Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
neetoch schreef:Ik heb ook het filmpje met de bok gezien. En ik heb helemaal geen tips voor je, ik wil alleen maar zeggen:
![]()
![]()
Voor jou!
Ik heb groot respect voor je, dat je en deze filmpjes plaatst (bokt kennende), je er gewoon nog opzat na die bok en vooral ook dat je hem ook gewoon bent gaan rijden ondanks je eigen terechte en begrijpelijke spanning.
Ik zit dan juist meer te denken aan magnesium bij gaan geven, mocht hij dat nog niet krijgen? Werkt bij tekort idd goed bij de scherpe randjes van de stress en spanning weghalen, maar ik vind ook dat dit fijn werkt op de spieren, die bij diezelfde stress ook kunnen verzuren/verkrampen.
Vitamine E werkt ook goed op de spieren, maar heeft alleen de natuurlijke vorm nut. De chemische verbindingen doen weinig tot niets namelijk.
Ik denk eerlijk gezegd dat dan erwten eiwit isolaat (eiwitten dus) nog veel meer goed voor de spieren doen namelijk.
Ik zou daar dan weer geen duur bloedonderzoek tegen aan gooien (is eigenlijk altijd een momentopname namelijk) maar gewoon gaan geven en opbouwen.
manubres schreef:Ik vind het paard niet fijn lopen. Hij loopt van voor kort, van achter kort en is niet los in het lichaam. Een paard dat zo strak zit in het lichaam bouwt veel sneller spanning op. Ik vind dat je hem superfijn van voor loslaat, maar zelfs dan kan hij zichzelf niet ontspannen. Hij is het niet gewend of hij kan het gewoonweg niet omdat zijn rugspier vastzit.
Als hij echt nog last van de voeten heeft zou ik er even niet op gaan rijden. Je kan echt heel veel met oefeningen aan de hand (achterwaarts, wending om de voorhand, pasjes wijken etc.) , aan de longe (voorwaarts/neerwaarts) of gewoon in stilstand (bijv. de wortelstretch).
Die bok ziet er niet echt gemeen uit. Hij schrikt en geeft als reactie een bok. Als hij echt gemeen is dan had hij nog even door gebokt toen je half over hem heen hing.
Aan het werk zetten is mi alleen eerlijk als hij goed op zijn voeten staat en dan vooral gericht op stretchen, buigen en ontspannen. Verder laat het zadel je niet echt in balans zitten. Dat is voor jou lastig, maar voor hem ook.
Anna79 schreef:Manubres volgens mij is er met zijn rugspier niks mis, soepel zat
Zonnetje97 schreef:Update
Voor het eerst sinds bijna een maand weevin de bak gereden. Was vest zenuwachtig. Ijzers zijn er nu bijna een week onder, da zei dat ik dat toch wel 2 weken moest geven dus verwacht nog niet alles.
Ik heb op mijn springzadel gereden die lag wel goed maar zit ik zelf niet 100% lekker in.
Filmpje 1 stapte ik net op. Vroeg niets van hem, weinig been en teugels los wat resulteerde in een bok op het laatst, die ik niet bepaald zag aankomen. Teugels erna iets korter genomen (filmpje 2) geen bok meer gehad, wel wat spooky af en toe. Rechtsom moet ik hem meer bijdrijven om in draf te blijven dan linksom. Linksom zakt hij uit zichzelf ook meer met zijn hoofd. Zoals ik zei geen bokken gehad, maar heb dan ook weinig van hem gevraagd.
https://youtu.be/m7ZgrjhrxLc
https://youtu.be/tXLWK8fuG7U
oji schreef:Vitamine E + Selenium doet meer voor het spieren loslaten als Magnesium, maar zou allebei sowieso niet zomaar geven zonder bloedonderzoek.
Verder zou ik nu je zadel niet top is, ook veel longeren, met een chambon of andere bijzet dat hij echt die bovenlijn moet gaan loslaten. En dan veel tempowisselingen in het longeren.
Apple schreef:Knap dat je die bok kon uitzitten![]()
En ik sluit me aan bij anderen in dit topic, eigenlijk een heel braaf paard. Hij raakt niet in paniek als jij ongeveer op zijn nek zit en het is ook niet zo'n naarling die het aanwent als gelegenheid om je gelijk er helemaal af te werken.