Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

).
en mijn paard gedraagd zich gelukkig altijd........ 
KiWiKo schreef:dus als jouw paard hem gericht trapt, dan mag hij niet een optater terug geven???

Sunrise_ schreef:Ik ook, maar ik denk dat het paard daar niks van leert, hij moet op het moment meteen op z'n sodemieter krijgen als die zich echt misdraagt (maar dat is mijn mening).

Anne_0 schreef:grappig trouwens dat het veel mensen eigenlijk niet intereseert wat en met de smid gebeurt, als hun paard maar geen klap krijgt. Heel appart....
Inge_ schreef:Het is echt niet mijn bedoeling een smid arbeidsongeschikt te laten worden
Inge_ schreef:Er zijn ook smids die wel de tijd nemen voor elk paard, en dat moet ook vind ik. Ik heb nu een bekapster en die neemt echt ruim de tijd voor elk paard. Mijn paard heeft wel eens kramp in zijn achterbenen en wil ze dan nog wel is plotseling terugtrekken. Mijn huidige bekapster laat hem zijn voet dan even op de grond zetten en neemt hem daarna weer op. Ze heeft veel geduld, en dat vind ik belangrijk.
..

KiWiKo schreef:precies Anne......... smid is een risicovol beroep, vaak kleine ondernemers....... een arbeidsongeschiktheidsverzekering kost een berg duiten, vaak niet haalbaar financieel...... en denk erom, als jouw smid niet kan werken omdat hij door jouw paard de vernieling in is geholpen, dan heeft die man geen inkomen![]()
Inge_ schreef:Er zijn ook smids die wel de tijd nemen voor elk paard, en dat moet ook vind ik. Ik heb nu een bekapster en die neemt echt ruim de tijd voor elk paard. Mijn paard heeft wel eens kramp in zijn achterbenen en wil ze dan nog wel is plotseling terugtrekken. Mijn huidige bekapster laat hem zijn voet dan even op de grond zetten en neemt hem daarna weer op. Ze heeft veel geduld, en dat vind ik belangrijk.
Je hebt idd paarden die om medische redenen regelmatig naar de smid moeten, maar dan kun je in de tussentijd toch alsnog oefenen..
Met een trap zul je het probleem misschien ook wel oplossen maar ik wil mijn paard niet trappen, vind ik echt heel onrespectvol..
Inge_ schreef:KiWiKo schreef:precies Anne......... smid is een risicovol beroep, vaak kleine ondernemers....... een arbeidsongeschiktheidsverzekering kost een berg duiten, vaak niet haalbaar financieel...... en denk erom, als jouw smid niet kan werken omdat hij door jouw paard de vernieling in is geholpen, dan heeft die man geen inkomen![]()
Waar staat dan dat iemand het niet erg vindt als de smid arbeidsongeschikt wordt?

Sunrise_ schreef:Inge_ schreef:Er zijn ook smids die wel de tijd nemen voor elk paard, en dat moet ook vind ik. Ik heb nu een bekapster en die neemt echt ruim de tijd voor elk paard. Mijn paard heeft wel eens kramp in zijn achterbenen en wil ze dan nog wel is plotseling terugtrekken. Mijn huidige bekapster laat hem zijn voet dan even op de grond zetten en neemt hem daarna weer op. Ze heeft veel geduld, en dat vind ik belangrijk.
Je hebt idd paarden die om medische redenen regelmatig naar de smid moeten, maar dan kun je in de tussentijd toch alsnog oefenen..
Met een trap zul je het probleem misschien ook wel oplossen maar ik wil mijn paard niet trappen, vind ik echt heel onrespectvol..
Juist, jij vind dat onrespectvol. Je paard heeft echter geen flauw idee wat het begrip 'onrespectvol/respectloos' inhoudt. Ben jij zelf als kind wel eens stevig bij je arm gepakt als je iets deed wat niet mocht? Ik dus wel, en ik ben er niets, maar dan ook niets slechter van geworden, maar ik had rap door wat wel of niet mocht! Geloof me, dat gebeurde een keer of twee, en dat wist ik het wel.