Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Och jeetje, dat klinkt wel heftig zeg.
Heel eerlijk, ik zou hier niet mee gaan 'ravotten', maar hem in laten slapen. Dit is afwachten voor meer ongelukken.
En waarom zeg ik dat? Een paard die met de fles is grootgebracht, laten vaker verstoord gedrag zien wat moeilijk tot niet te corrigeren is. Zeker als het zo gevaarlijk is.
En ik zou overwegen om juridische stappen te ondernemen naar de vorige eigenaar. Ik vind het echt bizar dat iemand dit paard verkoopt en zijn gevaarlijke gedrag verzwijgt.
sevke schreef:Dat vind jij, en dat is je goede recht. Ik vind het ietwat naief om zo'n beest in leven te houden met als risico dat hij eens een mens laat hemelen.
Had de vorige eigenaresse haar verantwoordelijkheid genomen, had hij niet meer de kans gehad om de arm van TS uiteen te rijten.
sevke schreef:Stel nu : je plaatst hem bij een trainer en hij vertoont het gedrag gedurende enige tijd niet. Je denkt : OK, nu kan ik hem met een gerust hart verkopen, want zelf hoef ik hem niet meer, na wat hij me heeft geflikt, maar het is OK, hij is "genezen".
En hij komt bij iemand anders terecht en grijpt daar een kind. Of een argeloze voorbijganger. Of of of...
Punt is : je gaat het nooit weten. Misschien doet hij het nooit opnieuw, maar misschien wel. Niemand kan dat met 100% zekerheid zeggen.
En daarom zeg ik dat het naief is om nog met zo'n dier te proberen dokteren. Verlos dit beest uit zijn lijden, voor hij hetzelfde met een mens doet.
maximuss schreef:De vraag is hoe erg zijn gedrag moet zijn vooraleer men er op gaat reageren. Iemand die beter is in het herkennen kan vroeger ingrijpen.
Ik heb er hier twee staan die bij de verkeerde mensen ook dergelijk gedrag zouden durven vertonen maar zij hebben het ondertussen wel door dat ik even gevaarlijk kan zijn als zij en dat ze zich best gedragen. In het begin was het hier ook af en toe eens raak maar ik ken ze ondertussen door en door en kan agressie in de kiem smoren, ze hebben wel moeten leren dat ik het laatste woord heb. Voor de rest zijn het geweldige dieren.
maximuss schreef:DarkoFoitzik schreef:zo ver dat ze je zo een wond bezorgde?
Niet bij mij, hier was de vorige eigenaar het slachtoffer en het was een losgescheurd oor.
Paard twee heeft geprobeerd om mijn biceps af te scheuren maar da's niet gelukt en hij heeft het geweten...
maximuss schreef:DarkoFoitzik schreef:zo ver dat ze je zo een wond bezorgde?
Niet bij mij, hier was de vorige eigenaar het slachtoffer en het was een losgescheurd oor.
Paard twee heeft geprobeerd om mijn biceps af te scheuren maar da's niet gelukt en hij heeft het geweten...