paarden worden steeds lastiger?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: paarden worden steeds lastiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:22

Ik heb trouwens heerlijk relaxt op Volbloeds en harddravers gereden, ook in manégelessen. Als ze goed omgeschoold worden kunnen ze zéker ook als manegepaard gebruikt worden, in veel gevallen. De grap is dat heel veel dravers anoniem meelopen in manégelessen, zonder dat iemand het doorheeft.
Arabieren en kruisingen vond ik wat lastiger, dat was omdat ze zo dun en wendbaar waren, maar als we aan elkaar gewend waren, klikte dat ook wel. Dus eigenlijk zegt het ras minder dan het individu, en hoe het (om)geschoold is.
En hoe de ruiter is, dat is natuurlijk belangrijk. Een nerveuze ruiter op een nerveus/hoogsensitief paard lijkt me ook niet altijd handig.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:46

Dus komt het toch weer op de combi ruiter/paard aan...

Ik heb jaren terug op een stal gereden waar ze ook lessen gaven, voornamelijk op dravers, arabiertjes en een verdwaalde kwpner. Allemaal dieren met een handleiding, maar omdat de instructeur gewoon goed was (vond ik tenminste) en hij dus ook kon uitleggen hoe je met het betreffende paard moest omgaan, heb ik daar heerlijk gelest en heel veel geleerd. Die paardjes, trouwens, waren niet de mak(kelijk)sten maar door die goede begeleiding waren ze goed en fijn te rijden, zelfs voor angsthazen.
Daar ben ik dus binnen gekomen als uberangsthaas die draven zelfs eng vond en bij een van de laatste lessen, amper een half jaar later, werd er nog voor de zoveelste keer geroepen 'we zitten hier niet op Duindigt!' (ik had de vierde versnelling bij de arabiertjes ontdekt, vandaar Haha! ).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:13

KiWiKo schreef:
boemel schreef:
Ik denk dat het probleem grotendeels ligt aan paarden te veel op stal en te hoog in het voer.
.

welnee, het ligt gewoon aan de mensen die denken dat ze goed genoeg zijn voor een goed paard..........

Dus daarom hebben sommige ruiters op gp-niveau zo regelmatig..... euh.... ´lastige´ momentjes Verward

Hmm. Moet ik even laten bezinken.

hc