Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lausan

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:32

San staat in de winter van 9 tot 5 buiten op de wei; met goed weer wat langer en met slecht weer wat korter. In de zomer van 8 tot 8 ongeveer. Heerlijk!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:27

Tinkerloos schreef:
Die van mij staan met mooi weer 24/7 buiten,en met slecht weer ook.
(altijd dus,want ze smelten vast niet)
Mijn wei zag er 2 weken geleden zo uit:
Dat was met die regen periode..
http://www.mijnalbum.nl/Album=LF3JY374
De donkere delen op de eerste foto zijn bladeren,geen modder.

Een paard mag wat mij betreft zo veel en lang mogenlijk buiten staan.
1 a 2 uurtjes per dag uit de stal vind ik onacceptabel.
(maar daar voel je zelf niks van als je in je bedje ligt,of als je gezellig een film kijkt op de bank)

Laat dan iemand anders je paard voor je rijden,buitenzetten,of losgooien in de bak.
Een paard slaapt maar 3 van de 24 uur,dus de rest van de 21 uur staat ie zich op stal te vervelen.
Als je paard er dan 1 uur uitkomt,blijven er nog 20 over.

Ga jij maar eens 20 uur in een kleine ruimte zitten,zonder dat je even kan lopen,benen strekken,wandelen.
Ik denk dat je je al snel verveeld,en dat dan dag in dag uit.
Leuk hoor..

Voordat je commentaar geeft wil ik graag dat je eerst even het topic doorleest, want ik heb nooit gezegd dat ik 'TV kijk of op de bank lig terwijl mijn Paard op stal staat te vernikkelen', áls ik tijd heb ben ik bij hem. Dat kan oplopen tot 5u of meer per dag, maar helaas ook tot 2u, meestal is hij er wel langer uit dan 2u, en ik zorg dat áls ik niet kan dat iemand anders bij hem is, en in de zomer staat hij op het land.
Dat heb ik wel degelijk gezegd in dit topic, dus eerst even lezen voordat je zo bot reageert. Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:37

Kinee_ schreef:
Tinkerloos schreef:
Die van mij staan met mooi weer 24/7 buiten,en met slecht weer ook.
(altijd dus,want ze smelten vast niet)
Mijn wei zag er 2 weken geleden zo uit:
Dat was met die regen periode..
http://www.mijnalbum.nl/Album=LF3JY374
De donkere delen op de eerste foto zijn bladeren,geen modder.

Een paard mag wat mij betreft zo veel en lang mogenlijk buiten staan.
1 a 2 uurtjes per dag uit de stal vind ik onacceptabel.
(maar daar voel je zelf niks van als je in je bedje ligt,of als je gezellig een film kijkt op de bank)

Laat dan iemand anders je paard voor je rijden,buitenzetten,of losgooien in de bak.
Een paard slaapt maar 3 van de 24 uur,dus de rest van de 21 uur staat ie zich op stal te vervelen.
Als je paard er dan 1 uur uitkomt,blijven er nog 20 over.

Ga jij maar eens 20 uur in een kleine ruimte zitten,zonder dat je even kan lopen,benen strekken,wandelen.
Ik denk dat je je al snel verveeld,en dat dan dag in dag uit.
Leuk hoor..

Voordat je commentaar geeft wil ik graag dat je eerst even het topic doorleest, want ik heb nooit gezegd dat ik 'TV kijk of op de bank lig terwijl mijn Paard op stal staat te vernikkelen', áls ik tijd heb ben ik bij hem. Dat kan oplopen tot 5u of meer per dag, maar helaas ook tot 2u, meestal is hij er wel langer uit dan 2u, en ik zorg dat áls ik niet kan dat iemand anders bij hem is, en in de zomer staat hij op het land.
Dat heb ik wel degelijk gezegd in dit topic, dus eerst even lezen voordat je zo bot reageert. Lachen
Ik heb alleen de openingspost gelezen,of is dat nu opeens niet meer waar?
Kinee_ schreef:
Hayhay.
Nou, de titel lijkt mij wel duidelijk! Ik ben benieuwd hoe lang jullie Paard/Pony per dag de stal uit komt.
Mijn Paard is in de winter ongeveer 1/1½ uur zijn stal uit. Incl. longeren, rijden, poetsen en eventueel losgooien en uitstappen. Is dat veel of weinig?
In de zomer staat hij buiten, dus is hij de hele dag uit zijn stal!
Ik ben benieuwd! Lachen

Cool

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:40

die van mij heeft niet eens een stal bij de eiegnaar... (ja de 2 stallen staan vol met hooi en andere troep....)

