Help mijn paard is gestoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:38

Doei doei... umphff :(:) Hoe moeten we dat zien...? *D

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:39

laetitia schreef:
PVD: eerste opdracht is een nieuwe positieve naam voor het paard!

Honey bunny?

Paard moet gewoon normaal gaan doen :j , dat is opdracht 1.
En dan een andere naam. Of juist behouden... Poehpoeh, dat was een klus _O-

vencedor

Re: Help mijn paard is gestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:47

Nja het is maar net hoe je er tegenover staat, ik ben ook heel sceptisch bij dat soort dingen. Maar baad het niet schaad het niet. Kan helaas het stuk op internet niet terug vinden...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:49

Hihi........... toe toe poeh poeh ik ben moe moe :D

Ik heb er vetrouwen in, gaat vast lukken!

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:50

Een andere naam voor je paard als oplossing??
Ik dacht dat het paard gestoord was

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:51

niet als oplossing ;), tuurlijk niet. Net alsof hij ineens poeslief is als je hem fluffy noemt hahah. Gewoon een deel van de gehele onderneming. Een positieve naam met positieve lading :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:52

stoffel schreef:
Een andere naam voor je paard als oplossing??
Ik dacht dat het paard gestoord was

Situatie is gestoord :Y)
Maar daarom mogen we toch af en toe een geintje maken? Als ik dat met mijn werk niet zo mogen was ik binnen een maand knetterdol!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:55

Schanulleke vind ik wel een leuke naam...lekker onderdanig!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:03

TS ik hoop dat alles goed komt, ik ben blij dat je uiteindelijk toch besloten hebt om weer contact op te nemen met pvd. Let wel, als het paard en jullie communucatie straks weer goed is je niet weer je paard de grens op moet laten zoeken. Die van mij is nu 2,5 jaar verder en probeert het nog steeds afentoe, v.b: goh kan ik een hapje uit je jas, hand, vinger, voet nemen? Hij komt dan eerst om aandacht vragen en dan na een tijdje en te hebben gehangen om te ruiken begint ie eerst met zn lippen en daarna zet ie z'n tanden erin en trekt er aan. Gelukkig probeert ie het alleen bij mij en als je in z'n land/box gaat zitten. En bij me schoonmoeder, maar daar kan ik stiekem toch wel heel erg hard om lachen, :P *D hij vindt haar dus blijkbaar net zo lief haha.

Laat je nog wel even weten hoe het verder gaat en of er verbetering optreed?

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:03

Is het de bedoeling dat als je hem een andere naam geeft "een positievere" dat je instelling richting het paard positiever wordt? Dat is de enige reden waarom ik kan bedenken dat je een paard een andere naam geeft. Mijn paard heet Baas Boppe Baas (Baas boven baas) Maar hij staat toch echt niet boven mij:P ondanks zijn naam:D Hijs juist megalief!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:07

Inderdaad het idee bestaat dat je een paard dat bijvoorbeeld, Iwan de verschrikkelijke heet anders benaderd dan een paard dat schatje heet of iets dergelijks. Het gaat dus puur om je eigen associatie bij een naam of paard.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:12

over namen ben ik meestal zo klaar, mijn eigen paarden spreek ik meestal aan als meid of kerel, en bij trainings paarden zeg ik meestal brave, anders paardje. Ik weet klinkt heel oppervlakkig maar zo simpel

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:46

heb het hele topic gelezen en ben ook heel benieuwd hoe dit proces gaat verlopen, vandaar dat ik ook even een stipje zet.

Wens jullie heel veel succes!

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:16

Ik volg ook.
Wanneeer ga je er ookweer naartoe?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:18

over enkele dagen gaat PVD erheen

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:47

Waneer ga je PVD? IK weet wel dat PVD niet allen goed met paarden, maar ook met mensen is. Ze heeft mij ook superbegelijd (telefonisch) in de tijd dat ik mijn veulen opeens kwijt was. Superstressende ik(remember?)....ghahahah. Ik heb alle vertrouwen in je PVD!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 03:11

Haha mijn paardje heet Sunshine.... nou zo Sunshine is ze niet als je buiten wilt rijden hahaha. Draak is een betere naam..

