En over dat kinder-gedoe. Ik heb vroeger ook wel eens een mep rond m'n oren gehad... (Sommige vinden dat tegenwoordig al mishandeling...) Corrigerende tik kon geen kwaad zo blijkt nu.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
roossie22 schreef:KiWiKo schreef:ik zeg alleen dat mensen hun refentiekaders veranderen naar mate ze meer meemaken.........
D
tsja idd! ( moet ik je toch érgens gelijk in geven) de mijne is ook veranderd in de loop van de jaren naarmate ik steeds meer leerde en ook las, alleen niet in de richting waarin de jouwe is! wil nog niet zeggen dat de jouwe( of mijne) de juiste is!
al eerder heb ik aangegeven dat wij zover van elkaar verwijderd liggen qua mening, dat het weinig nut heeft elkaar te gaan proberen te overtuigen, begrijp dan ook niet zo goed dat je het maar blijft proberen.
Toekie schreef:runningkawa schreef:Ik heb sanne een keer mogen zien, maar wat een heerlijk kind. (en dat zeg ik maar van weinig kinderen)
Maar als ik de berichten van Kim hier lees, snap ik wel waarom
Nou, ik hoop dat ze het bij haar dochter dan niet zo oplost als bij de hengst waar ze het over had.
KiWiKo schreef:
moet je me toch eens uitleggen wat jouw richting en mijn richting is......... want dat begrijp ik dus niet,
Mijn IJslander is wel gewoon braaf bij de hoefsmid maar is wel een beetje eigewijs altijd. Soms ook wel bang met het rook van als het ijzer eronder word gedaan.
Als het tenminste wel terecht is
runningkawa schreef:Een opvoed kundige tik zie ik totaal niet als onmacht.
In de rondte meppen uiteraard wel.
Maar gezien de programma's van die etterende kinderen, zijn er veel mensen niet in staat consequent te zijn.
En kun je dat niet bij een kind, kun je dat ook niet bij een dier.
En daar hoeft de smid niet de dupe van te worden
) tik bijvoorbeeld OHZ, vind ik geen kwaad kunnen. Of als je met het paard bezig bent, jij bent ten slotte de baas en een paard moet ook weleens op zijn plaats gezet worden. Mijn paard heeft snel de neiging om over iedereen heen te gaan lopen, bij mij doet ze het niet meer want ze weet dat ik de baas ben. Maar ik heb haar dat niet laten zien door middel van slaan, maar af en toe weleens een tikje.
. KiWiKo schreef:als mijn paard de hoefsmid slaat................ dan hoop ik voor hem dat ik er niet bij ben
roossie22 schreef:KiWiKo schreef:
moet je me toch eens uitleggen wat jouw richting en mijn richting is......... want dat begrijp ik dus niet,
als het verschil in denken tussen jou en mij nu nog niet duidelijk is, denk ik dat nog meer uitleggen weinig zin heeft.
wat ik dus bedoel( en ja... ik ga het nog maar eens proberen) is het volgende: naarmate jij meer meemaakte, leerde/vind/ontdekte jij dat een paard af en toe best een flink pak op zn flikker mag hebben als jij vindt dat ie het verdiend.
naarmate ik meer leerde/las/zag ben ik steeds meer tegen het gebruik van klappen geworden, juist omdat een paard zó verschrikkelijk vaak onterecht een knal krijgt en ik vind dat geweld niets oplost... hooguit respect voor een knal, maar nog niet voor de persoon/eigenaar/mens etc
Pipo schreef:Ik heb liever dat iemand een keer een klap uitdeeld, dan dat geschreeuw tegen die paarden. Daar heb ik zo'n extreme hekel aan.
Alsof die beesten dan weten dat ze iets verkeerd doen als iemand tegen ze aan staat te gillen.