Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Mijn andere paard(hengst, staat in kudde) heeft mij een keer gebeten toen ik hem kwam controleren(wondjes etc) en toen heb ik zijn oor gepakt en zo hard gebeten als ik kon, ook nooit meer gedaan.
ben geen schuurpaal!

Als dat de redenering zou zijn, zou een paard een mens ook niet schoppen, omdat de mens niet terug schopt. marleen_usar schreef:Ik vind het gemeen want een paard schopt niet terug.
) Hypofocus schreef:Wij mensen hebben natuurlijk een andere manier van communiceren met onze dieren (we roepen heel hard foei ofzo...), maar de meest natuurlijke manier van straffen is knijpen of bijten als het paard vervelend is. Niet schreeuwen of roepen.
?
Helpt trouwens perfect bij gevoeligere types paard die geen schop onder de ont nodig hebben

SONY schreef:Als jij je paard een tikje geeft is hij er echt niet van onder de indruk. Het is ene groot dier. Heel hard trappen is overdreven maar in de natuur trappen paarden ook naar elkaar... Echt gemeen schoppen vind ik niet nodig maar bv. een hengst die ik reed, daarbij haalde een tikje op de schouder echt niks uit, hard trappen doe ik niet maar wel zodat de boodschap duidelijk is en daarvoor hoef je niet je paard in elkaar te schoppen natuurlijk, en vaak is het geeneens nodig.
UpDate_ schreef:Ik vind dit een beetje een raar topic
je paard schoppen......lekker diervriendelijk!![]()
tuurlijk als je paard iets doet wat niet door de beugel kan verdiend hij een corigeerende tik of verhef je je stem of je neageerd hem werkt vaak het beste!
maar je lost het dan toch niet op door je paard te schoppen????!!!
ik denk ook niet dat een paard begrijpt waarom je hem schopt!
Hypofocus schreef:Voor de mensen hier die tégen schoppen zijn: rijden jullie ook zónder zweep? Want zwepen komen behoorlijk veel harder aan dan een plastic laars tegen een stevige paardenbuik. Als ik zie hoe sommige paarden bij een weigering met de zweep (mis/be)handeld worden.... Geef mij dan maar een schop ipv een zweepslag.
Niet dat ik vóór schoppen ben ofzo... Maar paarden schoppen & bijten elkaar ook gewoon, en flink veel harder dan wij mensen ooit kunnen.
Wij mensen hebben natuurlijk een andere manier van communiceren met onze dieren (we roepen heel hard foei ofzo...), maar de meest natuurlijke manier van straffen is knijpen of bijten als het paard vervelend is. Niet schreeuwen of roepen.
En als een paard 't probeerd om echt raak te schoppen, werkt 't altijd erg goed om 'n emmer tegen z'n achterste te gooien. Jij bent dan veilig, maar je hebt 't paard toch in z'n eigen "taal" op z'n nummer gezet zonder zelf gevaar te lopen.
Gelukkig heb ik mijn eigen paardje goed opgevoed, die bijt of slaat niet. Dus daar hoef ik dit soort maatregelen dan natuurlijk ook niet bij te gebruiken
Vjestagirl schreef:UpDate_ schreef:Ik vind dit een beetje een raar topic
je paard schoppen......lekker diervriendelijk!![]()
tuurlijk als je paard iets doet wat niet door de beugel kan verdiend hij een corigeerende tik of verhef je je stem of je neageerd hem werkt vaak het beste!
maar je lost het dan toch niet op door je paard te schoppen????!!!
ik denk ook niet dat een paard begrijpt waarom je hem schopt!
Een paard wat over je heen denderd omdat t geen respect heeft... Lekker dier vriendelijk. Een paard wat steeds weer een corrigerende tik krijgt omdat het eigenlijk niet streng genoeg is, lekker diervriendelijk. Een paard wat doordenderd voor een auto langs omdat hij nouwelijks respect heeft voor degene die hem vastheeft... Lekker diervriendelijk...
Mijn merrie is te eigenwijs om zich te laten overdonderen door een tik... Ze krijgt een aantal stemwaarschuwingen, en daarna is het geëtter afgelopen, ik ben geen voetveeg... Gevolg, een paard wat perfect luisterd, en met een kleine stemcorrectie af te straffen is...

LisetCharlot schreef:Nee ik bedoelde jou niet Elinax21, ik bedoelde Nadya.
Eraf springen en dan schoppen vind ik echt ziek..