Help mijn paard is gestoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 18:25

KiWiKo schreef:
heee Djune.............. iedereen heeft het moeten leren :)
dat staat als een paal boven water...........

is ook nul mis mee :D

alleen willen sommige mensen niet inzien dat de fout bij hun ligt........ jij bent gelukkig anders :)

Jij ziet waar het probleem ligt, nu eerst paard goed............ en dan met jou aan de slag.............

gaat helemaal goed komen onder PvD haar leiding :D

ik geloof het zomaar............

heb jij er ook vertrouwen in?

Ik heb er alle vertrouwen in, het komt wel in orde. PVD komt binnenkort helpen en ondertussen zadelt mijn man mijn paard op en ik rij ermee (dan is hij doodbraaf). Dat begrijp ik trouwens nog steeds niet, zo braaf onder het zadel, nooit geprobeerd mij eraf te gooien... en ik ben echt niet de beste ruiter...
Enfin, ik denk wel dat PVD meer werk aan mij zal hebben dan aan het paard...., ik ben namelijk niet van de gemakkelijkste, maar dat zullen jullie al gemerkt hebben.

Lotus83

Re: Help mijn paard is gestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:27

En hoe gaat het dan als je je man helpt met opzadelen?

Ervan wegblijven heeft geen zin lijkt me?

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 18:30

Lotus83 schreef:

Dan staat hij daar als een braaf schaap....
Ik blijf er niet van weg hoor, ik zorg gewoon dat er steeds iemand in de buurt is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:36

Djune ik heb ooit een paard naar de slager gebracht ondanks je er een 9 jarige mee naar het bos kon sturen........... maar op stal koeienmanieren had..........

op stal levensgevaarlijk ohz een engeltje..........

scheit gebeurt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:23

@Laetitia, laat 1 ding even voorop stellen he, ik val de ts niet aan, maar over het algemeen, en ja ben het ermee eens dat iedereen moet leren, maar daarbij zeg ik ook weer (val niet direct aan) als je een goede koop doet heb je garantie, en bij geen ervaring zou ik gebruik maken van garantie , en dus niet gaan aankloten met zogenaamde natural horseship (totaal niet mijn ding en du eigen mening) doe het dan goed , breng je paard weg, waar je ten alle tijden erbj aanwezing mag zijn, dus een trainingsstal met een (nederlandse taal weet ik nieT) Straight hand, waardoor het paard en (nieuwe) eigenaar gaan leren om met zulke situaties om te gaan en dat de eigenaar leert hoe zich beter te moeten opstellen.

Waarom paarden sneller buigen voor een man? mijn ervaring is dat mannen een zware stem hebben en als die beginnen te bulderen/grof stem verhef tonen, een vrouw veelal een hogere stem wat vaak irriterend in de oren klinkt en dus vaker gestressder worden (ben ik blij met mn stem dat die niet hoog uitkom als ik mn scheur opentrek)

Niet gericht op ts maar weer het algemeen;
waarom roepen zoveel mensen MIJN paard is gestoord, en waaromniet WAT doe IK fout, wat kan ik aan mezelf verbeteren om een betere band te creëeren tussen mens en paard

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:26

Toch de hulp van PVD geaccepteerd?? 1-0 voor jou TS....jij en je paard zullen er zeker niet minder van worden!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:28

in mijn bescheiden opinie ligt de nadruk altijd op de IK vorm...............

maargoed wie ben ik ;)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:28

oOoKellyoOo schreef:
@Laetitia, laat 1 ding even voorop stellen he, ik val de ts niet aan, maar over het algemeen, en ja ben het ermee eens dat iedereen moet leren, maar daarbij zeg ik ook weer (val niet direct aan) als je een goede koop doet heb je garantie, en bij geen ervaring zou ik gebruik maken van garantie , en dus niet gaan aankloten met zogenaamde natural horseship (totaal niet mijn ding en du eigen mening) doe het dan goed , breng je paard weg, waar je ten alle tijden erbj aanwezing mag zijn, dus een trainingsstal met een (nederlandse taal weet ik nieT) Straight hand, waardoor het paard en (nieuwe) eigenaar gaan leren om met zulke situaties om te gaan en dat de eigenaar leert hoe zich beter te moeten opstellen.

Waarom paarden sneller buigen voor een man? mijn ervaring is dat mannen een zware stem hebben en als die beginnen te bulderen/grof stem verhef tonen, een vrouw veelal een hogere stem wat vaak irriterend in de oren klinkt en dus vaker gestressder worden (ben ik blij met mn stem dat die niet hoog uitkom als ik mn scheur opentrek)

waarom roepen zoveel mensen MIJN paard is gestoord, en waaromniet WAT doe IK fout, wat kan ik aan mezelf verbeteren om een betere band te creëeren tussen mens en paard

eerlijke en consequente hand ;)

En voor de rest....amen!!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:38

hihi erg he, moet me meer verdiepen af en toe in de Nederlandse taal, en omschrijving :D
Maar ja dat is de juiste omschrijving

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:57

Nou, het lijkt wel alsof jullie denken dat ik kan toveren o.i.d _O-
Ik heb inmiddels meer duidelijkheid, en die duidelijkheid is een bevestiging van mijn gedachten.
Een bevestiging waar ik persoonlijk niet echt blij mee ben, en wat me dondersgoed doet beseffen dat dit niet zomaar een probleempaard is.
Ik HOOP dat het me gaat lukken, maar als ik de beschrijving zo hoor van wanneer hij het doet heb ik het idee dat in dit geval WEL even een stuk hout meegenomen moet worden. Sorry...
Dit is een paard wat erop of eronder betekend.
Zijn signaal oppakken, ik zal 1 kans krijgen om hem te corrigeren, en dat zal gelijk de goede manier moeten zijn.
:D Zou handiger zijn als ik eerst ff zijn aanval bij een ander kon zien _O-.
Maar ik ga erheen. Nog een paar dagen geduld, en dan zien we wel.
Mocht het mijn laatste actie worden sterf ik in het harnas _O- _O- .