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:14

Mijn paard gaat van 's ochtends 10 tot voor het donker wordt de wei in.
's avonds rij of longeer ik vaak nog 3/4 x in de week.

Lungta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:13

Klein uurtje rijden, half uurtje stapmolen, en nog een uurtje in de paddock..
Bij elkaar dus wel zo'n 2 tot 2,5 uur Lachen

In de lente en in de zomer staat ze de hele dag op de wei, dus dan gewoon de hele dag Vork
Laatst bijgewerkt door Lungta op 23-02-07 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

willemijn143

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:13

ik vind ht ook erg weinig..mijn paard stond zomer en winter 24/7 buiten.. een paard heeft wel frisse lucht en beweginsvrijheid nodig... bovendien is het gezelliger om samen buiten te staan..tis tenslotte ene kuddedier...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:34

Die van mij staan dag en nacht buiten. Heerlijk.

Mocht ik ze ooit toch 's winters 's nachts naar binnen halen wil ik graag een grote loop stal voor ze zodat ze toch lekker met z'n allen staan.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:37

willemijn143 schreef:
ik vind ht ook erg weinig..mijn paard stond zomer en winter 24/7 buiten.. een paard heeft wel frisse lucht en beweginsvrijheid nodig... bovendien is het gezelliger om samen buiten te staan..tis tenslotte ene kuddedier...

Lekker makkelijk om dat te brullen
Dat is dus niet overal mogelijk
Tenzij ik een uur ga rijden om bij mijn paard te komen
In de winter hebben wij ook geen weidegang!
Dus de helft van het jaar moet ik het dag in dag uit doen met : losgooien in de paddock (delen met velen) wandelen en rijden, longeren etc
Dan is hij er per dag 3-4 uur uit en dat vind ik nog heel wat.
Als je ook een huis, partner, en fulltime baan hebt......

(andere helft van het jaar is er weidegang en staat hij met zijn vriendjes in de ruinenwei)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:38

mijn paard staat met goed weer een uur in de paddock met een ander ernaast. Dit doen ze op
de pensionstal waar ik sta.

Uit mijn werk ga ik dan zelf nog heen om te poetsen,rijden etc. Als ik niet kan gaat mijn vader om hem te longeren zodat hij er evengoed uitkomt.

In april komt hij dan weer naar huis en dan staat hij weer lekker in zijn buitenbox met luik.
Hij gaat dan alleen niet in het land. En nee dat is niet zielig want door zijn zomereczeem
kan hij niet naar buiten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:42

Ja, vervelend is die eczeem he
Mijn haflinger schuurt ook,
Ik had zo'n boetpak voor hem, en deze zomer ga ik een ivanhoe hals proberen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:06

simongek schreef:
In april komt hij dan weer naar huis en dan staat hij weer lekker in zijn buitenbox met luik.
Hij gaat dan alleen niet in het land. En nee dat is niet zielig want door zijn zomereczeem
kan hij niet naar buiten
.
Bedoel je misschien:
En dat is zielig maar door zijn zomereczeem
kan hij niet naar buiten.
Knipoog

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:24

1 Uurtje naar buiten voor een pony kan wel . Als het dan alleen maar voor in de wei is . Als je ook nog een uur rijdt en dan maar een half uur je pony buiten zet is het erg weinig. 1 uur buiten en dan rijden poetsen enz. is beter.

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:34

De paarden die ik rij gaan 's ochtends in de stapmolen en 's middags worden ze gereden en/of gelongeerd
in de zomer gaan ze ook vaak de wei in voor een uurtje of 2.

maar 1,5 uur lijkt me prima hoor Kine, zeker omdat de wei bij jou op stal zo ver weg is! Boos!
(bovendien lijkt Col me er niet ongelukkig door Knipoog )

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:35

Mijn pony komt minstens 4 uur per dag buiten. Ze staat vaak al een paar uurtjes op de wei als ik kom. Dan nog poetsen en rijden/ longeren/ wandelen etc. Als ik klaar ben met alles en het is dan ondertussen al donker dan gaat ze terug de stal in. Is het nog licht dan gaat ze nog lekker de wei op. In de zomer staat ze de hele dag buiten. Alleen 's nachts gaat ze terug op stal.

