Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Miss_Montana schreef:roossie22 schreef:*zoekt smiley waarvan de ogen uitpuilen*
ik kan hier zó met mn verstand niet bij!!!!
je weet dat je paard pijn hebt en toch laat je m behoorlijke oplawaai geven.... bah! kan me hier echt pissig over maken..
hoop van harte dat je ooit een soortgelijk persoon tegenkomt die wanneer jij pijn hebt je een flinke lel geeft en je zo je mond laten houden... weten dat je pijn hebt, maar het kan niet anders!
zal wel een goede les zijn voor je paardjes... leert ie goed dat pijn nog meer pijn opleverd!
Hoe denk je dat ik me daaronder voel? Maar wat wil je dan dat we doen? Zijn hoeven net zo lang laten groeien tot hij niet meer kan lopen? Hem kusjes en worteltjes geven in de hoop dat hij het niet meer doet? Geef me alsjeblieft een tip want dan kan ik die voorleggen aan de hoefsmid want ik vind het ook niet leuk hoor als je dat soms denkt
KiWiKo schreef:
@ roossie............ als je zoveel paarden en zoveel smeden mee hebt gemaakt..... dan ligt je referentiekader iets anders
KiWiKo schreef:Hoe zou dat nou komen??Nadya schreef:
Je zegt dat je paard 'boos' wordt, omdat hij vast staat. En dat ALS zijn boosheid zich dan gaat uiten in slaan naar de smid, hij een tik terug krijgt. Dat heb ik toch goed gelezen? .
dat heb je goed gelezen ja, een paard hoort niet te slaan, ook niet als deze boos is.......
en sinds dat de smid hem vastzet met een koeienhalster, doet hij miraculeus ook niet meer hangen.....
roossie22 schreef:wat ik zou doen( en nee...voor de reactie komt jij weet het het beste:) dat weet ik zeker niet) is zeer veel rust periodes tussendoor geven, als ie braaf staat direct belonen...veel stappen op de stenen en de bekapper met zeer veel regelmaat laten komen, zodat er niet al te veel werk per hoef is....
of mijn manier de best is, is te betwijfelen, maar ik weet wel dat een paard wat pijn heeft te straffen met een flinke knal zéker niet de beste is en dit uiteindelijk alleen averechts zal werken...
misschien reageerde ik vrij heftig.. sorry daarvoor. maar dat is mede door de luchtige reacties die er verdeeld over dit topic staan...veel mensen vinden het allemaal maar normaal.
Tuurlijk is afstraffen niet het beste, ik ben daar zelf ook tegen. Maar als hij op een gegeven moment het bovenbeen van mijn hoefsmid breekt door de kracht die erin zit, dan hebben zijn eigenaren een groot probleem. Op zich kan hij makkelijk 5 minuten blijven staan op 1 been, maar de hoefsmid heeft juist bij hem meer tijd nodig omdat zijn hoeven op een speciale manier moeten worden gedaan ivm zijn schouders. En op een gegeven moment is het paard het gewoon zat en begint hij terug te trekken met enorme kracht. Dat kan soms dus best gevaarlijk zijn. Maar ik zal zeker jouw idee met de eigenaren en de hoefsmid overleggen. Mss werkt het wel
KiWiKo schreef:ik zeg alleen dat mensen hun refentiekaders veranderen naar mate ze meer meemaken.........
D
Manon79 schreef:Ik zou er altijd wat van zeggen!
Je laat als moeder je kind toch ook niet slaan?!
roossie22 schreef:KiWiKo schreef:ik zeg alleen dat mensen hun refentiekaders veranderen naar mate ze meer meemaken.........
D
tsja idd! ( moet ik je toch érgens gelijk in geven) de mijne is ook veranderd in de loop van de jaren naarmate ik steeds meer leerde en ook las, alleen niet in de richting waarin de jouwe is! wil nog niet zeggen dat de jouwe( of mijne) de juiste is!
al eerder heb ik aangegeven dat wij zover van elkaar verwijderd liggen qua mening, dat het weinig nut heeft elkaar te gaan proberen te overtuigen, begrijp dan ook niet zo goed dat je het maar blijft proberen.
en toen was ik al heel, heel wat gewend.... maar deze sloeg alles Manon79 schreef:Ik zou er altijd wat van zeggen!
Je laat als moeder je kind toch ook niet slaan?!
runningkawa schreef:Ik zou toch ook willen dat moeder van die verwende etters ze zelf eens aanpakten...maar ze zien ook geen kwaad als ze een etter hebben
Hun Pietje doet zoiets toch niet?
Die dat zeggen....
Met paarden zo te lezen niet anders

runningkawa schreef:Ik heb sanne een keer mogen zien, maar wat een heerlijk kind. (en dat zeg ik maar van weinig kinderen)
Maar als ik de berichten van Kim hier lees, snap ik wel waarom
) en hij is eigenlijk een regelrechte rampen-knol!
)