benangelique schreef:Zie het niet als grote fout, maar als een enorm leermoment. Moet je eens zien wat je al hebt bereikt! Je kon er aan blijven rijden, wist door te pakken en zij bleef met 4 voeten op de grond én ging niet af als een raket.
Vier dat succes en haal er weer nieuwe leerdoelen uit
Dit!
Prijs jezelf gelukkig dat het niet omhoog-omhoog-omhoog-aan de kletter was, maar dat je kon schakelen. En eerlijk gezegd, zolang het veilig blijft is beetje gas - veel rem - beetje gas - veel rem juist wel een goede oplossing om haar oplettend te krijgen en te zorgen dat ze op jou gaat letten en reageren. Ik rij een KWPN'er bij die net zo om een deken (of graspol of rennende hond achter in de wei of of of) kon miepen als de jouwe. Inclusief omhoog komen, hupsen en dansen op de plaats. Het beste wat ik met haar in zo'n bakkabouter situatie kon doen was zijgangen rijden, bij voorkeur travers en ranvers, inclusief schakelen van stap naar draf en weer terug in de zijgang. Dan moest ze haar hoofd gebruiken en waren de bakkabouters niet interessant meer.
Met je les zou ik eigenlijk hetzelfde gaan doen als je vandaag hebt gedaan. Binnen opstarten, gaat dat goed, dan naar buiten. En als je buiten een bepaald doel hebt bereikt (bijv. rondje linksom en rondje rechtsom draven zonder gesteiger), weer naar binnen om daar verder te rijden. Dan weer naar buiten, twee rondjes draf herhalen en uitstappen (want dat ging de vorige keer wel goed).
Die twee rondjes lijken weinig, maar het is al meer dan je voor elkaar hebt gekregen hiervoor, en elke goede pas telt dan, wat mij betreft.