Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:35

Ik heb even de berichtengeschiedenis van TS doorgeplozen.. en ik vrees dat TS 12 is..

Dit is een reactie van haar van vorig jaar in een topic van iemand:
cleyto @ [GVL] Paard wil geen rondjes lopen bij het longeren.Hoe los ik dit
cleyto schreef:
Olster4ever schreef:
wat ik heb gesdaan is een een soort afscheiding maken in het midden van de bak
dan jaag je je paarden er door heen gaat hij van zef rondjes lopen

Ik heb het ook op deze manier gedaan.
Ik heb een shetlandpony van ong. 2,5 jaar en ik begin hem nu wat te longeren.
Maar ook hij stopte telkens na enkele rondjes en dan ben ik aan een ervaren ruiter gaan vragen wat ik moest doen,
en die zei dat ik zonder touw moest beginnen. Want met touw gaan ze hun hoofd naar buiten steken als ze het nog niet kennen volgens hem. En ik vind dat mijn pony het zeer goed opvat! Hij stopt niet meer en verandert niet meer van richting. Hij kende zelfs zijn commando's al na de 4e keer :P EN hij kijkt naar binnen ;)

Grtjs Laura

Geen wonder dat ze deze merrie niet aankan..

Nikka

Re: Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:39

Ik dacht dat je niet de account van een ander mocht gebruiken?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:45

Nee dat mag ook niet!

Dacht al die tijd dat ik met een volwassen vrouw te maken had.
Blijkt dat het om een kind gaat...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:50

Of ze nu wel of niet op het account van haar moeder zit doet er niet toe, het is te hopen dat ze alles leest wat hier gezegd is, desnoods samen met moeders zodat ze geen domme dingen gaat doen die het paard maar vooral ook haar in gevaar brengen, want als dit werkelijk een redelijk onervaren twaalfjarige is dan zou ik als het mijn dochter was me erg veel zorgen om haar veiligheid maken.
Een paard heb je niet alleen voor de knuffel of getut, met een verkeerde omgang word elk paard levensgevaarlijk, zelfs een shet kan je doodschoppen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:51

Voor een 12 jarig kind met weinig ervaring lijkt me toch ook niet dat je als ouder zijnde een hoog in het bloedstaande 3 jarige koopt. Helemaal niet als dat beest er al om bekend staat dat ie lastig is :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:54

bigone schreef:
Sigrid, ik weet niet of het waar is, ik vraag dit aan ts aangezien ze zegt de dochter te zijn zal ze nog niet zo oud zijn, misschien hebben haar ouders wel totaal geen verstand van paarden en dan kun je ze niet kwalijk nemen dat ze op het oordeel van dochterlief afgaan als deze zegt dat dit HET paard voor haar is, gebeurd wel veel vaker met vaak goede afloop maar ook vaak het begin van een eindeloze stroom paarden omdat het paard word gekocht omdat het "anders" is, karakterpaard dus waar een jonge, relatief onervaren ruiter dus niet mee om kan gaan, zie het vaak genoeg in mijn omgeving, daarom heb ik altijd het laatste woord als er een nieuwe viervoeter komt en mijn dochters zijn een stuk ouder dan ts.

dit kan dus best gebeurd zijn,alleen ts kan daar antwoord op geven

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:04

Ik TEM even weer hoor, het lijkt me trouwens 'sterk' dat ze twaalf is en acht jaar rij-ervaring heeft hoor :')
Het paard had ik weggedaan, ik was er zowieso niet aanbegonnen.. ben al niet zo'n held.. heb nu een Amulet, en dat is meer dan genoeg..

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:24

@TS: of je nu 12 of 32 bent
Bang zijn voor je eigen paard is geen basis om alleen verder te gaan. je zal op zijn minst professionele hulp moeten inschakelen. Ik zelf heb een paard gekocht dat agressief reageerde op mensen door slechte ervaringen. ik heb daar doorheen gekeken en heb nu een geweldig paard waar ik zelfs lekker mee kan knuffelen, op kan staan, bitloos kan buitenrijden etc Als ik het goed begrijp heeft jou paard nooit een echte eigenaar gehad maar alleen handelaren etc. het zou em niks verbazen als dit paard je gewoon niet vertrouwt. Ik ben met mijn eigen paard gaan grondwerken en vanaf dat moment ging het allemaal veel beter want ik heb zelf na 3 maanden op het punt gestaan hem ter correctie weg te brengen naar een NH locatie.
ik denk dat dit een type paard is waar je mee moet gaan samenwerken en niet een paard dat je moet domineren. maar goed ik kan alleen afgaan op jouw verhaal. ik denk alleen dat als je bij dit paard geweld gaat gebruiken het mis zal gaan. handelaren zijn toch al vaak niet zachtaardig dsu ze zal wel al doorhebben dat ze van een tik niet doodgaat en het haar niks doet. succes ermee...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:34

Kostolany schreef:
Tjonge zit het topic nog even verder door te lezen..ahahah wat lijken paarden toch op mensen....en mensen op paarden zoals ze reageren.....

hahaha dacht ik ook!
het ging toch over een aggressief paard....
dat roept ook heel wat op bij bokkers blijkbaar ;)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:44

garny95 schreef:
KiWiKo schreef:
nee............. ik geloof niet dat ik dit wil lezen....................

zucht

ik ook niet, ik ben ook ervaringsdeskundige ;) , ik vind dat je een paard hebt voor je plezier, ze moeten makkelijk te laden zijn en fijn voor je willen werken, braaf in omgang en al het andere is drama voor de gemiddelde ruiter.
Al is het papier nog zo goed en zijn de bewegingen om te kwijlen, dit wordt een buikpijn verhaal, ik geloof ook niet dat het paard bij de ts op de juiste plek is, geen win-win in deze situatie.
En wat gaat er verder van het paard worden als het niets wordt ? Een ander ermee opzadelen, de handel in ? Heel nederland staat al vol met 'probleempaarden'

nou erg deskundig zeg. zonder ts en paard te hebben gezien, erg knap dat jij door een beeldscherm heen kan kijken! helderziend denk ik?!?! *D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:10

Ik vind dat het topic nu wel zo ontzettend uit de hand loopt dat ik even een tijdelijk slotje zet voor overleg.
Blijkbaar kan men niet normaal met elkaar omgaan.