Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Crisje_Lanc schreef:Ik vind het geen dierenmishandeling omdat hij er niets door lijdt, maar alleen voorkomen wordt dat hij lucht zuigt, dus er wordt voorkomen dat hij stereotiep gedrag uitoefent.
SteffiiY schreef:Ik vind dit zeker niet mishandeling, en al zou het ''zielig'' zijn. liever zo'n band om dan de longen enz vernielen door het luchtzuigen.
c_alsemgeest schreef:voerplekken en tijden kunnen we niet bepalen, stal is volpension en wordt dus altijd om dezelfde tijden gevoerd... ik ben dan ook niet altijd aanwezig
Maar zonder luchtzuigband doet hij het dus niet alleen onder het eten... hij doet het echt continu, de hele dag.
CindyUniek schreef:op het moment staat ze overdag buiten in een paddock die ik luchtzuig-vrij heb gemaakt (draad óp de palen) en daar gooi ik dan ook hooi in als ik ze buiten zet
CindyUniek schreef:c_alsemgeest schreef:voerplekken en tijden kunnen we niet bepalen, stal is volpension en wordt dus altijd om dezelfde tijden gevoerd... ik ben dan ook niet altijd aanwezig
Maar zonder luchtzuigband doet hij het dus niet alleen onder het eten... hij doet het echt continu, de hele dag.
ik wil niet heel vervelend doen, maar waarom zoek je dan niet iets van een oorzaak? blijkbaar is jouw paard dus alles behalve gelukkig.....
komt hij veel buiten?
heeft hij een maatje op stal?
is er veel stress op stal?
ga jij goed met je paard om, ook qua rijden?
of heeft hij snel het gevoel dat hij iets niet goed doet e.d.?
en zo zijn er nog een boel dingen die je je zelf kan afvragen!
c_alsemgeest schreef:CindyUniek schreef:
ik wil niet heel vervelend doen, maar waarom zoek je dan niet iets van een oorzaak? blijkbaar is jouw paard dus alles behalve gelukkig.....
komt hij veel buiten?
heeft hij een maatje op stal?
is er veel stress op stal?
ga jij goed met je paard om, ook qua rijden?
of heeft hij snel het gevoel dat hij iets niet goed doet e.d.?
en zo zijn er nog een boel dingen die je je zelf kan afvragen!
Wie zegt dat er niets aan gedaan is? Ik vind je erg kortzichtig om deze conclusie zo maar te trekken... Erg makkelijk om mensen te veroordelen vanachter je scherm.
uhm ik veroordeel niemandjij voelt je blijkbaar aangevallen
ik vroeg alleen of je al die opties al bedacht en bekeken had!!! ik kan vanaf mijn scherm niet zien wat je al geprobeerd hebt, dus vraag ik dat gewoon
Hij is op alles nagekeken wat luchtzuigen kan veroorzaken en verergeren... zeker qua lichamelijke zaken. Ook maag en darmen.
Dit is ook de reden dat hij nu maag compositum krijgt en binnenkort nog een gastro-colon middel die de kans op gaskoliek verminderd wanneer ik de band er af ga doen.
Ik heb hem sowieso pas een maand... hij is wel op dezelfde stal blijven staan en het zuigen is zelfs minder geworden. Hij zuigt bijna niet meer,
uhm ik quote je dat je zegt: hij doet het niet alleen bij/tijdens/na het eten, maar echt de hele dag!
enkel na het eten. Ook komt hij er veel uit, heeft mijn andere merrie naast zich staan waar die helemaal gek mee is. Verder is het een vrolijk en nuchter paard... absoluut geen stresskip oidHij zuigt trouwens vanaf het afspenen... Het lijkt bij hem echt een gewoonte te zijn geworden, daarom ben ik bezig hem zo veel mogelijk afleiding te geven, zodra die dat heeft zuigt hij namelijk niet meer
Maar hij vind nieuwe dingen snel saai, en vervalt dan weer in oude gewoonten.
Lees anders even dit topic door, op pagina 73. Daar staat veel het hoe en wat rondom hem
En hoe ik het wil doen met het af laten van de band
Anya schreef:En die operatie is niet voor niets VERBODEN!!!!!!!!!!!
het is een heel zware operatie, ze halen een spier weg. Waardoor het paard in de hals/borst verzwakt, in zeker 60% van de gevallen zuigt het paard toch door en je lost de achterliggende oorzaak niet op.
Kun je niet tegen je luchtzuiger. Wees dan een sympathieke eigenaar en verkoop je paard aan iemand die er wel tegen kan. Doe je het paard en jezelf een lol mee.
Anya schreef:En die operatie is niet voor niets VERBODEN!!!!!!!!!!!
Anya schreef:Kun je niet tegen je luchtzuiger. Wees dan een sympathieke eigenaar en verkoop je paard aan iemand die er wel tegen kan. Doe je het paard en jezelf een lol mee.
Anya schreef:Ik doel op cindyUniek...
Dit soort operatie-adviezen.. en in een ander topic een stroomdraadje om de waterbak...
Doe als je dit soort rare dingen wilt gaan doen je paard i.i.g. een plezier en verkoop je paard aan iemand die niet met het luchtzuigen zit. Luchtzuigen is zó vaak een probleem van de eigenaar en niet van het paard.