Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gentlegiant schreef:ik ben tot nu toe nog altijd overal welkom met een hengst hoor....?
maar denk ook wel dat het eraan licht dat ze ons wel kennen inmiddels ?
Inn schreef:Gentlegiant schreef:ik ben tot nu toe nog altijd overal welkom met een hengst hoor....?
maar denk ook wel dat het eraan licht dat ze ons wel kennen inmiddels ?
Als je ze niet apart kan zetten, of stallen met lage muren gaat dat niet? Ook reed ik al jaren met een groep samen nooit geen problemen gehad tot er één iemand moeilijk begon te doen (eerst als grap) en telkens ik in haar buurt kwam met haar paard ging lopen. Toen begon mijn hengst dat door te krijgen en daardoor werd dat watje een macho. In een georderde groep of op wedstrijd heb ik geen problemen maar bij chaos krijgt hij het op zijn heupen.
Ik moet heel veel op verplaatsing gaan trainen voor endurance.
LADPR schreef:Gentlegiant: Hoezo er komt een keer?
Ik vind hengsten dus alles behalve onvoorspelbaar. Ze reageren altijd hetzelfde op de dezelfde situaties. Tenminste dat is wel mijn ervaring.
KiWiKo schreef:LADPR schreef:Gentlegiant: Hoezo er komt een keer?
Ik vind hengsten dus alles behalve onvoorspelbaar. Ze reageren altijd hetzelfde op de dezelfde situaties. Tenminste dat is wel mijn ervaring.
ben ik niet met je eens..........een ruin reageert gelijkmatig, een hengst intresseert het vandaag niks en morgen alles
evenals een merrie overigens
KiWiKo schreef:hihihi de mijne ook
heul laat gecastreerd, en er waarschijnlijk al wel aan gemogen
nog nu 7 jaar na zijn castratie is hij meer hengst dan menig hengst die ik in handen heb gehad........... gekmakend
Cassidy schreef:Ik ga er van uit dat jij de enige bent die met deze hengst omgaat. Of, als jij niet de enige bent, dat er maar een bepaald aantal mensen mee omgaat.
Ik ga er ook van uit dat jij, ook al heb je 40 graden koorts in je lijf en voel je je niet zo fit, alsnog naar je paard toegaat om hem de nodige verzorging te geven.
Nu is mij in het verleden verweten dat ik hengsten als moordmachines afschilder, ik kan leren van de fouten van een ander, en ik heb ook geleerd van de situaties die ik in mijn omgeving heb meegemaakt. Een een hengst zal altijd proberen om je de baas te worden. Hij laat zich nu wegsturen, er komt een dag dat hij je positie aan gaat vechten. En dat is dan meestal een dag dat jij niet zo lekker in je vel zit, met die 40 graden koorts bij hem staat of net even niet zo oplettend bent. En dan is er geen geleidelijk aan onhandelbaar worden. Hij kan vliegensvlug toeslaan, en dat zie je toch echt niet aankomen....
Ik maak uit je eerdere topics op dat je hengst ongeveer 4 jaar is? Dat is nog een puppie hoor....daar kun je eventuele aanvaringen nog van winnen, als je het goed aanpakt.
Ik heb in het verleden de nodige keren onderstaand artikel aangehaald (is inmiddels aangepast en heel veel reclame voor het trainingssysteem) maar nog altijd heel waardevol.
http://www.parellinaturalhorsetraining. ... n-behavior
Parelli zal in zijn leven meer hengsten hebben meegemaakt dat ik dat heb, en ik doe misschien menige hengst tekort als ik ze allemaal over een kam scheer. Maar lees bovenstaand artikel door, laat het bezinken, en kijk dan nog even goed naar je eventuele hengst die je op stal (of in het land) hebt staan.
En dan ga ik nog een keer een opmerking quoten :
Good stallions make great geldings....