Cassidy schreef:Er zijn ook halsters waar je een bit aan vast kunt klikken...dus wees eens slimmer dan je paard en zoek een andere uitweg.
Het achteruit lopen of weglopen is een teken van gebrek aan opvoeding, daar zou je bijvoorbeeld al aan kunnen werken (zonder dat je meteen gaat rammen).
het bit klik ik er juist als laatste aanvast, zodat ik sneller het hoofdstel om heb, het is niet mijn paard, ik rij nu een jaar bij die mensen, en heb [naam] een tijdje terug een paar keer met lessen meegehad, het zijn idd hele apparte paarden, allebij.. ik rij haar nu niet veel meer, omdat ik te lang bezig ben met hoofdstel, en [naam] nu weer kan, jullie zeggen dat ik meteen mep, maar dit is absoluut niet zo, jullie kennen mij niet, en kennen het paard niet, als zij met hoor hoofd mept, is dit niet perongeluk, en zo wel, dan moet ze leren dat dit niet mag, en rammen is sterk overdreven, hangen en slaan met haar hoofd mag ze niet, punt uit, met praten lost het bij haar niets op, ik heb met het meisje dat haar eerst reed, (nu eigenlijk nog maar die kan nu niet door ongeluk, en operatie knie) die zei dat ze gewoon aangepakt moet worden, anders gaat ze zichzelf pijn doen..
ik heb er ook wel over gedacht om te vragen of ze dit hoofdstel niet om kan houden, maar ik ben bang dat ze hem afkrijgt...
ik sla dus alleen als ze hangt en slaat met haar hoofd, en niet rammen!! met de vlakke hand een tik op de neus, en dat los staan, tja als zij haar hoofd in de lucht gooit en terug loopt, kan ik daar niet tegen op, en moet er niet aan denken dat ze me ontglipt en de weg op rent
dit is het hoofdstel, het bit klik je er gewoon als laatste aan, zonder bit is het eigenlijk gewoon een halster
)