PVD: Veel succes met het paard! En ook de eigenaresse succes gewenst, natuurlijk.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 04:30

Ik heb net het hele topic doorgelezen (ja ik behoor te slapen ja) en ben zo blij dat er uiteindelijk toch goed contact tussen TS en PVD gekomen is. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen binnenkort maar heb er alle vertrouwen in! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:30

randie schreef:
ik heb ooit iets gelezen over wat de naam doet voor een paard. Phoe Phoe is nou niet bepaald een positieve naam.. Geeft ook negatieve lading. Het kan bijgeloof zijn en het hoeft ook niet waar te zijn maar het verhaal wat ik las was wel indrukwekkend en was meerdere keren voorgekomen. Ik zou dus psychisch voor mezelf al een andere naam kiezen :D

dat zei ik een paar pagina's geleden ook al, de naam kan invloed hebben op het paard.
ik heb het gezien waar jij het over hebt ze hebben onderzoek gedaan en een paard dat een nieuwe naam krijgt begint met een nieuwe periode in het leven.

ik heb het artikel wel gevonden:
http://ezinearticles.com/?How-Changing- ... id=1443114

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:52

Wij kopen soms paarden met goede pedigrees die in hun gezin een probleem hadden,en meestal stopt hun probleem gedag na enkele weken proberen.

Neen,ik sla het er niet uit,maar zie gewoon dat ik wel mezelf kan verdedigen als ze het de spits op drijven,maar meestal is vastberadenheid en trots dor de weide lopen voldoende om hen duidelijk te maken dat jij baas bent.

Soms moet het hen eerst duidelijk gemaakt worden dat jij baas bent. en dat doen we hier bv door tijdens het hooi voederen ons te gedragen zoals de ledider merrie zou doen,als ik naar hun hoopje ga,moeten ze oprotten,en enkel wanneer ze respect genoeg hebben mogen ze dichter in mijn burt staan,en als ze me volledig als hogere zien,mogen ze benaderen en een hapje mee eten(haha)
maar bij het minste gedreig stuur ik ze onmiddelijk en dan ook zeer duidelijk weg!!

Daar ligt de grote basis,en dan kan je verder op werken.

Ik hoop dat je daar iets aan hebt,bij 90 % los je het basis gedrag van drijgen ,slaan en baas spelen op.
Dan kan er verder gewerkt worden.

Ook hier krijgen paarden eerder een troetel naam neem bv tarinka,als ik ze verzorge zeg ik ons tata.

Bij haar naam tarinka lecht ze soms de oren echt plat in de nek.
Het was een paardje dat we nu nog hebben met nul respect voor haar baas,en daar zijn ze al twee jaar nh mee bezig met begeleiding van iemand die weet wat hij doet www.equisenso.be

maar blijkbaar had ze geen respect van die mannier van werken,nu ze hier staat is ze voor ons een gewoon braaf paard zonder kuren,enkel tijdens het rijden probeert ze soms nog,maar dat is klein verzet!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:42

Hopelijk gaat dit voor zowel mens als dier goed aflopen...
er zal iemand handelen met verstand :)
zal vast helemaal goedkomen , ik heb er het vertrouwen in!

En als het niet lukt, dan toch maar een prof inschakelen??

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:43

Jolliegirl schreef:
Hopelijk gaat dit voor zowel mens als dier goed aflopen...
er zal iemand handelen met verstand :)
zal vast helemaal goedkomen , ik heb er het vertrouwen in!

En als het niet lukt, dan toch maar een prof inschakelen??

Ik heb het idee dat ze dat dus nu gedaan heeft

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:58

We gaan we een beetje offtopic he?

Ik ben in ieder geval blij dat PVD zich beschikbaar stelt. Ieder paard verdiend een kans. Dit paard dus ook.
Ik hoop op een goede afloop. Succes PVD en TS!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:22

Dat zou ik toch niet te lang goed vinden. Zeker wel straffen dan houdt maar iets bij de hand.[/quote]

Hij is niet bang van een zweep of stok hoor, als hij dit ziet wordt hij nog razender[/quote]
klinkt toch erg als mishandeling en vraag me af of je die boosheid er nog ooit uitkrijgt, het blijft mischien wel aanwezig als ze dat eenmaal doen. sterkte

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:35

Maar even serieus:

Zullen we gewoon weer ONtopic gaan, voordat het straks weer op slot wordt gegooid door ons typische boktgedrag ;-)?

Ik begin!

TS: heb je een foto van het paard? We zijn allemaal heel erg benieuwd naar Iwan de Verschrikkelijke, aka PoehPoeh.