Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Tinkerloos schreef:Die van mij staan met mooi weer 24/7 buiten,en met slecht weer ook.
(altijd dus,want ze smelten vast niet)
Mijn wei zag er 2 weken geleden zo uit:
Dat was met die regen periode..
http://www.mijnalbum.nl/Album=LF3JY374
De donkere delen op de eerste foto zijn bladeren,geen modder.
Een paard mag wat mij betreft zo veel en lang mogenlijk buiten staan.
1 a 2 uurtjes per dag uit de stal vind ik onacceptabel.
(maar daar voel je zelf niks van als je in je bedje ligt,of als je gezellig een film kijkt op de bank)
Laat dan iemand anders je paard voor je rijden,buitenzetten,of losgooien in de bak.
Een paard slaapt maar 3 van de 24 uur,dus de rest van de 21 uur staat ie zich op stal te vervelen.
Als je paard er dan 1 uur uitkomt,blijven er nog 20 over.
Ga jij maar eens 20 uur in een kleine ruimte zitten,zonder dat je even kan lopen,benen strekken,wandelen.
Ik denk dat je je al snel verveeld,en dat dan dag in dag uit.
Leuk hoor..
Kinee_ schreef:Ik heb alleen de openingspost gelezen,of is dat nu opeens niet meer waar?Tinkerloos schreef:Die van mij staan met mooi weer 24/7 buiten,en met slecht weer ook.
(altijd dus,want ze smelten vast niet)
Mijn wei zag er 2 weken geleden zo uit:
Dat was met die regen periode..
http://www.mijnalbum.nl/Album=LF3JY374
De donkere delen op de eerste foto zijn bladeren,geen modder.
Een paard mag wat mij betreft zo veel en lang mogenlijk buiten staan.
1 a 2 uurtjes per dag uit de stal vind ik onacceptabel.
(maar daar voel je zelf niks van als je in je bedje ligt,of als je gezellig een film kijkt op de bank)
Laat dan iemand anders je paard voor je rijden,buitenzetten,of losgooien in de bak.
Een paard slaapt maar 3 van de 24 uur,dus de rest van de 21 uur staat ie zich op stal te vervelen.
Als je paard er dan 1 uur uitkomt,blijven er nog 20 over.
Ga jij maar eens 20 uur in een kleine ruimte zitten,zonder dat je even kan lopen,benen strekken,wandelen.
Ik denk dat je je al snel verveeld,en dat dan dag in dag uit.
Leuk hoor..
Voordat je commentaar geeft wil ik graag dat je eerst even het topic doorleest, want ik heb nooit gezegd dat ik 'TV kijk of op de bank lig terwijl mijn Paard op stal staat te vernikkelen', áls ik tijd heb ben ik bij hem. Dat kan oplopen tot 5u of meer per dag, maar helaas ook tot 2u, meestal is hij er wel langer uit dan 2u, en ik zorg dat áls ik niet kan dat iemand anders bij hem is, en in de zomer staat hij op het land.
Dat heb ik wel degelijk gezegd in dit topic, dus eerst even lezen voordat je zo bot reageert.
Kinee_ schreef:Hayhay.
Nou, de titel lijkt mij wel duidelijk! Ik ben benieuwd hoe lang jullie Paard/Pony per dag de stal uit komt.
Mijn Paard is in de winter ongeveer 1/1½ uur zijn stal uit. Incl. longeren, rijden, poetsen en eventueel losgooien en uitstappen. Is dat veel of weinig?
In de zomer staat hij buiten, dus is hij de hele dag uit zijn stal!
Ik ben benieuwd!

willemijn143 schreef:ik vind ht ook erg weinig..mijn paard stond zomer en winter 24/7 buiten.. een paard heeft wel frisse lucht en beweginsvrijheid nodig... bovendien is het gezelliger om samen buiten te staan..tis tenslotte ene kuddedier...
simongek schreef:Bedoel je misschien:In april komt hij dan weer naar huis en dan staat hij weer lekker in zijn buitenbox met luik.
Hij gaat dan alleen niet in het land. En nee dat is niet zielig want door zijn zomereczeem
kan hij niet naar buiten.
)

konyn schreef:De paarden die ik rij gaan 's ochtends in de stapmolen en 's middags worden ze gereden en/of gelongeerd
in de zomer gaan ze ook vaak de wei in voor een uurtje of 2.
maar 1,5 uur lijkt me prima hoor Kine, zeker omdat de wei bij jou op stal zo ver weg is!![]()
(bovendien lijkt Col me er niet ongelukkig door)
, in principe is de wei niet zo ver weg. Maar het is in de winter ónmogelijk en bovendien hebben wij er geen beschikking over 's winters. Dat is erg jammer. Maar hij komt nú vaak genoeg zijn stal uit, in de vakantie is hij zoiezo elke dag 4/5u zijn stal uit geweest per dag. 
..
..
..