wat doe je als je paard je bijt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Re: wat doe je als je paard je bijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:51

Als een paard op m'n tenen staat dan druk ik hem zo snel mogelijk van me af. Geef geen tik ofzo, het hoeft niet aan het paard te liggen, ik kan er zelf ook wel te dicht bij staan. Tenzij het paard echt een been uit haalt ofzo, dan krijgt "ie" wel een lel.
Als een paard mij bijt zonder dat ik iets doe of wat dan ook, dan kan "ie" ook een lel verwachten, als ik zelf aan het klooien ben (door bijv. een wortel te geven) en het paard hapt in m'n vingers dan kan het ook m'n eigen schuld zijn dus dan ligt het eraan of ik een tik geef of niet.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:54

als een paard mijn bijt.
dan geef ik hem een tik op zijn neus.

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:57

als mijn paard mij bijt dan krijg die gewoon een klap terug Haha!.. als ze mij schopt nou dan krijgt ze ook een hele harde schop terug, en als ze op mn tenen staat dan gil ik eerst heel hard en probeer haar er dan heel hard van af te duwen haha! Knipoog

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 00:04

Als me paard me bijt wat tot nu toe nog niet is gebeurd *even afkloppen Knipoog* dan krijgt hij een flinke mep. Dan is het vaak ook meteen duidelijk. Schoppen dan krijg hij een flinke terug want zulke dingen tollereer ik niet. En ja als hij op me tenen staat dan had ik mijn voet daar op dat moment niet moeten plaatsen Knipoog

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:17

Als ze me bijt krijgt ze een tik + een HEEJ! Als ze me slaat dan word ik heel pissig en krijgt ze een knal maar op tenen staan word ik niet boos hor! Dan duw ik dr gewoon opzij Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:15

paardefreak schreef:
heey.
Ik vraag me af wat doe jij als je paard je bijt/schopt/op je tenen staat??
veel mensen zeggen gewoon een knal geven! Ik vraag me ook af waarom bijt een paard je. En hoe leer je dat af? Ik ben benieuwt wat jullie doen!

misschien een lat reactie maar als mijn pony mij bijt krijgt hij een knal want bijten laat ik echt niet toe en dat is net zo als met schoppen daar heb ik een hekel aan. en ja als ze op je tenen staan daar kunnen ze vaak niet veel aan doen dus dan druk ik ze gewoon even opzij zodat hij er af gaat Tong uitsteken

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:54

Als een paard mij bijt geef ik hem een tik op z'n neus

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:17

als ze expres bijt krijgt ze zeker een ( harde ) tik !
dat mogen ze gewoon niet doen !
niet op de nek want dan denken ze dat je een klopje geeft
dat is dus nietde bedoeling !
nee, bij sommige paarden werkt een kneepje in de oksel ook, maar het is niet zo dat als ze bijvoorbeeld een snoepje krijgen en echt perongluk een beetje in je vingers bijten, dan is het meestal de schuld van degene die het snoepje geeft
die moet het geven met platte hand, dan kan het paard niet in de vingers bijten
( het is dus niet zo dat ik ze bij elke kleinerigheid een pak rammel geven hoor Tong uitsteken)
groetjes,

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:21

En wat zouden jullie doen als dat allemaal niet helpt? Als die pony echt blijft bijten? En blijven tikken geven niets uithaalt, net zomin als terugbijten, schreeuwen, hetgeen waarin hij bijt uit zijn mond halen, ....? Wat moet je dan?

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:01

Als ze mij express bijten, kunnen ze maar beter zorgen dat ze heel hard kunnen lopen, want dan is het niet best. Dat kan ik je wel vertellen.
Als ze op mijn tenen gaan staan, wordt er wel gemopperd. Verder niet, had ik zelf maar moeten opletten waar ik mijn voeten neer zet.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:40

Mijn pony heeft me nog nooit getrapt, zelfs geen poging tot.
Ook op m'n tenen staan doet hij niet, hij komt zowieso nooit ongevraagd in mijn persoonlijke ruimte.
Hij heeft me 1 keer gebeten, hij schrok enorm van zichzelf, en heeft het nooit meer gedaan.

Als hij me zou bijten kan hij iig een dreun verwachten.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:17

De fries die ik momenteel verzorg had er in het begin een handje van om te bijten en om over me heen te denderen maar na 2 weken elke keer een flinke dreun verkocht te hebben elke keer dat hij het deed was het over Lachen nu is boos kijken met vingertje in de lucht al meer dan genoeg..helaas staat mn lieve sukkeltje nog wel regelmatig op mn tenen..maar een flinke: AAAUUWW is dan al voldoende hij bedoeld het niet kwaad (hoop ik Tong uitsteken )
Poging tot trappen is ook een flinke tik op de kont of een trap terug ligt er maar net aan waar ik sta Knipoog Maar ik ben 1x serieus getrapt in mijn onderbuik en aangezien ik gelijk op de grond lag was het een beetje lastig om een trap terug te verkopen en diegene die erbij was schrok ook te erg dus het paard kwam er gewoon mee weg (later straffen heeft toch geen nut) Maar dit was ook wel een beetje mijn eigen schuld..de merrie was hengstig en staat er om bekend dat ze dan naar andere paarden trapt dus ze draaide zich oppeens om op de dijk en ze probeerde het paard te trappen dat ik vasthad..maar ik stond er nog tussen Verdrietig ga nooit meer in de buurt van die merrie lopen dus Knipoog