Djune, komt wel goed :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:01

Heel fijn dat je de TS gaat helpen.
Ik wens jullie allebei heel veel succes!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:02

naa ................toveren niet

maar enigsinds paardengevoel heb je wel............... en je ben ook van nature strategisch oplossingsgerricht.............. en dan ben je al 90% op weg :D

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:04

potverdikkie schreef:
Ik heb inmiddels meer duidelijkheid, en die duidelijkheid is een bevestiging van mijn gedachten.
Een bevestiging waar ik persoonlijk niet echt blij mee ben, en wat me dondersgoed doet beseffen dat dit niet zomaar een probleempaard is.
Ik HOOP dat het me gaat lukken, maar als ik de beschrijving zo hoor van wanneer hij het doet heb ik het idee dat in dit geval WEL even een stuk hout meegenomen moet worden. Sorry...
Zijn signaal oppakken, ik zal 1 kans krijgen om hem te corrigeren, en dat zal gelijk de goede manier moeten zijn.

ik neem Canjer dan wel :D

Nee...zonder gekheid...je kijkt wel goed uit hé?? :(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:05

PVD: Gevalletje: eerste klap is een daalder waard...
Sterkte en Succes voor alledrie!
En TS heel super dat je toch PVD gevraagd hebt.

Gewoon even een "stel dat" vraagje... Ik begrijp dat je PVD hebt uitgenodigd en dat er nog iemand anders komt om met jou ermee te werken?
Als beiden niet werken wat ga je dan doen (dan heb je in mijn opinie wel alles geprobeerd dacht ik zo)
Hou je het dan op: manlief zadelt en jij rijdt of ga je hem dan toch terug brengen naar de handelaar (en evt inruilen voor een ander)?

Hoop natuurlijk dat dit gaat werken, maar was er benieuwd naar.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:21

potverdikkie schreef:

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt, ik hoop voor alle partijen dat het goed komt.

Waarom is dit nu niet zomaar een probleem paard?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:22

djune13 schreef:
Lotus83 schreef:

Dan staat hij daar als een braaf schaap....
Ik blijf er niet van weg hoor, ik zorg gewoon dat er steeds iemand in de buurt is.

Oké, en als je man zijn hoofdstel omgedaan heeft en hem dus vasthoud, kan jij hem dan wel opzadelen?

Gek toch, dat hij onder het zadel zo braaf is......

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:03

potverdikkie schreef:

Dat stuk hout en die harnas zou ik alvast meenemen. Ik doe tegenwoordig mijn motovest aan als ik bij hem in de buurt ben. Tot binnenkort...

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 21:05

Zilfstar schreef:

Gewoon even een "stel dat" vraagje... Ik begrijp dat je PVD hebt uitgenodigd en dat er nog iemand anders komt om met jou ermee te werken?
Als beiden niet werken wat ga je dan doen (dan heb je in mijn opinie wel alles geprobeerd dacht ik zo)
Hou je het dan op: manlief zadelt en jij rijdt of ga je hem dan toch terug brengen naar de handelaar (en evt inruilen voor een ander)?

Als dit niet help, maar ik ga ervan uit dat het wel zal helpen dan zal ik inderdaad eens goed moeten nadenken, hoe graag ik hem ook zie, ik ga mijn leven niet in gevaar brengen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:14

djune13 schreef:
Zilfstar schreef:

Als dit niet help, maar ik ga ervan uit dat het wel zal helpen dan zal ik inderdaad eens goed moeten nadenken, hoe graag ik hem ook zie, ik ga mijn leven niet in gevaar brengen.

:(:)

En ik wens jullie echt heel veel succes en sterkte!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:53

@PVD, dit gaat je el lukken, heb gewoon vertrouwen in jezelf en blijf je zelf eraan herinneren waarom je gaat, En ja denk idd dat het niet zal lukken met een woordje, en dat een goed gplaatste tik wel ens wonderen kan doen,

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:21

oOoKellyoOo schreef:

Ben ik zeker met je eens, al moet ik wel bekennen dat ik ook eerst hier en daar hulp zou inschakelen en daarbij sluit ik NH niet uit (heb ik hulp van gehad bij eerste paard, ontzettend angstig en haast niet in handen geweest en tweede paard...ook belachelijke angsthaas. Moet zeggen dat ik mijzelf daarbij behoorlijk ben tegengekomen ;-), zeker ook grappig om te merken dat je toch steeds weer een paard uitkiest die qua karakter jezelf zou kunnen zijn :o ). Heb toen ook bedacht dat als het met eerste paard echt nog zoveel problemen zou geven (hij was gewoonweg niet te benaderen...zo angstig) dat hij voor de tweede keer naar de trainer in Belgie zou gaan. Helaas heeft hij dat nooit gehaald, maar dat is een ander verhaal.

Je tweede alinea is zo waar!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:25

kun je niet eens een filmpje laten maken?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:31

ik heb ooit iets gelezen over wat de naam doet voor een paard. Phoe Phoe is nou niet bepaald een positieve naam.. Geeft ook negatieve lading. Het kan bijgeloof zijn en het hoeft ook niet waar te zijn maar het verhaal wat ik las was wel indrukwekkend en was meerdere keren voorgekomen. Ik zou dus psychisch voor mezelf al een andere naam kiezen :D

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:33

Nou, dan word het doe doe :)*

en als het niet lukt doei doei

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:37

PVD: eerste opdracht is een nieuwe positieve naam voor het paard!

Honey bunny?