GDG schreef:Klinkt als een goede aanpak, hopelijk zet het allemaal zo door. Moet zeggen dat het mij wel heel moeilijk lijkt dat ze iedere dag móet werken en ze na een rustdag weer moeilijker is. Het is een beetje vooruit lopen op de zaken, maar stel dat ze die regelmaat zo nodig blijft hebben, zie jij dat dan zitten?
Dit is eigenlijk wel iets wat even slikken was voor mij hahaha. Vooral omdat ik straks ga afstuderen en altijd ontzettend druk ben (wil zijn) met van alles en nogwat.
'Vroeger' zette ik haar gerust twee dagen stil als het even niet anders uit kwam. Nou is het niet zo dat dat nooit meer kan, maar het is niet eerlijk tegenover haar omdat ze die energie opkropt en niet kwijt kan dan.
Momenteel doe ik haar 3 dagen (longeren en rijden, soms alleen longeren) en dan 1 dag vrij (want ik vind gewoon dat ook zij geen 7 dagen hoeft te werken). Afgelopen week was het natuurlijk heel slecht weer met die hagel en regen, dan longeer ik haar maar 10 minuutjes tussen de buien door. Eerst even 15 minuten in de molen, goed losstappen en dan eventjes werken zodat ze haar energie wel kwijt kan. Het is niet ideaal maar een beetje passen en meten haha
.
Ik hoop overigens dat ze in de zomer weer lekker de hele ochtend het land op kan (zonder te ontsnappen e.d.), dan heeft ze zelf ook iets meer mogelijkheden om haar overige energie kwijt te kunnen!
Verder is het wel zo dat ik nu aan de longe ook al veel vooruitgang zie, en daar kan ik wel echt van genieten! Ik moet morgen ook echt tegen mezelf zeggen neeee ze heeft een rustdag want als het zo lekker gaat dan klim ik er het liefst elke dag op
. Ik heb nu gezien hoe ze kan lopen, dus ben wel extra gemotiveerd om daar naar toe te werken!
@Moonfish13; Precies dat inderdaad haha. Dan denkt ze gisteren hoefde het ook niet, dus vandaag zoek je het maar uit
. Altijd strikt zijn vind ik ook heel moeilijk, zeker als ze heel braaf is of inderdaad als ik zelf eigenlijk liever gewoon even rondhobbel. Maar dat is toch iets wat ik wel moet doen bij haar (helaas haha).
@Anne_GTI & Maxxlover; Bedankt
!