Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daks schreef:@ sparta. Paarden spelen niet ze zijn altijd aan het uitproberen hoe ver ze kunnen gaan, dus dat is domineren. je mag en moet dat als mens zijde nooit accepteren.
of je paard nu 1 jaar is of 20 jar oud hij moet ten alle tjden respect voor mensen hebben
_sparta_ schreef:Elk ander weet er niets van, ondanks dat je helemaal niet weet wie ze zijn.
_sparta_ schreef:Daks schreef:@ sparta. Paarden spelen niet ze zijn altijd aan het uitproberen hoe ver ze kunnen gaan, dus dat is domineren. je mag en moet dat als mens zijde nooit accepteren.
of je paard nu 1 jaar is of 20 jar oud hij moet ten alle tjden respect voor mensen hebben
Helemaal mee eens. Maar als je daar steeds tegen aanloopt is die grens wel erg zwak bepaald. En een paard met de zweep de stal inwerken, niet eens een probleem mee als dat nodig is. Maar schep dan ook paardvriendelijke voorwaarden zoals maatjes en veel buiten. Dan kun je daarnaast op je strepen gaan staan om een eerlijke verhouding te krijgen.
_sparta_ schreef:Omdat jij de situatie hier neer legt en we je zo "kennen
_sparta_ schreef:Waarom wordt dit paard niet gestald bij een plek waar ze overdag naar buiten gaan en in de nacht naar binnen? Dat hoeft niet dicht bij huis te zijn. Maar juist bij een ervaren persoon. Vertel die persoon het probleem. Dan heeft het paard overdag zijn vriendjes maar krijgt ook de opvoeding omdat hij naar binnen en naar buiten moet. Van daar uit kan hij naar de 24 uur buiten situatie. Juist nu zijn de plaatsen met in de nacht op stal staan nog genoeg te vinden. In de lente niet meer, dan zijn ze buiten.
KiWiKo schreef:je hebt het dus over JOUW voorwaarden......... maar wie zegt dat JOUW voorwaarden de juiste voorwaarden zijn?
KiWiKo schreef:Ik persoonlijk (maar dat ben ik, en ik ben niet TS) had het dier inderdaad ook weggebracht naar een stal met veel kennis waar het dier dagelijks in handen komt bij kundige mensen...... En waar het in iedergeval overdag het land op kon :
_sparta_ schreef:En jij bent wel de enige op bokt die ooit wat heeft gezien heb ik bemerkt. En precies weet hoe het moet. Jouw voorwaarden zijn pas de goede. Elk ander weet er niets van, ondanks dat je helemaal niet weet wie ze zijn.
Raar ook dat niemand je dan ook echt kent van in de paardenbladen zoals bijvoorbeeld van Toorn wel bekend is.
Maar dat is offtopic.
_sparta_ schreef:En dan krijgt het paard een pak rammel en dat wordt dan respect bijbrengen genoemd
Bramasole schreef:KiWiKo schreef:je hebt het dus over JOUW voorwaarden......... maar wie zegt dat JOUW voorwaarden de juiste voorwaarden zijn?
Ja Kiwiko, zo kun je natuurlijk overal wel een discussie punt creëren. Ik meen ergens te lezen in dit topic dat ook jij vindt dat het beter voor de jaarling is dat hij overdag het land op kan. Dat deel je dus begrijp ik daaruit?
KiWiKo schreef:Ik persoonlijk (maar dat ben ik, en ik ben niet TS) had het dier inderdaad ook weggebracht naar een stal met veel kennis waar het dier dagelijks in handen komt bij kundige mensen...... En waar het in iedergeval overdag het land op kon :
Ik vind het gedrag heel normaal en vind helemaal niet dat hij erg vreemd gedrag vertoont gezien de situatie waarin hij wordt gehuisvest.
Ben het dus met _sparta_ eens.
Behalve 1 van de laatste opmerking, die was niet nodig.
De gouden tip ligt bij Ts zelf!
_sparta_ schreef:_sparta_ schreef:Waarom wordt dit paard niet gestald bij een plek waar ze overdag naar buiten gaan en in de nacht naar binnen? Dat hoeft niet dicht bij huis te zijn. Maar juist bij een ervaren persoon. Vertel die persoon het probleem. Dan heeft het paard overdag zijn vriendjes maar krijgt ook de opvoeding omdat hij naar binnen en naar buiten moet. Van daar uit kan hij naar de 24 uur buiten situatie. Juist nu zijn de plaatsen met in de nacht op stal staan nog genoeg te vinden. In de lente niet meer, dan zijn ze buiten.
Lijkt me een hele mooie tip en gewoon uitvoerbaar. En dus niets aleen maar argumenten.
sjattukuh25 schreef:_sparta_ schreef:En dan krijgt het paard een pak rammel en dat wordt dan respect bijbrengen genoemd
Waar heb jij gelezen dat het paard VANDAAG een dreun heeft gehad en op deze wijze respect toont??
Ik kan het nergens terug vinden.
Het blijkt dus maar weer dat je eerst alles moet onder vinden in den levende lijve wil je een oordeel kunnen vast stellen over iemand zijn of haar situatie.
Nogmaals, van achter de pc is het moeilijk om conlusies te trekken en hoe je het draait went of keert als jij iets vindt respecteer ik dat, echter wil je wel even mijn bankrekening nummer doorgeven met daarbij de vraag daar iets op te storten maandelijks zodat ik in ieder geval mijn paard iedere dag kan ver weg kan gaan bezoeken.
Als je dit even voor mij doet en je verzorgt hem iedere dag voor me dan zijn we allebei happy, niet dan??
Zolang je dit niet kunt of wilt doen, let wel kunnen is hier niet aan de orde, alles is mogelijk he! kun je niets stellen over mijn situatie.
_sparta_ schreef:Maar dat is ook een plek waar de ts woont. En daarom weet ik uit ervaring dat er genoeg stallen zijn waar paarden nu ook overdag buiten kunnen.
KiWiKo schreef:maargoed, hoe ga je het dier uit stal halen, op de wagen laden en afladen en dan naar zijn nieuwe onderkomen brengen, zonder zelf schade te ondervinden?
DAT is wat TS wil weten, niet dat die ergens anders gestald moet worden........ en DAAR kan jij blijkbaar geen antwoord op geven want daar blijf je om heen draaien en alleen maar zeggen dat de voorwaarden anders moeten........... dat is niet het antwoordDAT weten we allemaal wel