een aantal deskundigen die hier geweest zijn, om of te helpen, of medische zorg te geven of die ik gevraagd heb mee te kijken.

Daarom wil ik voor hem vechten, en alles doen wat ik kan, en dat kost vooral tijd.
Dank voor het begrip.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:49

Het leuke van facebook is dat je fijn alle reacties van mensen die je niet aanstaat gewoon even verwijdert. Vandaar ook dat Paardentango op haar post van gisteren van de 25 reacties die er stonden er zeker 20 heeft verwijderd. Zodat het nu voor mensen die hier voor het eerst zelf gaan lezen een geheel vertekend beeld geeft. Maar goed, genoeg mensen hebben net als ik gelezen dat " De Afspraak voor Solo om ingeslapen te moeten worden al gemaakt is bij de dierenarts." Nu wordt ik vast weer beschuldigd door PAardentango van leugens, opstokerij etc.

Ook mijn reactie van vanmorgen op FB bij Paardentango is verwijderd door TS. De reacties op Bokt zijn wat minder makkelijk uit te wissenm. Daar zijn nog moderators voor nodig.

Ik geef geen oordeel over de kundigheid van TS, dat laat ik aan anderen over. Tot nu toe lijkt het er op dat TS geen enkel mens kundig genoeg acht om Solo op te vangen. Bij dat laatste plaats ik wel een vraagteken.

Weetje, als je je nek uit durft te steken in bepaalde gevallen, weet je dat je reactie kunt krijgen. ....... En dat er reactie komt van TS op berichten die ik zelf post, ( en hoe.)dat is meer mensen bekend.

Maar goed het gaat hier om Solo, misschien dat door deze rel Solo nog op zijn pootjes terecht komt bij iemand met genoeg financiele mogelijkheden, geduld en liefde voor dit paard.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:17

pleiada schreef:
Ik vond het idee van iemand op facebook om iemand anders contact op te laten met de eigenaar ook niet verkeerd,misschien kan die persoon een bedrag bieden voor hem en misschien is het dan klaar..

Ook in dit topic zijn meerdere mensen geweest die hulp aangeboden hebben, waaronder het met de eigenaar proberen te regelen.
Helaas komen er alleen reacties van TS op aanvallen en worden aanbiedingen van hulp consequent genegeerd.
Wellicht vanwege juridische redenen(?), maar voor de lezer kan dat vreemd/ontwijkend overkomen.
Ik ken TS niet en weiger om een mening te vormen aan de hand van wat iemand (een vreemde) op internet zet.
En ja, net als anderen, heb ook ik mijn vraagtekens. TS is ons echter geen verantwoording schuldig.

Ik vind het naar voor TS dat het topic dat begon om haar een steuntje in de rug te geven (hebben de meeste mensen, ook ik, wel eens nodig) nu ontaard in een soort van heksenjacht.
Ik vind het echter nog veel vervelender voor Solo dat hij, ondanks alle mooie woorden van TS, wederom geen duidelijkheid en geen thuis heeft.
Ik hoop oprecht dat hem dat in de nabij toekomst wel gegund wordt.
@ TS: sterkte met het juridische proces.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:46

Ik ben teleurgesteld Nicole. Echt, ik dacht dat jij voor hem zou gaan. Hij verdient het. Nu blijk je dat niet te willen. Maar zoek dan een weg voor hem.

Solo lijkt op z'n moeder, ja dus ik weet dat hij gecompliceerd is. Z'n vertrouwen in de wereld kwijt is, z'n vertrouwen in mensen. Maar hij is 8, hij heeft nog kansen zat om op te veren en een mens te vinden. Rosa was bijna 11. Nu 3 jaar later is ze voor 85% een super hanteerbaar, stevig in d'r schoen staand paard. Het kan, ik vind dat het moet. Zo'n paard geef je toch niet op?

Eerder heb ik je mijn hulp aangeboden. Toen wilde je alleen informatie over z'n leven en de waarom. Nu vraag ik me af wat je nu zou willen. Geld kan ik je niet geven. Een huis voor Solo, daar heb ik het geld niet voor. Maar ik wil wel mijn hulp aanbieden. Er zijn mogelijkheden, en ik vind niet dat je moet rusten voor je ze benut hebt.

Ik geloof dat er altijd mensen zijn die zo'n paard kunnen helpen. En mochten ze stuklopen, dan wil ik al mijn ervaringen, kennis en tijd wel besteden om dit paard een kans te geven om te leven. En niet geheel toevallig heb ik de kennis en ervaring.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:10

Pff wat een gedoe was t om me door dit topic heen te worstelen.
Veel zielige verhalen, Veel tegenstrijdigheden, Veel aannames en Vooral heel veel vraagtekens.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik op de filmpjes geen extreem gedrag zie van Solo. Hij is wat gespannen, hij is onzeker, daar blijft het ook biij.