edit: o ja nog over de ts. Natuurlijk wil je dat de pony meer buiten komt. En dat zou natuurlijk ook beter en fijner voor hem zijn. Ik kan het me best voor stellen dat het niet anders kan. Ik ben blij dat mijn pony buiten wordt gezet want anders was ze er ook niet zo vaak uit gekomen. Omdat ik met school zit etc. Ik ben er meestal door de weeks zo'n 2 uur en in het weekend wel meer. Dus ik heb wel geregeld dat er een goede wei was en gelukkig is er iemand die haar buiten zet. Zou je dat ook niet kunnen overwegen? Iemand vragen die je pony alvast een uurtje eerder voor je buitenzet. Of anders eens een wat langere buitenrit ofzo maken? Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door ChrissiejJ op 23-02-07 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:36

maar als al die paarden in de wei staan nu, lijkt me dat niet echt goed voor de bodem enzo...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:38

Beter dan binnen op stal staan

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:40

de bodem van de wei ziet er bij mij nu ook niet zo geweldig uit. Er zijn een paar modderige plekken. Maar de wei is zo groot dat ze daar geen last van heeft. Zij is allang blij dat ze uit haar stal is. In de wei kan ze tenminste voldoende rondlopen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:09

Ze staat buiten wanneer ze dat zelf wil (in/uitloop stal).
Over het algemeen gaat ze 's ochtends en 's middags buiten staan, zeker als het lekker zonnig weer is. Voor voertijd gaat ze zelf weer naar binnen, want dat wordt in haar stal gegooit en ze is bang dat ze anders haar hooi misloopt denk ik Tong uitsteken
's nachts weet ik niet wat ze doet natuurlijk, liggen/slapen doet ze in ieder geval wel in haar stal.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:51

bij ons gaan ze om 7 uur de weide in, smiddags naar de stal en krijgen ze wat te eten en na 2 uur worden ze bereden, en blijven ze de rest van de dag in de stal, en de volgende ochtend weer naar buiten Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:03

konyn schreef:
De paarden die ik rij gaan 's ochtends in de stapmolen en 's middags worden ze gereden en/of gelongeerd
in de zomer gaan ze ook vaak de wei in voor een uurtje of 2.

maar 1,5 uur lijkt me prima hoor Kine, zeker omdat de wei bij jou op stal zo ver weg is! Boos!
(bovendien lijkt Col me er niet ongelukkig door Knipoog )

Lachen, in principe is de wei niet zo ver weg. Maar het is in de winter ónmogelijk en bovendien hebben wij er geen beschikking over 's winters. Dat is erg jammer. Maar hij komt nú vaak genoeg zijn stal uit, in de vakantie is hij zoiezo elke dag 4/5u zijn stal uit geweest per dag.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:29

mijn paard staat 5 dagen per week de hele dag buiten daarnaast komt ze ook haar stal uit als we gaan rijden
in het weekend komt ze alleen haar stal uit om te rijden

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:29

In de winter ongeveer van 10 uur 's ochends tot 7 uur 's avonds. Maar dat wisselt wel, vaak is het een paar uurtjes korter of een paar uurtjes langer.. In de zomer staat ze 24/7 buiten. Lachen
Voor mij is het allerbelangrijkste aan een stal dat de paarden het hele jaar door toch wel minstens 5-10 uur buiten komen elke dag.(excl rijden enzo dus) Ik heb een tijdje op een stal gestaan waar ze er alleen maar uit kwam als ik er was (meestal zo'n 2 uur per dag) en ik voelde me vreselijk schuldig. M'n paard werd er ook ongelukkig van.

flOortje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:54

Ligt er natuurlijk aan.. niet iedere dag is het hetzelfde Knipoog ..
Mijn pony gaat s'ochtends rond 11 uur naar buiten en tegen 3 uur gaat ze naar binnen, daarbij rijdt ik haar nog en poetsen enzo.. ongeveer denk ik zo'n 4 a 5 uur per dag Haha! ..
Maar een paardje wat ik doe die rijdt en poets en daar tut ik mee en die kan ongeveer een half uurtje loslopen in losgooibak.. En hij is ongeveer 3 uur per dag buiten Haha! ..
Groetjes, Floor

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:15

Mijn shetlander staat weer 24/7 buiten met inloopstal! Lachen