Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
detour schreef:Ja, terugbijten heb ik wel eens van gehoord maar zie dat niet zitten, vind dat gewoon niet hygienisch.![]()
Tsja, ik vind eigenlijk wel dat het met de discussie te maken heeft; want in sommige gevallen vind ik slaan op het hoofd dus normaal.
saskiakefie schreef:Tja je kan 2 dingen doen, een paard straffen als het bijv. steigert van de schrik of een paard gerustellen, doe mij het tweede maar
essti schreef:Danielle ik ben ook geen puber meer hoor dat ben ik ook al lang ongroeit (zelfs moeder) maar dat neemt niet weg dat ik een paard niet zie als een productief dier dat als ze niet goed snel of weet ik veel wat zijn ze aan de kant schijf, ik ben stapelgek met mijn paarden en ik vind dat ze voor al het werk wat ze voor ons doen en de liefde die ze ons geven best weleens een dikke knuffel verdienen!!! maar das weer een ander punt van discussie
verography schreef:Hier wil ik ook nog even op ingaan. Wat in mijn eerdere post duidelijk was is dat ik een aantal grote dominantieproblemen had met mijn paard. Dit is op een hardhandige manier opgelost, ik zal eerlijk zijn.
Mijn paard is daar niet kopschuw of wat van geworden. Als ik buiten ga rijden met vriendinnen dan gaat ik vaak naar hun toe en wacht naast mijn paard tot hun klaar voor vertrek zijn. Tijdens dat wachten snuffelt Vera aan mijn hand en zelfs soms aan mijn gezicht en tja dan zoen ik mijn paard ook hoor. Of even knuffelen.
De rangen zijn verdeeld en toch kan je ook heel lief met elkaar omgaan. En dit allemaal is bereikt door middel van stevige correcties.
maar gewoon in het algemeen een invalshoek op e reacie van essti.
dat je iets meer penny minded bent in je omgang met paarden dan bv een Daan of ik.
detour schreef:essti, ik denk (en niet rot bedoeld)dat je iets meer penny minded bent in je omgang met paarden dan bv een Daan of ik.
![]()
Ben je trouwens wel eens gebeten vanuit dominantie of geslagen?
By the way Daan: Vind je het erg dat ik mijn weerstand ergens anders vandaan haal??.. O:)
detour schreef:Bacteriesap.. Euh... Nee. Gewoon wat nonchalanter in je huishouden zijn!![]()
..
hou wel van discussie voeren en voel me ook niet gelijk aangevallen, dan kan ik gelijk wel stoppen met mijn werk.daniella74 schreef:saskiakefie schreef:Tja je kan 2 dingen doen, een paard straffen als het bijv. steigert van de schrik of een paard gerustellen, doe mij het tweede maar
Volgens mij heeft niemand het hier over paarden die schrikken maar over paarden die de macht proberen te grijpen. Lijkt mij geen goed idee om zo'n muitend paard te gaan geruststellen maar als dat jouw werkwijze is moet je het vooral doen.
detour schreef:Ja, terugbijten heb ik wel eens van gehoord maar zie dat niet zitten, vind dat gewoon niet hygienisch.![]()
Tsja, ik vind eigenlijk wel dat het met de discussie te maken heeft; want in sommige gevallen vind ik slaan op het hoofd dus normaal.
zal mijn meneer van 176 even vragen of hij zijn koppie naar beneden doet
KiWiKo schreef:detour schreef:Ja, terugbijten heb ik wel eens van gehoord maar zie dat niet zitten, vind dat gewoon niet hygienisch.![]()
terugbijten ook zo een leukezal mijn meneer van 176 even vragen of hij zijn koppie naar beneden doet
![]()