Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
franka75 schreef:ik keek even in je profiel tis inderdaad een leuk paard om te zien kan me voorstellen dat kijken alleen dan al leuk is. Blij dat je zulke goede vorderingen maakt.
!
. Ik ga nu volledig af op wat mijn instructeur (degene die haar getraind heeft afgelopen maanden) vraagt/zegt/aangeeft, omdat hij haar omslagpunt heeft gevonden en dus heel goed weet hoe met haar om te gaan. Waar ik vroeger altijd eigenwijs was en selectief trainde op wat ik zelf wel of niet belangrijk vond
....
.
.
.. heeft ze geen voeten meer ongevraagd opgetild gelukkig..
.
. In juni is het EINDELIJK zo ver dat ik foto's van haar kan laten maken (niet ziek of onhandelbaar), ik wil ook graag foto's onder het zadel. Als ik het durf dan zal ik ze plaatsen voor wie dat interessant vindt (zelf ben ik wel altijd zo'n nieuwsgierig aagje die er maar wat graag beeldmateriaal bij wil
). Maar na het lezen van sommige topics zou je het haast niet meer durven om iets te plaatsen
.
), ik herken zoveel gedrag in de mijne. Het blijft opletten bij zulke paarden, altijd blijven glimlachen en enorm consequent zijn, is de boodschap
... Ni makkelijk hé? Je leert er wel enorm veel van, ik ben door hem erg veel veranderd.
!
. Ik heb even wat screenshots gemaakt van het filmpje (vorige week met het mooie weer). Ze is echt zo gek als een deur soms
! Je ziet hier ook het welbekende Bitch Please hoofdje van haar
. Helaas was het clipje van het halster los gegaan dus ik moest haar daarna weer even vangen
.

geweldig joh!! heb je nog last van je knie met rijden ? Ze is echt prachtig een heerlijk paard om naar te kijken
als je je video via youtube uploadt kan je deze hier delen
maar ik kijk uit naar de foto's van de shoot
blij om te horen dat t goed gaat
. Ik heb het rijden inderdaad hervonden en kan er echt ontzettend van genieten, waarbij het het afgelopen jaar/ander half jaar echt een MOETEN was.
. Ik betrap mezelf erop dat ik ook veel mijn rechter hak op trek en dan zelf uit balans raak en voorover ga hangen en noem maar op. Voorheen had mijn merrie daar echt volledig misbruik van gemaakt maar gelukkig reageert zij hier niet zo heftig op als eerst (ze gaat bv wat harder lopen als ik iets voorover zit, maar daarmee besef ik me wel dat ik iets verkeerd doe dus dat is goed). Ik heb ook het idee dat mijn instructeur mij nog wat spaart op het gebied houding vanwege mijn knie, maar ik ga maandag toch aangeven dat ik er aan wil werken, voordat ik mezelf weer allerlei 'niet af te leren' gewoontes aanleer. Tot die tijd mezelf blijven zeggen dat ik me iniedergeval LANG moet blijven maken, en niet in de oude 'klaar om te vliegen' houding te kruipen.
. Hahaha nee grapje, dat win ik niet
.
.. Calm down.. En dan gaan we weer vrolijk verder met waar we mee bezig waren en zij tilt weer vrolijk haar benen op..
, heb ik geen benen meer in mijn gezicht gehad. Uiteindelijk was er niet zo heel veel voor nodig om haar zover te krijgen dat ze haar voeten liet staan.. Consequent zijn en niet onder de indruk van haar zijn als ze overeind komt, want ze weet precies wanneer ik (en stalgenoten) denken oh oeps sorry, ik wist niet dat je boos werd.. Terwijl ze zelf eigenlijk ook snel onder de indruk is, als ik ook eens mijn mannetje sta en denk NEE, het is nu genoeg. Wat zo heet als ze was op het moment zelf, zo rustig was 15 minuten laten toen ik haar terug bracht naar stal. Terwijl als ik onder de indruk raak van haar, en dus 'doe alsof er niets gebeurd is' dan gaat ze rustig in piaffe terug naar stal en blijft ze er echt in hangen. Sorry het verhaal is weer veel langer geworden dan bedoeld 
!
. Het uitte zich vooral in wat miepen (daar ligt een deken, DAAR ligt een DEKEN, DAAR LIGT EEN DEKEN, en dus ga ik er niet langs
), uiteraard ging ze daar zeker wel langs, want dat gemiep gaan we niet in mee. Verder overal op reageren, concentratievermogen van 0,0 en krabbelig, rennerig en hangerig onder het zadel. Voor mij erg lastig om haar van achter naar voren te rijden en haar balans te vinden. Want op mij letten zat er absoluut niet in. Maandag les gehad, haar koppie aan het werk gezet en de verdere dagen geprobeerd hetzelfde te bereiken. Vandaag ging dat goed
!
.
.
.
. Maar de rem werkte niet voldoende, we moesten terug naar een langzame draf en niet haar normale arbeidsdraf
.
! Voor zover mijn logisch denkende vermogen op het moment dat madame stout is.
volgens mij lijken wij op elkaar altijd
ik doe dat zo dus ook al schakel ik ook als meneer zijn kuurtjes heeft
benangelique schreef:Zie het niet als grote fout, maar als een enorm leermoment. Moet je eens zien wat je al hebt bereikt! Je kon er aan blijven rijden, wist door te pakken en zij bleef met 4 voeten op de grond én ging niet af als een raket.
Vier dat succes en haal er weer nieuwe leerdoelen uit
Prijs jezelf gelukkig dat het niet omhoog-omhoog-omhoog-aan de kletter was, maar dat je kon schakelen. En eerlijk gezegd, zolang het veilig blijft is beetje gas - veel rem - beetje gas - veel rem juist wel een goede oplossing om haar oplettend te krijgen en te zorgen dat ze op jou gaat letten en reageren. Ik rij een KWPN'er bij die net zo om een deken (of graspol of rennende hond achter in de wei of of of) kon miepen als de jouwe. Inclusief omhoog komen, hupsen en dansen op de plaats. Het beste wat ik met haar in zo'n bakkabouter situatie kon doen was zijgangen rijden, bij voorkeur travers en ranvers, inclusief schakelen van stap naar draf en weer terug in de zijgang. Dan moest ze haar hoofd gebruiken en waren de bakkabouters niet interessant meer.
!
.
, absoluut handelbaar. Eergisteren vond ik haar zelf ook absoluut handelbaar hoor, ze explodeert wel even onder me, maar ze blijft wel onder me. Voorheen explodeerde ze en schoot ze alle kanten op. Nu komt ze wel overeind, zet een pasje of wat achteruit, maar draait geen 180 graden om in 1 seconde en is weg. Dus ik ben tevreden, zeker omdat het vandaag al zonder steigeren gebeurde! Uiteraard is het doel dat er straks helemaal geen gesteiger en geweiger meer is, maar ik moet niet teveel tegelijk willen en ik ben heel blij dat ik a) de discussie 'gewonnen' heb en b) dat het daarna ook meteen klaar was
!
. Het is niet zo dat ik bijna aan de voorkant van mijn paard val hoor, maar voor het oog mag ik echt wel wat meer achterover zitten!
.
! Ik heb gekozen voor een concours waar ik binnen kan losrijden, mocht dat niet gaan dan ga ik uiteraard de ring niet in, maar hier ga ik niet van uit! Ik heb er eigenlijk heel erg veel zin in, terwijl ik had verwacht ontzettend zenuwachtig te zijn (het inschrijven vond ik wel dood eng
).