Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(weet niet of dat maar een idee is)
unlimited1 schreef:begrip tonen voor een ander zijn mening doe ik heel bewust!! lees mijn eerste topic! ik heb mijn mening en een ander zijn mening en ieder moet dit appr.
maar sommige mensen kunnen wel overdrijven dat het al meteen over dieren mishandeling gaat enzo , heel wat ruiters zouden beter nooit op een paard kruipen want sommige beseffen niet wat ze met een verkeerde hulp allemaal niet doen wordt daar iets over gezegd denk het niet ik zeg altijd kijk eerst bij jezelf voor je een ander beschuldigt want niemand is perfeckt en maar goe ook!!!!!!
Niemand is perfect, maar ik kan weinig begrip opbrengen voor mensen die koste wat kost tóch de oren uitscheren en tastharen afknippen. Die zitten er niet voor niks
unlimited1 schreef:begrip tonen voor een ander zijn mening doe ik heel bewust!! lees mijn eerste topic! ik heb mijn mening en een ander zijn mening en ieder moet dit appr.
maar sommige mensen kunnen wel overdrijven dat het al meteen over dieren mishandeling gaat enzo , heel wat ruiters zouden beter nooit op een paard kruipen want sommige beseffen niet wat ze met een verkeerde hulp allemaal niet doen wordt daar iets over gezegd denk het niet ik zeg altijd kijk eerst bij jezelf voor je een ander beschuldigt want niemand is perfeckt en maar goe ook!!!!!!

Chefke schreef:Gelukkig wel ja
Maar, een man scheert toch ook de haren van zijn baard en snor af. Ook dat zal er wel niet voor niets zitten. Ik denk dat paarden er echt niet zoveel veel last van hebben als jullie zeggen. Koeien en konijne etc. hebben toch ook niet veel haar in hun oor.
Iedereen moet het zelf weten wat ze doen en wat ze denken dat bij hen en het paard past.

Lusitana schreef:Dat zeg jij. Die tastharen zijn er om te voelen waar de bodem en muur is, zodat ze niet hun zeer gevoelige neus en kin hoeven te stoten. Die kunnen nl niet zien, dus ze moeten altijd de afstand schatten.
Als je de tastharen weghaalt, is de kans dus groter dat je paard wondjes oploopt omdat hij zich stoot.
De oorharen zijn om insecten en vuil tegen te gaan, zodat de gehoorgang vrij blijft en niet geirriteerd raakt.
Jij voelt het niet als hij zich stoot of in zijn oren gestoken wordt, maar je paard wel.
wendy_paard schreef:nou ik doe het nu al een tijd ennn mijn vorige baas die scheert al sinds ze paardrijd en die heeft nog nooit een probleem gehad.
ik zal er eens op letten hoe paard doet als ik weer eens eenpeerd scheer en als die geen mankementen heeft na de scheerbeurt ben ik ervan overteugd dat ik leker door kan blijven scheren.