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:20

ik geef hem meestal een tik op de zues als die bijt
van oppassen paardje

Modimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:54

je kunt er niks aan doen dat je paard je bijt ed. haal hem vaker naar je toe en doe wat met hem/haar.! Haha!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:58

Min verzorgpony dreigde laatst om te schoppen, dat doet ze ook nimmer hoor, wie denkt ze wel dat ze is. Pff Knipoog

troella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:00

mijn verzorg paard wil graag even happen of slaan als ik het zadel erop leg en de singel wil pakken
maar dat weet ik al dus waarschuw haar altijd al met em stem Tong uitsteken
dus ben haar eigenlijk altijd voor

FjordeLover5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:18

Ik heb eigenljk een hele andere vraag ik krijg de hoeven van mijn Pony (Fjord) niet opgetild omdat ze te lomp voor hem en my zijn Huilen Koe heeft iemand een iedee Haha!

troella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:26

neem aan dat je pony wel zijn eigenbenen kan optillen ?
dus is het niet gewoon eigenwijzigheid ?

troella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:28

of onwetendheid kan ook dat hij niet snapt wat je nou van hem wil

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:32

Die van mij bijt niet hij hapt speels maar bijt ABSOLUUT NIET!

Een ander paard in de paarden gang wel als je er niet bij bent met je gedachten heeft ie je zo te pakken hoor!

Een keer geprobeert en een tik over de snuit gegeven! en echt een boze stem gebruikt!

Ook al is die merrie drachtig bijten hoeft en mag daarom niet!

Je moet toch normaal kunnen lopen in zown pad!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:56

ponyzotje schreef:
En wat zouden jullie doen als dat allemaal niet helpt? Als die pony echt blijft bijten? En blijven tikken geven niets uithaalt, net zomin als terugbijten, schreeuwen, hetgeen waarin hij bijt uit zijn mond halen, ....? Wat moet je dan?

Als ze blijven bijten dan mogen ze bij mij bij de eerst volgende beet hopen dat ik ze niet te pakken krijg want dan krijgen ze wel een keer flink op de donder Stoom uit je oren Hamer maar zoiets is nog nooit voorgevallen Pling (tot nu toe Tong uitsteken) *klopt af*

FjordeLover5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:33

Ik heb altijd geleerd een paard/pony nooit op zijn neus of hoofd te slaan daar kunnen ze toch kopschuw van worden wat ook kan als een paard/pony bijt is dat hij jouw niet ziet als zijn maatje/leider ik zelf heb dat ook mee gemaakt toen ik een join up had gedaan en dat was gelukt was dat hele probleem over suc6.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:18

een tik op zijn hoofd is niet zo slecht hoor behalve als hij niets doet en dan al een tik krijgt en de hele dag door en elke dag maar weer.. maar een tik op zijn neus is niet erg hij moet ook weten wat wel en niet mag Tong uitsteken

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:59

Maysie schreef:
Als ze blijven bijten dan mogen ze bij mij bij de eerst volgende beet hopen dat ik ze niet te pakken krijg want dan krijgen ze wel een keer flink op de donder Stoom uit je oren Hamer maar zoiets is nog nooit voorgevallen Pling (tot nu toe Tong uitsteken) *klopt af*

maar als dat ook niet helpt? Ik ben soms echt "te" streng bij die pony Bloos ik heb het gevoel dat ik VEEL harder straf dan hij bijt, maar hij leert het maar niet....?

Overigens is het zo dat die pony perfect naar me luistert, wat hij in het begin niet deed. Ik kan met hem rennen, en als ik stop dan gaat hij in een slidingstop om me niet te raken, als hij toevallig dicht liep gooit hij zijn hoofd in de lucht om me niet om te duwen. Hij loopt perfect mee, geeft voetjes en doet alles wat ik vraag (wat hij vroeger ook niet deed). Hij bijt veel minder. En dan toch -ineens- HAP.

Ik snap er geen jota van Scheve mond

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:36

bijten komt niet altijd voort uit 'dominantie' of agressie. mijn veulen deed het als liefkozing, om te 'schoftkriebelen'. het kwam wel écht hard aan. moet je een paard daarvoor straffen? nee dus. ik heb mijn veulen een alternatief gegeven, als hij tegen me aan wil staan, of met zijn neus me zachtjes aanraakt of likt (dit moet nog één van de drie opties worden, maar dat komt later wel), dan beloon ik door te schoftkriebelen. zodra de tandjes eraan te pas kwamen, hield ik op met kriebelen. zo heeft hij geleerd dat het bijten niets oplevert, en het likken e.d. wel.