Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Echwel schreef:Chrissy_93 ik denk dat je door je leeftijd deze dingen zegt, wat ik dus als gebrek aan ervaring opvat.
Als je een eigen paard hebt en dan heb ik het dus niet over afgestompte manegepaarden, en deze wil over je heen walsen dan zul je toch moeten ingrijpen
Foei zeggen helpt niet , wel foei met een lel dan snappen ze de volgende keer foei ook..
Maar of slaan ALTIJD een oplossing is... Ik heb nu ook een eige paard, en die krijgt van mij ook wel is een tik als die door me heen loopt. Trappen oid doet die gelukkig nooit. 

) prachtig! Dan gaat ze ook wel zachtjes beetje happen , who cares! Daag haar toch zelf uit? Er zijn wel grenzen, als een paard me gaat bijten of trappen of whatever.. , tya sorry maar dan kan ze toch wel pets verwachten! AdindaPony schreef:Ik vind een paard slaan gewoon kansloos.
Ik doe het alleen als het ECHT, ECHT nodig is (bijvoorbeeld als ie mij bijt of kneiter hard trapt)
Ik vind dat je het ook kan oplossen met je stem,
of een rukje aan het halster touw.