Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suleilitha schreef:Ehgh..... toen ik 22 was dacht ik ook dat ik alles al wist. Niets was minder waar, ik ben nu de 40 voorbij en wordt nu pas iets wijzer.
_Jessica schreef:ik ben 22, hiervoor heb ik ook paarden gehad enaar heb ik nooit een dergelijk probleem mee gehad, hopelijk hebben jullie wel gelezen dat dit NIET mijn paard is maar die van mij zusje, en ik puur probeer te helpen.
als hij een halster omheeft zou ik er wel met gemak een touw aan kunnen klikken.
de filmpjes ben ik nu aan het uploaden, het geeft niet bepaald een goed totaal beeld, morgen gaat mijn moeder ook mee en dan doe ik nog een poging, ik heb het eerst alleen geprobeerd te filmen maar dat lukte niet bepaald, een minuut of 15 later is Vasthi hier op bokt meegelopen om nog een keer te filmen
_Jessica schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=V7uvl21wJ3s
http://nl.youtube.com/watch?v=OweKovalsQI
http://nl.youtube.com/watch?v=p6qExVZTQs8
Zet alsjeblieft je geluid uit want ik liep flink in mezelf te ouwehoeren
Pensionnetje schreef:Vraag raad bij iemand bij je in de buurt die je ermee kan helpen en uitleggen hoe dit aan te pakken en in de toekomst te voorkomen.
Succes.
Iris82 schreef:Duidelijk gewoon een kwestie van zelf watervlug zijn. Gooi m anders een lasso om zn nek heen.
Pensionnetje schreef:Dat zei ik héél in het begin al. Een lasso met aan het einde een anker!
_Jessica schreef:Pensionnetje schreef:Vraag raad bij iemand bij je in de buurt die je ermee kan helpen en uitleggen hoe dit aan te pakken en in de toekomst te voorkomen.
Succes.
Dat is de reden dat ik dit topic heb geopend, meerdere mensen helpen al maar zoals in dit topic te zien hebben we nog niet veel vooruitgang geboet.
Wel heb ik vandaag al veel meer met hem gekund, toen ik op mijn hurken zat heb ik hem heel lang kunnen aaien en kroelen ook toen ik op dat moment opstond, helaas is dat filmpje meer geluid als beeld dus heb ik niet geplaatst.
Iris82 schreef:Ja maar het is geen kwestie van vertrouwen winnen ofzo. Paardje staat met de oortjes naar voren bij je te buurten en corrigeert jou met zijn lichaamstaal als jij te brutaal wordt naar zijn zin.
Hij is jou aan het africhten ipv andersom.
potverdikkie schreef:Heb ook even gekeken, maar hij neemt je echt in de maling.
Die andere fjord laat zich wel pakken?
Als dat zo is, pak die dan en loop daar mee weg. Ik denk dat die van jou dan wel volgt.
Je maakt zowieso al 1 hele grote fout. Ga niet achter hem aanlopen. Daarmee stel je je onderdanig op. In het wild zal de kudde de leider volgen.
Aan de andere kant zoekt hij jou ook steeds op, maar dat is vanwege de snoepjes of biks die hij krijgt.
Laat hem nog dichter bij komen!!..
En als je het halster wel omhebt laat het dan in vredesnaam om!! Niet weer afdoen!
Met een aantal mensen het land in, en sluit hem op. Of dendert ie ook mensen omver?
_Jessica schreef:Zoals Vasthi wel ook in dit topic zegt, wanneer je hem meer over zijn lijf aait staat hij wel te trillen op zijn benen, net als wanneer hij vliegen op zich heeft, vervolgens dendert hij daarna weg.
texelse schreef:de indianen die de wilde paarden willen vangen doen dat door een paar dagen rustig achter ze aan te lopen.