Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niisj schreef:Mijn paard heeft 8 maand manegepaard geweest.
Onze manege is een nul op gebied verzorging manegepaarden. Zo moest mijn paard (dat toen uiteraard mijn paard nog niet was) 5u / dag werken, als er niet gewerkt werd de hele tijd op stal staan, & kreeg veel te weinig krachtvoer voor het werk dat ze verrichte + te weinig ruwvoer.
Ze was dus ongelukkig & heb haar toen ook zien beginnen luchtzuigen.
Toen het helemaal mis ging met haar (koliek, vleeswonde, kreupelheid), kon ik het niet meer aanzien & heb ik haar gekocht. Mijn merrie is nu helemaal opgeknapt, staat 12u/ dag op de wei & krijgt als ze 's avonds op stal gaat een hele berg hooi met wortels in verstopt + er hangt een liksteen zodat ze zich kan bezighouden. Toch zuigt zij nog lucht aan haar voerbak wanneer haar voer net op is (niet altijd, soms).
Ik doe wel een luchtzuigband aan als ze haar krachtvoer krijgt, is haar voer op, gaat ie weer uit.
Verder doet ze het niet. Ik doet dit omdat de DA zei dat luchtzuigen wel degelijk koliek kan veroorzaken.
Ik weet het niet maar in elk geval, ik vind het geen mishandeling in mijn geval want mijn merrie heeft het nu goed & zuigt alleen nog lucht uit gewoonte & heeft dus alleen haar band aan als ze haar krachtvoer krijgt.
skippy1 schreef:Niisj en Alicia2u, wat ben ik blij met jullie berichten! Heerlijk gewoon!Daar wordt ik gelukkig van!