Wat ik nu nog niet snap:
-Waarom is het paard naar TS toegegaan. Het paard is volgens TS heel erg angstig en onzeker, TS geeft tevens al aan dat dit paard niet zomaar ergens anders heen kan. Waarom heeft ze dit paard dan op de eerste plaats aangenomen als van te voren duidelijk was dat dit tijdelijk was.
-De rechtzaak is aan de gang wegens het niet betalen van stallingsgeld toch? Is het niet veel meer in belang van het paard wanneer TS naar de eigenaar toe gegaan was, overdracht getekend had, eventueel 300 euro aan deze persoon te betalen om vervolgens zelf een goed huisje voor het paard te vinden. Daarmee denk ik dat je de kosten wel ongeveer gedekt hebt.
-TS neemt Solo voor een bepaalde tijd terwijl er niet werkelijk goede voorzieningen voor het paard zijn. dan weet je toch van te voren dat hij weer weg moet, waarom moet het verkopen van het paardje dan nu opeens zoon gigantisch probleem zijn?
-En dan nog natuurlijk alle vage verhalen over: geen geld voor dekentjes en inslapen om 15:00. hoewel ik me kan voorstellen dat dat uit de hand gelopen aannames zijn.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:10

Nee, dat inslapen heeft TS zelf op haar facebook gezet. Dat zijn geen aannames. Ze heeft het nu weg gehaald maar ik heb het met eigen ogen gezien en anderen hier ook.

Welke "deskundigen" heb jij er dan bij gehaald TS? Je kan het paard leiden, een halster omdoen, de spaanse pas leren en hij oogt wat opgewonden als jij er met een camera bij staat maar verder zie ik niets. Ik ken paarden waarbij al die dingen niet konden, op latere leeftijd, en die zijn ook prima bijgetrokken.

Wat doet hij verder dan waar zijn grote angst uit moet blijken? Op de filmpjes staat het niet. Dat is geen kwestie van interpretatie, dat paard is op de filmpjes in ieder geval NIET bang. Dat moeten jij en je deskundigen dan op andere momenten hebben gezien?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:23

Wat ik niet snap is dat er eind pagina 11 door paardentango werd geroepen dat het paard opgehaald zou worden. De vraag was, waar gaat hij dan heen?

Als ik reacties van PT nu lees, staat Solo nog steeds bij hun thuis. Op pagina 12 lees ik dat ze zelfs de accomodatie voorzichtig aan het aanpassen zijn zodat hij eventueel toch zou kunnen blijven staan.

Vervolgens een bericht op FB met een afspraak voor de DA om Solo in te laten slapen. Berichten over dure rechtszaken die niet bekostigd kunnen worden. Kan ik niet over oordelen, heb ik niet gezien.

Daarna een bericht op Bokt dat Solo nog steeds thuis staat en niet verplaatst mag worden? Ga je nu wel of geen rechtszaak aan? Hoeveel kans heb je om je geld te krijgen? Zijn er interessenten die Solo een goed tehuis gunnen en gaan de overheidsinstanties daarin mee? Of rest Solo na dit hele geharrewar toch maar een einde, namelijk de dood?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:51

Ja Cassidy, het is nogal onduidelijk. TS zegt dat paard zich niet zomaar even laat verplaatsen (zie post hier boven). Hoe is het paard dan daar gekomen?

Veulen 84 biedt hulp aan, en er zijn bokkers met ervaring die ook hulp aanbieden. Er is een topic over pensioen of slacht voor Boyo, die heeft een goed nieuw thuis. Solo ziet er vriendelijk uit op de foto's en lijkt me een paard waar best nog mogelijkheden voor zijn. Als ik bij Gert van den Hof google krijg ik filmpjes die er een heel stuk heftiger uitzien, om maar eens wat te noemen (en bij wijze van spreken).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:04

Gert van den Hof wilde Solo niet in training hebben, ook Annemarie vd Toorn zou bedankt hebben? Of is het niet zo het probleem van Solo als paard zelf, maar het inzicht van deze mensen die wisten dat ze hun geld niet zouden krijgen als ze met Solo aan de slag gingen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:06

zoutenootjes schreef:
Ja Cassidy, het is nogal onduidelijk. TS zegt dat paard zich niet zomaar even laat verplaatsen (zie post hier boven). Hoe is het paard dan daar gekomen?

Veulen 84 biedt hulp aan, en er zijn bokkers met ervaring die ook hulp aanbieden. Er is een topic over pensioen of slacht voor Boyo, die heeft een goed nieuw thuis. Solo ziet er vriendelijk uit op de foto's en lijkt me een paard waar best nog mogelijkheden voor zijn. Als ik bij Gert van den Hof google krijg ik filmpjes die er een heel stuk heftiger uitzien, om maar eens wat te noemen (en bij wijze van spreken).

over Boyo, deze is door de eigenaresse zelf weggegeven
en TS mag dit paard niet weg geven omdat het niet haar paard is.

het is al weer jaren geleden dat mijn zus op haar stal een wanbetaler had
deze heeft bijna 2 jr niet betaald en is ook via de gerechtelijke weg gegaan en dat paardje is ook ingeslapen
omdat weggeven/verkopen niet mocht.

dus de mensen die het dier graag willen hebben ,moeten dat met de eigenaar overeen komen en niet met TS

TS is juist de persoon die met de `ellende`zit,wel een dier om te verzorgen maar er word niet betaald voor zijn onderhoud

het topic is wel ineens omgedraaid.......eerst vond iedereen TS fantastisch en nu ......... >;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:11

Solo is bij Annemarie geweest. Ze kreeg het niet voor elkaar. Wat het is weet ik niet zo, ik ga er vanuit dat het rijden is.
Je moet je goed afvragen wat je met zo'n paard wil. Het gaat niet om het doel rijden, je moet het leren om te leven. Dat is een andere instelling dan trainers hebben. Gewoon omdat het tijd kost om een paard te laten ontdekken wat er in de wereld gebeurt. Je moet hem wel uitdagen en steeds nieuwe dingen voeren.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:44

Jammer dat TS niet duidelijk in haar woorden en daden is..
Tja, met mooie teksten doe je er niks aan