Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
latnahc2 schreef:ik heb een keer een paard een ros met een schep op zijn hals gegeven![]()
ik stond in de stal en hij beet me in me arm en toen gaf ik hem een tik op zijn neus blijkbaar maakte dat geen indruk want hij beet me daarna (10 later) toen ik de stal uitliep keihard achter in me nek toen uit reactie heb ik met de schep die ik in mijn handen had(met de platte kant) het paar een ros op zijn hals gegeven hij heeft me nooit meer gebeten en hij keek me alleen vaag aan van ohw dat mag dus niet.
ik had trouwens 3 weken lang een enorme plek in mijn nek kan je nagaan hoe hard hij me beet
puur uit reflex........ maar het dier heeft me niet meer in een hoek willen dirrigeren Elfje79 schreef:Eens een corrigerend tikje met de zweep ok...maar met schoppen en rieken? Belachelijk! Wat je geeft krijg je terug....
Ik ben er meer voor om juist het goede gedrag extra te belonen, zo leer je ze het foute gedrag ook wel af.
Maar ik doel meer op bewuste acties..
een tik met de zweep op de achterhand werk net zo goed en geeft lang zoveel schade niet.. Bovendien kunnen ze er kopschuw van worden. In de opleiding leer je ook hoe te straffen doe dit altijd op het moment dat er iets gebeurd maar nooit 2 passen later dus kortom veel mensen zijn altijd te laat met straffen en vaak helpt even stemverheffing beter als gelijk de zweep er maar op te zetten.
KiWiKo schreef:zo heb ik er wel eens een met een riek in zn bil geprikt![]()
puur uit reflex........ maar het dier heeft me niet meer in een hoek willen dirrigeren
dus als ze achterin staat moet ik altijd naar haar toe, maar ze rent nu ook niet meer weg wat ze vroeger heel veel deed.